Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Geen netwerk na een abonnementswijziging / simwijziging

Update 23-10, 20:00 u

Hallo allemaal,

Onze technici hebben een groep nummers kunnen identificeren die nog niet kunnen verbinden. Nog belangrijker: mede dankzij de voorbeelden en informatie die jullie hebben aangedragen is er een mogelijke oorzaak voor het probleem gevonden. Vannacht zal geprobeerd worden een oplossing te implementeren voor het probleem en zullen voor de geïdentificeerde nummers correcties worden doorgevoerd. Morgenochtend weer meer nieuws!

======================================

Update 23-10, 15:30 u. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven!

Hallo allemaal,

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

======================================================

Originele bericht dd 22-10.


Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.

Wat is er aan de hand:
Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.

Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:
Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.

Wat nu te doen:
Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.

Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?

  • Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
  • Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.

Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.

*update 22-10 22:00 u*
Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast
195 Reacties 195
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Bas,
op iphone 5 en 6 de nieuwe simkaart geplaatste.
Beide telefoons doen het NIET
Dus dit is niet de oplossing voor mij. Na het weekend ga ik serieus overwegen om mijn abonnemnent vervroegd te beeindigen
Ik zie geen andere oplossing.
Hoop niet dat ik daar problemen mee krijg met jullie maar ik schakel anders echt mijn rechtsbijstand in. Excuses maar het wordt nu te gek
Tom
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Bas en nu het niet werkt sta ik zeker met die nieuwe simkaart weer onder aan de lijst?

Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Even voor de duidelijkheid een nieuwe sim geeft tijdelijk toegang geen 4g omdat deze niet correct aanmeld op het netwerk (zo herken je het probleem). Morgen zal iedereen die vandaag een nieuwe sim heeft gekregen morgen geen bereik hebben. Een nieuwe sim zal geen oplossing bieden. Het nadeel van een nieuwe sim is zelfs dat je onderaan de lijst komt voor activering waardoor je steeds langer moet wachten. Deze antwoorden zelf gekregen van de shop. Enige oplossing was mijn sim met voorrang te verwerken.
laurablabla

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben net naar de vodafone winkel gegaan die had me het advies gegeven om me mobiel 1 uur lang uit te zetten hij zou me In een lijst zetten dat mijn nummer geen service heeft maar het heeft niet geholpen wat nu te doen?
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
met voorrang behandeling is mij al vaker beloofd maar helpt niet
Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Mijn sim is ook nog niet verwerkt helaas misschien dat ze hier wat duidelijkheid kunnen geven van hoe en wat en wanneer deze lijst wordt verwerkt zodat we in ieder geval iets weten
Michellelele

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn sim doet het dankzij de activering weer prima!
Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Geen nieuwe sim gehad Michelle. Zo nee dan is dat idd de oplossing alleen de vraag blijft wanneer de rest worden geactiveerd
Techniekje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb vanmiddag een nieuwe simkaart gekregen met wel mijn huidige nummer (mobiel kwijt geraakt). Deze simkaart heb ik in een ZTE toestel gestopt, zodat ik in elk geval weer kan bellen/sms-en. Ik vermoed dat mijn simkaart in de winkel al is geactiveerd, want die meneer gaf aan dat hij het over 10 minuten zou moeten doen. Maar inmiddels ben ik bijna 3 uur verder en ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden. Ook heb ik zelf online via My Vodafone de simkaart nog een keer geactiveerd. Ik heb twee uur geleden al de simkaart en adapter eruit gehaald gedurende 5 minuten, en sinds die twee uur bijna elk half uur de telefoon aan - en uitgezet. Niks helpt.
Ik ben tevens in afwachting van een antwoord via facebook, want iedereen op de chat is bezet. Graag een snelle oplossing, zodat ik in elk geval weer kan bellen!
Michellelele

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wel een nieuwe sim gehad! Maar volgens Moderator Bas moet dit goed zijn. Er waren ook geen meldingen zichtbaar waardoor hij het niet zou moeten doen!
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Bas, ik heb er geen vertrouwen in. Ik ga vooralsnog dus niet voor de 2e keer naar een winkel voor weer een nieuwe sim. De schade - waarvoor jullie klachtenteam nog steeds geen compensatie heeft geboden - neemt toe. Ik jan bijvoorbeeld geen bankzaken regelen. Ik ga mij ook weer bij het twitterteam melden.

Jullie lossen het maar op!

Natuurlijk is een servicemedewerker van jullie welkom bij mij thuis. Ik zet de koffie klaar ....
Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb het opgelost. Alles inleveren en over gestapt naar Hi ik zeg dag Vodafone
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
had je een lang lopend abonnement?

WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ach, als je opstapt maakt ze dat echt niet veel uit ....
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Als iedereen de pers zoekt, Telegraaf, Radar, Kassa, Nu, maken we misschien een 'vuist'
Blackvenomnl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Nee net abonnement vanaf dinsdag valt binnen 7 dagen. Dus kon beindigen en aangezien m'n vriendin hoogzwanger is heb ik geen tijd om zonder tel te zitten
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Als iemand niet levert dan kun je er altijd van af.

Het is de vraag of Vodafone daar echt wakker van ligt, ....
Techniekje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net een chat sessie afgesloten. Degene met wie ik chatte, gaf aan het probleem dat de activatie van de simkaart niet doorkomt intern te hebben doorgegeven. Als het goed is, wordt dit probleem binnen 24 uur opgelost.
Gelukkig wel hoopgevend, en met een beetje pech ben ik gewoon 24 uur onbereikbaar..
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Voor alle gedupeerde klanten, stuur ook jouw ervaringen aan:
redactie@nu.nl en tip4422@telegraaf.nl.
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Techniekje,
doorgegeven zeg je . Je denkt toch niet dat ze dat nog niet wisten?
Ook jij bent weer met een kluitje in het riet gestuurd.
Om 17.30 schreef Bas, de moderator dat we weer een neiuwe sim moesten gaan halen en plaatsen.
Dus gedaan. Niets werkt!!!
Gevolg...weer onder aan de lijst
ik vraag me af of er bij Vodafone wel capabele mensen zitten, want iedereen zegt iets anders.
Ik weet ook iniddels uit betrouwbare bron dat het om 0,4% van de klanten gaat.
Lang niet iedereen zit op dit forum. Dit is nog maar het topje van de ijsberg
Tom
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic