svermeer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen netwerk in het buitenland

Onlangs bleek bij een trip naar de UK dat ik geen netwerk had om mijn Samsung S2. Ik kon niet bellen, niet gebeld worden, geen berichten ontvangen en ik kon ook niet op WiFi netwerken komen. Ligt dit aan het toestel of aan mijn abonnementsvorm?
 
3 Reacties 3
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi svermeer,

Aan je abonnement kan het eigenlijk niet liggen, tenzij je een data abonnement hebt;).
Heb je je simkaart toen in een ander toestel getest, of geprobeerd verschillende providers te selecteren?
frho141

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen vakantie in Italië had ik geen bereik in het buitenland.
Ook het automatisch kiezen van netwerk werkte niet..
Ik kon derhalve niet bellen of gebeld worden en geen sms berichten ontvangen. Erg gevaarlijk kan dat zijn, met name als je denkt gewoon te kunnen bellen.
De Simkaart in ander toestel geplaatst wat het zelfde probleem gaf. Het ligt dus niet aan het toestel. Maar waaraan ligt het dan? Kan iemand dit uitleggen. Alvast dank.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Frho,

Allereerst welkom op het forum.

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is als je geen gebruik kunt maken van je simkaart. Het is achteraf lastig om na te gaan waar dit mee te maken heeft gehad. Het kan een tijdelijk probleem zijn geweest met het buitenlandse netwerk of een andere oorzaak hebben. Ben je daarna nog in het buitenland geweest en heeft het toen wel gewerkt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic