stefanva

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen netwerk in het buitenland

Ik heb totaal geen netwerk in het buitenland met de simkaart van mijn werkgever. Ik vermoed dat er nog een blokkade op zit vanuit het tijdperk dat je nog extra moest betalen in het buitenland. Kunnen jullie dit checken/ uitschakelen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi stefanva!

Laat hiervoor even jouw accountmanager telefonisch contact met ons opnemen. Dan kunnen we kijken wat er aan de hand is.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Jordev65

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies het zelfde probleem, zodra ik de grens overga naar duitsland heb ik totaal geen netwerk, dus ben ik ook niet bereikbaar telefonisch.
Ik heb een vodafone red abbonoment en gewoon alles onbeperkt. En stoor me hier heel erg aan. Dus als iemand ook mij zou kunnen helpen zou top zijn!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi stefanva!

Laat hiervoor even jouw accountmanager telefonisch contact met ons opnemen. Dan kunnen we kijken wat er aan de hand is.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Ook voor jou geldt dit Jordev65!

Neem even contact op met onze telefonische klantenservice via 1201 (ik neem aan dat je particuliere klant bent?)
Irenesebregts

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Sharon,

Ik zit dus met hetzelfde probleem wat betreft internet in Belgie. Zelf woon ik in Belgie en mijn vader is slechthorend, dus daarom wil ik het voor hem oplossen, maar jullie 06 nummer werkt niet.

Zijn APN instellingen zijn niet correct, maar ik kan deze niet wijzigen. Wat nu?

Groetjes, Irene
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Irenesebregts,

Betreft het wel een toestel met Nederlands nummer?
Wat voor melding krijg je als je de APN-instellingen probeert te wijzigen?


Irenesebregts

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vader heeft inderdaad een Nederlandse simkaart met Nederlands nummer in zijn iPad zitten. Als je op mobiele data klikt, staat mobiele data op groen, daaronder staat echter Roaming uit. Als ik daarop klik staat dataroaming aan (groen) en EU-internet is ook groen (aan dus) dus blijven de APN- instellingen over. Als ik daarop klik, staat er APN EUInternet
Dat is volgens mij fout. Ook gebruikersnaam en wachtwoord geprobeerd in te vullen met Vodafone. Als ik live.vodafone invul ipv EUInternet krijg ik dat niet gewijzigd, ook niet als ik "stel opnieuw in" aanklik daarna. Een raadsel dus.
danieldebest

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
APN moet live.vodafone.com zijn, niet live.vodafone.
Irenesebregts schreef:
Mijn vader heeft inderdaad een Nederlandse simkaart met Nederlands nummer in zijn iPad zitten. Als je op mobiele data klikt, staat mobiele data op groen, daaronder staat echter Roaming uit. Als ik daarop klik staat dataroaming aan (groen) en EU-internet is ook groen (aan dus) dus blijven de APN- instellingen over. Als ik daarop klik, staat er APN EUInternet
Dat is volgens mij fout. Ook gebruikersnaam en wachtwoord geprobeerd in te vullen met Vodafone. Als ik live.vodafone invul ipv EUInternet krijg ik dat niet gewijzigd, ook niet als ik "stel opnieuw in" aanklik daarna. Een raadsel dus.

Irenesebregts

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt, live.vodafone.com maar dat werkt dus niet......

Wat nu??

Groetjes,
Irene
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Irene, schakel EU internet eens uit. Werkt het dan wel? Daarnaast kan hij ook nog eens de office APN testen: office.vodafone.nl
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Irenesebregts, is het nog gelukt met het advies van Serkan?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
Jordev65

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hee sorry voor mijn late reactie, maar ondanks meerdere malen bellen. Word er altijd verwezen dat ik vanaf het buitenland moet bellen wat overegens niet eens kan want ik heb geen service.

en zit natuurlijk niet zomaar elke week in het buitenland. Maar woon op de grens en kom er geregeld dus zou wel mooi zijn als dit nou eens een keer kan worden opgelost.

mijn APN instellingen zijn allemaal goed. Heb deze geregeld opnieuw ingevuld of gereset zonder resultaat. Of mijn toestel opnieuw opgestart. Niets werkt en ben op moment echt beetje klaar mee ook het feit dat er niets aan kan gedaan worden vanuit nederland zelf.

Nee je moet bellen vanuit het buitenland, dus ben eigelijk verplicht om een prepaid telefoon te kopen en deze te gebruiken om men gewone telefoon het weer laten te doen en lekker nog eens 30 euro aan beltegoed betalen boven op mijn abbonoment kosten..

hoor graag weer en of er nog andere mogelijkheden zijn die mijn probleem kunnen oplossen, want heb gewoon 0,0 service in het buitenland noch internet noch bellen of iets.
Irenesebregts

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben op het moment nog op vakantie en mijn vader zit gewoon in Nederland, dus we kunnen niets uittesten. Het topic dus aub ook niet sluiten, want na mijn vakantie komt mijn vader pas weer in Belgie en kunnen we nog wat testen. Maar als ik die andere jongen zijn bericht lees, twijfel ik of het goed gaat komen.

het topic aub pas sluiten als eea opgelost zou zijn en dat kan pas bekeken worden half augustus.
Groetjes,

Irene



Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Jordev65, geen probleem. Zo te lezen heb je wel alles geprobeerd wat we via het Forum kunnen adviseren. Ik raad je aan om het verder via de klantenservice te bespreken. Via het Forum kunnen we dit namelijk niet naar onze technische afdeling doorsturen. Hiervoor zijn echt de systemen nodig. Ik zal het topic nog even open laten, dan kunnen jullie eventueel altijd nog de oorzaak of oplossing doorgeven. Altijd handig.
Mariekevannoppe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Sharon,

Ik heb hetzelfde probleem: momenteel heb ik een NLse PREPAID SIMCARD en een DUITSE SIMCARD. Beide simkaarten werken niet meer als ik de grens van Duitsland over ga. Ik heb al alles geprobeerd. Ik ben nu voor stage in Duitsland en ik heb dus geen network buiten DE. Ook als ik terug kom uit bijv NL naar DE dan schakelt de simcard niet automatisch over naar het Duitse vodafone network. Ik ben al langs de Vodafone shop in Berlijn geweest maar daar spreken ze amper Engels dus lastig te communiceren wat mijn probleem is. Aangezien ik er elke week kom omdat ik veel reis in het weekend hebben we ontdekt dat als we er een simkaart met abbonement in stoppen met een DUITS network dat als daarna ik mijn simkaart erin doe wel het goede duitse network weer verschijnt. Echter, dit is ontzettend frustrerend en tijd consuming.

Mijn vraag is dus: Hoe lossen we dit network probleem op? en zou het helpen als ik een abbonement neem ipv een prepaid kaart? Ik sta echt op het punt om te stoppen met klant zijn bij Vodafone aangezien dit al loopt sinds begin April en het me veel geld en tijd en gemiste afspraken heeft gekost.

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken en ik hoop dat we eruit kunnen komen! Ik kom pas weer in oktober naar NL dus hopelijk kan iemand me telefonisch te hulp komen. Liefst in het Engels of Nederlands. Het duitse nummer dat ik momenteel gebruik is *moderator edit: privégegevens verwijderd*, of een email naar *moderator edit: privégegevens verwijderd* zou ook een optie zijn.

Met vriendelijke groeten, Marieke van Noppen
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Mariekevannoppe,

Dat is inderdaad niet echt handig. Als ik het goed begrijp, maakt jouw toestel dus wel verbinding met het Duitse netwerk, maar wel pas wanneer jij je simkaart opnieuw in jouw toestel doet?
Je kunt overigens ook handmatig het netwerk kiezen zonder jouw simkaart eerst uit je telefoon te halen. Dat kost een stuk minder moeite en zou gewoon moeten werken. Zou je dat eens kunnen testen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Mariekevannoppe, is het nog gelukt met het advies van Sietske? Zo nee, wat is de uitkomst van de test?
Olivia46

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem, is het bij jou al opgelost?
Jordev65

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee voor mij is het ook nogsteeds niet opgelost, ondanks dat er al 2 maal een case was aangemaakt bij vodafone zelf.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic