WesleyHeeres

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen netwerk in buitenland

Hallo ik heb een probleem, ik heb namelijk nog NOOIT in het buitenland bereik gehad. Geen SMS, bellen of Internet.. De laatste jaren ben ik geregeld in het buitenland geweest(heb dit ook meerdere malen aangegeven) en altijd had ik hetzelfde probleem. Zelfs als ik met de auto van Nederland naar België reed, dan zag ik mijn netwerk op de grens verdwijnen.. Bij problemen in het buitenland ben ik dus volledig op anderen aangewezen.

Ik heb alles al geprobeerd: automatisch netwerk zoeken, handmatig netwerk zoeken, verschillende netwerktypen selecteren. Niets helpt. Aan de telefoon zei men doodleuk dat alles goed ingesteld stond en 'dat het gewoon zou moeten werken'.

Over drie weken ben ik weer in het buitenland en dan eis ik dat ik netwerk heb. Mocht dit niet het geval zijn, dan moet ik overgaan tot contractontbinding wegens wanprestatie.
26 Reacties 26
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.

Betreft het internet dient natuurlijk wel dataroaming aan te staan. Let er wel op dat wij niet over het netwerk in het buitenland gaan. Dit is omdat er een andere provider wordt geselecteerd. Wel heeft vodafone met verschillende providers afspraken gemaakt.
WesleyHeeres
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is precies wat ik al uitgezocht heb. Als ik in het buitenland ben dan kan ik wel de netwerkoperaters vinden, maar geen verbinding tot stand brengen. De soort telefoon maakt hierbij niet uit aangezien het met al mijn telefoons door de jaren heen niet gelukt is.

Ook heb ik verschillende simkaarten geprobeerd, niets werkt. Er stond ook geen blokkade op volgens de telefonische medewerker.
Anonymous
Niet van toepassing
en de apn instellingen heb je ook doorlopen?
WesleyHeeres
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja die staat standaard ingesteld op live.vodafone.com met vodafone als gebruikersnaam en wachtwoord.
Anonymous
Niet van toepassing
Welke melding krijg je als er een ander netwerk wordt geselecteerd?
Het kan namelijk zijn dat er voorkeursnetwerken in staan. Dan dien je dit 5* te doen. Hiermee haal je de voorkeursnetwerk eruit. Heb je het ook laten onderzoeken door de technische dienst?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Bent u een zakelijke of particuliere gebruiker?

En om welke type telefoon gaat het?
WesleyHeeres
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
steven
De melding weet ik niet meer, ben nu niet in het buitenland en heb er geen screenshot van gemaakt.. Bij het selecteren van het netwerk was het wel zo dat deze heel lang laadde en dan een bepaalde melding gaf en vervolgens gaf het aan dat ik niet verbonden was met het netwerk.
Wat bedoel je met 5*? Ik heb het nog niet laten controleren door de technische dienst, kan ik daarvoor een Vodafone winkel in stappen?

NetwerkFreak
Ik ben een particuliere gebruiker en het gaat nu om de Samsung Galaxy S5
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


De APN voore particuliere gebruikers is inderdaad live.vodafone.com.

De gebruikersnaam en wachtwoord moet u leeg laten.

Voor de overige gegevens kunt u gebruik maken van:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

WesleyHeeres
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
NetwerkFreak

En in de andere velden hoef ik niets in te voeren? Zou je misschien alle velden kunnen opsommen wat daarin moet staan?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Alles wat ik genoteerd heb moet ingevuld zijn, de rest kan leeg blijven. Dus geen username en password
WesleyHeeres
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
NetwerkFreak

Ok bedankt, ik ben benieuwd.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
WesleyHeeres, heeft het advies nog geholpen? Of ben je niet meer in het buitenland geweest?
WesleyHeeres
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc- Ik zit nu in Rome, helaas weer het hele weekend geen bereik gehad.. Het gekke is dat de locatievoorziening het wel doet en de netwerken kan ik handmatig selecteren. Maar als ik deze selecteer, dan geeft de telefoon aan dat het netwerk niet beschikbaar is.
Anonymous
Niet van toepassing
En je hebt 5* achter elkaar een ander netwerk geselecteerd om het voorkeursnetwerk te verwijderen?
Wat je nog zou kunnen proberen bij de apn instellingen is de gebruikersnaam en wachtwoord invullen: vodafone

WesleyHeeres
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven-

Ja dat heb ik gedaan.

Die instellingen staan in de standaard voorkeuren als ik de instellingen reset.
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je ook al contact gehad met de klantenservice terwijl je in het buitenland bent? Zij kunnen zien hoe de simkaart zich aanmeldt. Tevens als er een grote storing is zullen zij dit ook weten.
WesleyHeeres
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen contact kunnen verkrijgen aangezien ik niet kon bellen.. Een storing zal het niet zijn aangezien dit aleen tijd een probleem is. De oplossingen die jullie aanbieden heb ik al meerdere malen uitgevoerd en niets lost het probleem op.

Van wereldwijde dekking is dus geen sprake, één stap over de grens en ik kan mijn telefoon opbergen.. Dit is niet waarvoor ik 45 euro per maand betaal en hier wil ik dus ook niet voor betalen. Volgende week ben ik weer in het buitenland en ik wil bereikbaar zijn.

Ik eis een oplossing, anders ben ik genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider.
Anonymous
Niet van toepassing
Dan raad ik je toch echt aan om dit aan te kaarten via de klantenservice bij de technische dienst zodat er een onderzoek kan plaats vinden. Helaas kan ik dat vanuit hier niet verder voor je oppakken omdat ik vanuit hier niet in de systemen kan
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Dit is een forum waar gebruikers andere gebruikers helpen. Hier iets "eisen" is dus ook niet heel effectief, daarvoor kan u beter de klantenservice hebben.

Misschien een gekke vraag, maar heeft u al een andere telefoon geprobeerd?

Dan kunnen we uitsluiten of het probleem aan de simkaart of telefoon licht.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic