Renske1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen netwerk buitenland

Hallo,

Ik zit momenteel in Turkije en heb hier geen netwerk. Links bovenin mijn telefoon staat een R met een vliegtuigje ervoor en boven mijn bereik staat ook een R. Hij geeft aan roaming van toepassing. Ik heb wifi dus kan wel op Internet maar ik kan geen what's appjes versturen (wel appjes ontvangen ook al is het vaak een hele tijd later) of mailtjes versturen. Bellen kan ook niet. Wie kan mij helpen? Ik heb alles al geprobeerd (telefoon 100x uit en aan, vliegdtand aan en uit, mobiele data aangezet, allerlei instellingen). Op de chat is er telkens geen medewerker beschikbaar (beetje jammer)!
Oja als ik hem aanzet dan gaat hij wel op Vodafone Turkije maar zodra ik mn sim heb ontgrendeld is dat dus weer weg en staat er de R met het vliegtuigje..

Groetjes Renske
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G)
Is het een zakelijk nummer dan kan ook de office.vodafone.nl ingevuld worden ipv de live.vodafone.com

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Komt er een foutmelding in beeld dan dient dit 5* te gebeuren omdat er dan een voorkeurdnetwerk in staat. Let op niet alle netwerken in het buitenland zijn geschikt voor internet.

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Renske1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Steven,

Bedankt voor de reactie. De instellingen staan goed voor zover ik kan zien, de netwermodus is aangevinkt. Als ik een ander netwerk wil kiezen staat er dat de sim het niet toe staat. Ik kan wel bellen dus heb toch wel een netwerk misschien maar die R met het vliegtuigje staat er ipv Vodafone TR. Ik wil niet via 4G op Internet omdat ik wifi heb..
De klantenservice heb ik via de chat meerdere malen geprobeerd maar er is telkens geen medewerker beschikbaar. Bellen zal wel een duur grapje worden als ik een tijd moet wachten..

Groetjes Renske
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Renske1 kijk eens naar ons topic hierover. Lukt het wel met deze tips?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic