rvduuren

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Geen netwerk 1324 Almere

Ik heb de hele dag al problemen met het Vodafone netwerk op postcode 1324 in Almere.
Niets doet het meer, geen telefoon en geen dataverkeer. En mijn batterij word ongeveer 3 keer zo snel als normaal leeggetrokken vanwege het zoeken naar een verbinding.
Telefoon geeft soms vol bereik aan en VodafoneNL als operator maar bellen en gebeld worden lukt niet. Start ik de telefoon op dan krijg ik enkel een kruisje en geeft hij aan dat ik enkel noodnummers kan bellen.
Sim kaart eruit en een kwartier later erin geeft hetzelfde resultaat.
In postcodegebieden 1315 en 1321 deed alles het wel normaal, dus het is geen probleem van de telefoon (HTC One)
 
Heb al een twitter time line vol berichtjes met webcare, maar ook dat schiet niet op. Kreeg zelfs het advies om signaalplus aan te schaffen vanwege een niet optimale dekking in mijn postcodegebied. Ik woon er al 15 jaar en vandaag is de eerste keer in die 15 jaar dat het netwerk volledig weg is.
 
 
 
33 Reacties 33
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
is er misschien iemand van het team die een statusupdate kan geven van wat er nu exact aan de hand is en wat er aan gedaan word om het op te lossen? En wat de verwachting is dat het wer werkt.
3G doet nog steeds niks en 2G zit nog steeds op een down -en upload van 40 kbps, maar informatie over wat er gedaan wordt ho maar.
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi rvduuren,

De enige informatie die wij voor je hebben is dat er nog steeds problemen zijn met een mast op postcode 1325. Het zou toch kunnen dat je hier nog steeds overlast van ervaart. Zou je ons voor de volledigheid nog de volledige postcode kunnen doorgeven? Dan kunnen we toch nog iets specifieker kijken.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Mijn Postcode is 1324 WR
En ook op dag 7 doet 3G nog steeds niks en haal ik met 2G de duizelingwekkende snelheid van 40 kbps

Maar waarom is er niet meer informatie te geven over wat er nu exact aan de hand is. Ik word daar echt helemaal Gallisch van dat er niemand, niet hier en niet op Twitter, ook maar enige info kan of wil verschaffen wat nu het probleem is.

Ik snap ook nog steeds niet waarom mijn probleem telkens word gelinkt aan postcode 1325.
Jullie mast in postcode 1324 staat nog net niet in mijn achtertuin op circa 500 meter van mijn huis af, als ik mijn raam uitkijk zie ik hem staan.
 
Ik woon bij dat rode rondje. Masten Vodafone 1324
 
Edit:
Hier ook nog even een foto van de mast die ik net even heb geschoten Vodafone mast
 
Martin5905

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb sinds 2 dagen ook geen internet in postcode 1323GA (muziekwijk Zuid). Informatievoorziening hierover vanuit Vodafone erg mager en beperkt tot  "in de regio van Almere zijn problemen met een mast. We proberen deze zo snel mogelijk op te lossen!". Nog geen enkele indicatie gekregen hoe lang het kan duren en wat er nou precies aan de hand is. Wordt zo langzamerhand frustrerend.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik ben net naar de Vodafonewinkel geweest bij het Forum en daar heb ik gewoon 5 Mbps op 3G.
Daar hebben ze melding gemaakt van de storing en voor de zekerheid een simwissel gedaan. Maar in 1324 heb ik nog steeds geen 3G en 0,04 Mbps op 2G

Storing in 1325 is trouwens pas sinds 2 dagen. Dus dat ik daar nu al een week problemen van zou ondervinden kan ook naar het rijk der fabelen.
Martin5905

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Gewoon zwaar balen. Volgens mij weet Vodafone zelf niet wat er aan de hand is. Je wordt er moedeloos van! Ik was net in Almere Markerkant. Daar had ik gewoon internet op mijn smartphone.Dus aan de telefoon ligt het niet.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Muziekwijk zuid / Stedenwijk zuid zitten allebei iin dezelfde sectie masten.
Volgens mij zijn er gewoon masten uitgezet.
Donderdag heb ik een rondje op de fiets gedaan Filmwijk 1325, Parkwijk 1326, Verzetswijk 1318, Randstad 1316,  Danswijk 1326, Veluwsekant 1326.
Alles dus rond postcode 1325 waar de storing zit volgens Vodafone. Op 1325 had ik wel verbinding (0,06 Mbps op 3G), maar niet best. 1316 enkel op 2G. Verder overal normale waardes. En al die postcodes zitten dichterbij die kapotte mast als mijn adres.
 
Vandaag nog even Stedenwijk 1324 rondgegaan en ik had nergens in de wijk verbinding. Zelfs niet toen ik naast de mast bij ons in de wijk stond. Naast de mast had ik zelfs op 2G maar een verbinding van 0,02 Mbps. Slechter dus als wat ik binnen thuis haal.
Vandaar dat ik vermoed dat ze die mast hier in de wijk gewoon uit hebben staan, of op minimaal vermogen.
Een andere verklaring kan ik er niet meer voor bedenken.
 
Ik was vanmiddag in de shop trouwens ook niet de eerste met klachten bij mij in de wijk.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Is er itussen al iemand die wat meer inzicht kan verschaffen in het oplossen van de storing in 1324?
Het blijft namelijk oorverdovend stil.
Martin5905

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb gelukkig weer mobiel internet in postcode 1323. Ik hoop voor jou ook weer snel in 1324.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
helaas is het hier eerder slechter als beter geworden.2G geeft intussen nog maar 20 kbps, als ik mazzel heb, maar meestal netwerk failure. 3G doet nog steeds niks.
Blijf ik vreemd vinden met een UMTS mast van Vodafone die ik zie staan als uit mijn raam kijk.
 
En nog steeds geen sjoege vanut Vodafone wat de status is.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey iedereen,

Dit gebied staat nog steeds aangemeld als storing. Ik heb bij de technici gevraagd om een update. Zodra we meer weten horen jullie het van ons.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Dank je wel Arina voor de terugkoppeling.

Mijn telefoon registreert intussen heel sporadisch 3G / H, dus er gebeurt iets, maar het signaal is te zwak om er verbinding mee te krijgen waardoor ik een netwerkcommunicatie foutmelding krijg. 2G is nog steeds 20 - 40 kbps down en 20-50 kbps up. Als ik mazzel heb kan ik er een Twitterberichtje mee sturen. Maar dat is nog steeds meer niet als wel. Websites, mail en Facebook zijn al te zwaar.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Graag gedaan 🙂

We hebben inmiddels met de technici gesproken en zouden willen vragen of jullie onderstaande vragenlijst zo goed mogelijk zouden willen invullen. De technici hebben namelijk nog wat voorbeelden nodig en door die lijst zo volledig mogelijk in te vullen kan het probleem makkelijker gevonden worden en daardoor hersteld 🙂

1. Duidelijke omschrijving van het probleem: wat is het probleem, foutmelding, geen verbinding etc.
2. Wat is het excacte adres? Straatnaam en huisnummer:
3. Op welke mast is klant geregistreerd (vullen we zelf in adhv gegevens)
4. Sinds wanneer werkt het niet meer? Datum en tijd (ongeveer)
5. Welk soort klacht heb je? Verbroken gesprekken, geen dekking, wel streepjes geen verbinding, etc.
6. Heeft het probleem betrekking op GSM, UMTS of allebei de netwerken?
7. Welk merk en type toestel gebruikte je?
8. Welke nummers hebben dit probleem? Geef zo veel mogelijk voorbeeldnummers.
9. Welke nummers van vodafone hebben dit probleem niet?
10. Mag de backoffice/technische afdeling je direct contacteren indien nodig?
11. Is er nog andere relevante info die je graag wilt delen?
12. Waar heb je wel goed bereik?

14: Alternatief telefoonnummer waarop je bereikbaar bent

Vraag 13 heb ik er even uitgehaald. Die was niet van toepassing.

Zou iedereen die rond deze locatie problemen ervaart deze vragenlijst volledig in willen vullen en een privébericht sturen naar het forum account: Forumcrew.
Vermeld hierbij ook nog de volgende gegevens:
Naam
Adres
Geboorte datum
Klantnummer
06 nummer
Laatste 4 cijfers rekeningnummer

Deze laatste gegevens zijn ter verificatie persoonsgegevens.

Dan zorgen wij dat het door gestuurd wordt voor technisch onderzoek.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb het formulier nog niet ingevuld. Sinds een uur of 4 vanmiddag doet op postcode 1324 de 3G het namelijk weer met vol bereik.
6 tot 7 Mbps down en 0,8 to 1,5 MBps up.
 
Speedtest 12-8-2013
 
Ik ben dus weer blij.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic