dirkzeeman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen mobiele data via prepaid simkaart

goededag, ik heb een prepaid nummer 06**. deze simkaart is volgens mij vanaf 1996 in mijn telefoon. het bellen en sms werkte altijd en nog steeds prima. 2 oktober heb via een sms naar 4000..2 GB aangeschaft om te gebruiken voor de navigatie. maar helaas.., alles staat goed ingesteld... maar het werkt niet. ik heb geen navigatie en er is nog geen data verbruikt lees ik in my vodafone.

wat kan het probleem zijn? is het een te oude simkaart? er was toen nog geen data.

wat kan een oplossing zijn?

nieuwe simkaart met zelfde nummer?

kan ik dat hier bestellen en laten bezorgen...... of moet ik daarvoor naar vodafone winkel?

kunnen ze het daar terwijl je wacht in orde maken?

ik hoor graag van u.., via telefoon of mail

dank en vriendelijke groeten

**Mobiel nummer verwijderd door moderator**

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12042Posts
  • 3517Oplossingen
  • 3136Likes

 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

 

 

⚠️ LET OP: Plaats nooit privégegevens in uw bericht. Dit is een openbare community en voor iedereen op het internet leesbaar! Uw privé gegevens kunt u binnen 1 uur, na plaatsen van uw bericht, zelf verwijderen. Lukt dit niet dan zal iemand van Vodafone u helpen. Ik heb uw topic onder de aandacht gebracht bij een Vodafone-moderator. 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3331Posts
  • 987Oplossingen
  • 1088Likes

Hi @dirkzeeman, goedemorgen en welkom!

Wat onhandig dat jouw mobiele data niet werkt! Ik heb je gegevens erbij gepakt en op basis van de instellingen zie ik niet iets wat dit direct kan verklaren. Ik begrijp uit je bericht dat je eerder de simkaart altijd hebt gebruikt voor bellen en SMS'en. Dit is ook de eerste keer dat je via deze simkaart mobiele data gaat gebruiken? 

Een aantal dingetjes wat je kan testen: 
1. Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en wissel daarna weer terug naar het Vodafone netwerk. Dit doe je in de Instellingen, bij Verbindingen of Mobiele netwerken.
2. Opnieuw opstarten van je mobiele telefoon
3. Controleer voor de zekerheid ook of de APN correct is ingesteld.
4. Het testen van jouw simkaart in een ander toestel (indien mogelijk). Werkt de mobiele data dan wel?

Kom je er niet uit, dan mag je altijd langs een Vodafone winkel gaan. Mijn collega kan dan direct met je meekijken of alles op de juiste wijze staat ingesteld en kan ook de simkaart voor je omruilen tijdens dit bezoek.
 

dirkzeeman
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

oke... dank voor uw reactie

het is niet gelukt wat u aangeeft als oplossing

ik ben zaterdag in purmerend en zal bij de vodafone winkel binnen stappen

ik hoop dat ze mij kunnen helpen tot een oplossing

dank en vriendelijke groeten

dirk zeeman

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic