Heleen003

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen mobiele data tussen station Voorburg en rand van Zoetermeer

Ik reis regelmatig tussen Den Haag en Utrecht en merk dat sinds een week of twee mijn mobiele data helemaal uitvalt tussen ongeveer station Voorburg en de rand van Zoetermeer. Ik heb dan dus geen internet (geen G, 2G, 3G of Edge, helemaal niks). Ik heb dan wel uitstekend telefoon-bereik.
Ik zit hier niet echt mee aangezien ik altijd op doorreis ben, maar afgelopen zaterdag stond ik toevallig op station Ypenburg en kon dus helaas niet mijn reis plannen.

Wellicht hebben anderen hier ook last van, vandaar dat ik het meld.
7 Reacties 7
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Heleen003 schreef:
Ik reis regelmatig tussen Den Haag en Utrecht en merk dat sinds een week of twee mijn mobiele data helemaal uitvalt tussen ongeveer station Voorburg en de rand van Zoetermeer. Ik heb dan dus geen internet (geen G, 2G, 3G of Edge, helemaal niks). Ik heb dan wel uitstekend telefoon-bereik.
Ik zit hier niet echt mee aangezien ik altijd op doorreis ben, maar afgelopen zaterdag stond ik toevallig op station Ypenburg en kon dus helaas niet mijn reis plannen.

Wellicht hebben anderen hier ook last van, vandaar dat ik het meld.
Hi Heleen,

Dank voor de info! Kun je ons misschien ook nog vertellen of het wel helpt als je het toestel handmatig op 2G instelt op die locatie? Dit kan beter werken dan wanneer het netwerk automatisch wordt geselecteerd.
Mateo

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor mij geldt hetzelfde.....reis iedere doordeweekse dag tussen Gouda en Den Haag CS en tussen Zoetermeer CS en het begin van Den Haag, heb ik totaal geen internet. Zodra de trein langs het voormalige KPN kantoor rijdt....heb ik opeens weer 3G, maar in het tussenliggende gebied helemaal niets.

Zou graag zien dat dit wordt opgelost 😉 
Mateo

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vervolg bericht.

De afgelopen dagen heb ik er specifiek op gelet en gemerkt dat ik 's ochtends tussen Zoetermeer CS en (ongeveer) station Voorburg geen enkele vorm van internet heb (rond 7 uur 's ochtends) en 's middags (rond half 5) wel gewoon 3G en prima bereik....

Dit maakt het voor mij nog vreemder eigenlijk
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Mateo schreef:
Vervolg bericht.

De afgelopen dagen heb ik er specifiek op gelet en gemerkt dat ik 's ochtends tussen Zoetermeer CS en (ongeveer) station Voorburg geen enkele vorm van internet heb (rond 7 uur 's ochtends) en 's middags (rond half 5) wel gewoon 3G en prima bereik....

Dit maakt het voor mij nog vreemder eigenlijk
Dat klinkt alsof het netwerk daar graag uitslaapt. Bedankt dat je dit voor ons hebt getest. Alle informatie die jullie doorgeven in meegenomen.

Heleen003
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, het duurde even, maar ik heb van de week nog eens getest. Ik reis 's avonds om 17:09 uit Den Haag weg en dan ondervind ik de problemen. Bovendien was ik op een zaterdag zo rond 12 uur 's middags op Ypenburg en had toen dus ook geen internet. Dus het is niet alleen 's ochtends.

Ik heb ook geprobeerd mijn telefoon handmatig op G/2G te zetten en dan had ik wel verbinding (zij het extreem traag, maar dat is te verwachten). Ik wil wel vermelden dat ik afgelopen weekend in Twente was en daar schakelde mijn telefoon wél automatisch over op G/2G. Dus ik denk niet dat het aan mijn telefoon ligt dat hij het 2G netwerk niet pakt.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dankjewel voor de extra info, ik ga alles doorgeven naar de technische dienst 🙂
Mateo

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, ik had woensdag rond half 3 ook geen internet op de route Voorburg naar Zoetermeer.
Vanochtend viel het me dan ook juist op, dat ik wel internet had tussen Zoetermeer en Voorburg...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic