Henk_Jansma

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen mobiel netwerk

Hallo,

Ik heb sinds gisterochtend geen mobiel netwerk meer op mijn HTC wildfire S. WiFi werkt nog wel. Opnieuw opstarten of vliegtuigmodus aan/uit helpt niet.
Bij "Snel instellen" staat bij Mobiel netwerk "Inschakelen...". Ik heb al meerdere handleidingen gevolgd op internet maar zonder succes.

Voor gisterochtend werkte mobiel internet altijd goed, en het is ineens gestopt met werken terwijl ik sliep, dus ik kan zelf niet iets verkeerds ingesteld hebben. 

Mijn rekeningen voor mijn abbonement zijn allemaal netjes betaald.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank,

Henk
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Henk_Jansma schreef:
Zoals ook in de eerste post staat, heb ik een HTC wildfire S.

Mijn mobiele netwerk werkte 2 dagen geleden wel nog, en in de tussentijd heb ik niks veranderd aan de instellingen.

Als ik een nieuwe APN aanmaak met de instellingen volgens de handleiding van vodafone, kan ik nergens vinden waar ik Drager - GPRS/UMTS in moet vullen, wellicht heeft dat er wat mee te maken.

Ik heb nu nogmaals de APN opnieuw ingesteld en daarna opnieuw opgestart, en nu werkt mijn mobiel netwerk weer.

Het probleem is dus (voor nu) opgelost, maar ik blijf het vreemd vinden dat het zomaar uitvalt zonder dat ik iets aan de instellingen verander. Kan het zo zijn dat een bepaalde applicatie dit doet?

Mvg,

Henk
Hoi Henk, goed om te horen dat het opgelost is. Hoe het nu komt dat je niet van het netwerk gebruik kon maken is me ook een raadsel. Ik heb het vermoeden dat je niet op de juiste wijze was aangemeld op het Vodafone netwerk. Dit komt wel eens voor. Dit kan kan vlug verholpen door het toestel opnieuw op te starten of de APN opnieuw in te stellen.

Gebeurd dit vaker dan adviseer ik je om je simkaart in de Vodafone winkel te laten testen. Mocht deze niet geheel naar behoren werken, kun je deze eenmalig en gratis ruilen. Vergeet dan niet je ID kaart of een paspoort mee te nemen ter verificatie.

Bekijk in context

9 Reacties 9
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Henk, allereerst welkom op het Vodafone Forum.
Heb je de instelling Mobiel netwerk "Inschakelen..." ook ingeschakeld ? Je zegt je hebt verschillende handleidingen gevolgd. Heb je ook de Vodafone handleiding al eens bekeken. Klik op de link voor meer info: http://voda.fo/ne/0676f
Henk_Jansma
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Er staat een vinkje bij, dus ik ga ervan uit dat deze is ingeschakeld. Die handleiding heb ik ook stap voor stap gevolgd, zonder resultaat. Ik kan nog wel gewoon bellen en sms'en, dus het ligt echt aan mijn mobiele netwerk.

Ik ben nog geen andere oplossingen tegengekomen met googlen.

Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Henk_Jansma schreef:
Er staat een vinkje bij, dus ik ga ervan uit dat deze is ingeschakeld. Die handleiding heb ik ook stap voor stap gevolgd, zonder resultaat. Ik kan nog wel gewoon bellen en sms'en, dus het ligt echt aan mijn mobiele netwerk.

Ik ben nog geen andere oplossingen tegengekomen met googlen.

Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

Hoi Henk, dat is natuurlijk vervelend. Van welke APN maak je gebruik ? Ik heb een vermoeden dat deze niet overeenkomt met de APN die je moet gebruiken. Ik kan helaas niet om gegevens vragen dus ik adviseer je om contact op te nemen met de Vodafone SmartPhone Crew, ook kun je contact op nemen via Twitter en FB 🙂 Je zou ook je toestel kunnen laten controleren in de Vodafone winkel.
Henk_Jansma
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is vanuit het niets opgelost, misschien dat ergens een plaatselijke storing was. Dank voor uw reacties.
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Henk,

Fijn om te lezen dat het inmiddels weer werkt.
Henk_Jansma
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,

Ik sinds twee dagen weer hetzelfde probleem, zelfde verhaal: geen aanleiding en ineens mobiel netwerk weg.

Ik heb nog wel normaal bereik en ik kan sms'en en bellen. Via WiFi kan ik wel internet gebruiken op mijn mobiel.

Is er nog iets anders dat ik kan doen om dit te verhelpen?

Bij voorbaat dank,

Henk
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Henk_Jansma schreef:

Ik heb sinds twee dagen weer hetzelfde probleem, zelfde verhaal: geen aanleiding en ineens mobiel netwerk weg.
Ik heb nog wel normaal bereik en ik kan sms'en en bellen. Via WiFi kan ik wel internet gebruiken op mijn mobiel.
Is er nog iets anders dat ik kan doen om dit te verhelpen?

Bij voorbaat dank,

Henk
Hoi Henk, welkom op het forum. Er kunnen een antal opties zijn waardoor je geen bereik hebt. Heb je het toestel al een keer opnieuw opgestart ? Ik weet niet van welk toestel je gebruik maakt maar heb je alle intsellingen goed hebt staan. Klik op de link om deze te controleren: http://voda.fo/ne/zr4jd Laat me even wat weten 🙂
Henk_Jansma
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn mobiele netwerk werkte 2 dagen geleden wel nog, en in de tussentijd heb ik niks veranderd aan de instellingen.

Als ik een nieuwe APN aanmaak met de instellingen volgens de handleiding van vodafone, kan ik nergens vinden waar ik Drager - GPRS/UMTS in moet vullen, wellicht heeft dat er wat mee te maken.

Ik heb nu nogmaals de APN opnieuw ingesteld en daarna opnieuw opgestart, en nu werkt mijn mobiel netwerk weer.

Het probleem is dus (voor nu) opgelost, maar ik blijf het vreemd vinden dat het zomaar uitvalt zonder dat ik iets aan de instellingen verander. Kan het zo zijn dat een bepaalde applicatie dit doet?

Mvg,

Henk
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Henk_Jansma schreef:

Mvg,

Henk
Hoi Henk, goed om te horen dat het opgelost is. Hoe het nu komt dat je niet van het netwerk gebruik kon maken is me ook een raadsel. Ik heb het vermoeden dat je niet op de juiste wijze was aangemeld op het Vodafone netwerk. Dit komt wel eens voor. Dit kan kan vlug verholpen door het toestel opnieuw op te starten of de APN opnieuw in te stellen.

Gebeurd dit vaker dan adviseer ik je om je simkaart in de Vodafone winkel te laten testen. Mocht deze niet geheel naar behoren werken, kun je deze eenmalig en gratis ruilen. Vergeet dan niet je ID kaart of een paspoort mee te nemen ter verificatie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic