PBotten

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen mobiel netwerk Portugal (SamsungS7)

Ik heb sinds mijn aankomst in Portugal gisteren geen toegang tot mobiel netwerk in portugal. Handmatig instellen, automatisch zoeken.. niets werkt. Data roaming staat aan maar helaas moet ik het doen met het lage limiet aan Wi-Fi wat er beschikbaar is en ben ik telefonisch niet bereikbaar.

Er zijn geen openstaande rekeningen of blokkeringen en het probleem doet zich pas voor sinds het moment dat ik geland ben in Portugal.

Het enige mobiele verkeer wat ik binnen krijg zijn inforberichten met de melding;
289 Faro (met een soort zendmast teken er voor) deze berichten krijg ik meerdere malen per dag.

Graag hoor ik een oplossing voor dit nogal vervelende probleem.



7 Reacties 7
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi PBotten,

Ik kan me voorstellen dat het nogal vervelend is als je geen dat hebt.
Zou je eens willen kijken of jouw APN-instellingen wel goed staan?

De APN moet zijn: live.vodafone.com (of office.vodafone.com als je een zakelijke klant bent)
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Mocht jij hier iets anders hebben staan, pas het dan even aan.
Laat je weten of dat het probleem oplost?
PBotten
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi

De APN staat op de juiste instellingen (live.vodafone.com)
Ik heb het mobiel netwerk probleem pas sinds ik in Portugal ben.. eerder dit jaar in ibiza geweest zonder problemen.

De inforberichten blijven trouwens ook aanhouden, krijg ieder uur een infobericht met daarin alleen:
289 Faro

Ik kan alleen gebruik maken van Wi-Fi heb verder geen mobiel netwerk en dus ook niet de mogelijkheid om naar vodafone of dergelijke te bellen.

Simkaart al uit het toestel gehaald (samsung s7) en een aantal keer opnieuw opgestart. Helaas zonder resultaten.

Het probleem zit er in dat hij geen netwerk operator kan vinden

Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
PBotten,

Zo te horen heb je alle andere dingen al geprobeerd, zoals handmatig een ander netwerk kiezen en terug te switchen naar het automatische netwerk.
Ik zou je willen vragen om even contact op te nemen met de klantenservice via Facebook of Twitter, zodat mijn collega's kunnen kijken of alles goed staat in ons systeem. Vanuit het forum kan ik je hier helaas niet bij helpen.

Wat betreft de berichten over de zendmasten:
Sommige landen gebruiken deze SMS'jes nog. Het heeft dus verder niks te maken met dat jij geen netwerk hebt.
Ik kan me voorstellen dat je gek wordt van die berichten, maar je kunt ze gelukkig heel makkelijk uitzetten via SMS-intellingen. Dan kun je kiezen voor de optie 'cell broadcast uitzetten'.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
PBotten, is het inmiddels nog gelukt?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic