Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Geen mobiel internet - Motorola/Lenovo/Asus

Hi all,

Door een aanpassing op ons netwerk kunnen klanten met bepaalde toestellen van het merk Motorola, Asus of Lenovo problemen ondervinden met het gebruik van mobiel internet.

Om dit om te lossen dien je de APN instellingen van je toestel te wijzigen. Hieronder staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Controleer of je de huidige APN instellingen kunt wijzigen. Indien dit mogelijk is, ga naar stap 2. Als er geen mogelijkheid is om de huidige APN instellingen te wijzigen kun je stap 1 volgen.

Stap 1: Stappenplan om oude APN te verwijderen:*
1. Instellingen (Settings)
2. Verbindingen (Connections)
3. Mobiele netwerken (Mobile Networks)
4. Namen toegangspunten (Tab Access Point names)
5. Selecteer toegangspunt met live.vodafone.com (Tab on the live.vodafone.com)
6. Verwijder proxy & poort (New window opens and search for 'Proxy' and Port and remove it)
7. Opslaan (Then save the settings)

Stap 2: voeg nieuwe APN toe (add new APN):*
Naam: Vodafone (Name)
APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl for Business)
Proxy: Niet ingesteld (Empty)
Poort: Niet ingesteld (Empty)
Gebruikersnaam: Niet ingesteld (Username- Empty)
Wachtwoord: Niet ingesteld (Password - Empty)
Server: Niet ingesteld (Empty)
MMSC: Niet ingesteld (Empty)
MMS-poort: Niet ingesteld (Empty)
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP (Authentication type)
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

*Specifieke stappen of benamingen kunnen per toestel verschillen.

Heb je nog vragen of loop je ergens tegenaan? Laat het ons weten in een reactie in dit topic of neem eens een kijkje in het topic van Daveboschma over dit onderwerp.

Shortlink naar dit topic: https://www.vodafone.nl/act/c/internet-motorola-lenovo-asus
32 Reacties 32
TomP

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat is "APN" en waar kan ik dat vinden?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi TomP
Wat voor een toestel heb je?

Meestal is deze te vinden onder instellingen en dan netwerk (of mobiel netwerk).
P_E

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:
Hoi TomP
Wat voor een toestel heb je?

Meestal is deze te vinden onder instellingen en dan netwerk (of mobiel netwerk).

Bij mij (Lenovo P2, Android 7) zit hij nog iets dieper verstopt: 'Instellingen'->'Draadloos en netwerken'->'... Meer' ->'Mobiele netwerken'->'Namen toegangspunten'
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
CE2012

Bedankt voor het positieve bericht. Ik heb soortgelijke tip gekregen vanuit de organisatie. Dus je bent goed bezig. Voor wat betreft je vraag over de geschikte APN-instellingen voor 4G: APN-instellingen zijn niet 2G/3G of 4G gerelateerd. Op het moment de APN gewoon juist staat ingesteld kan er dus iets anders mis zijn.
TomP

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy : Motorola G5+. Instellingen > Netwerk en internet > Mobiel netwerk > Geavanceerd > Namen toegangspunten : en dat blijken dan "APN"s te zijn. Wel ff graven dus.
Blijkbaar moet alles wat met MMS te maken heeft gezapt worden - is 2 jaar terug afgeschaft 😞 - daarna herstarten.
Internet werkt nu weer voor mij.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
TomP wrote:
Energieboy : Motorola G5+. Instellingen > Netwerk en internet > Mobiel netwerk > Geavanceerd > Namen toegangspunten : en dat blijken dan "APN"s te zijn. Wel ff graven dus.
Blijkbaar moet alles wat met MMS te maken heeft gezapt worden - is 2 jaar terug afgeschaft 😞 - daarna herstarten.
Internet werkt nu weer voor mij.

Bedankt voor je terugkoppeling en fijn dat het weer werkt.
Teun123

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb anderhalve week geleden een uur in een Vodafone winkel gezeten voor een oplossing. Conclusie van medewerkster (die overigens behulpzaam was) was dat het aan mijn telefoon lag. Het lag niet aan het netwerk en de SIM kaart deed het wel op haar telefoon.
Ik heb toen maar een nieuwe telefoon gekocht. En nu heb ik vanochtend een SMS gekregen dat het niet aan mijn telefoon ligt maar aan netwerk werkzaamheden bij Vodafone en dat het te verhelpen is met een instelling.
Hadden ze dat niet eerder kunnen communiceren. Dan had ik geen nieuwe telefoon hoeven te kopen. Ik was tevreden over mijn oude telefoon.

GRRRRRRRRRRRR.......:thumbsdown_tone2::imp:
P_E

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Teun123 wrote:
Hadden ze dat niet eerder kunnen communiceren. Dan had ik geen nieuwe telefoon hoeven te kopen. Ik was tevreden over mijn oude telefoon.

GRRRRRRRRRRRR.......:thumbsdown_tone2::imp:

Ben ik even bij dat ik daar nog niet gedaan had. Heb ook op het punt gestaan.
als ik jou was zou ik toch even verhaal halen bij de betreffende Vodafone winkel. Misschien kunnen ze je tegemoetkomen.
renzo75

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net als jullie al aangegeven heb ik al dagen al niet weken last van onregelmatige diensten van VODAFONE. Het internet werkt niet of nauwelijks, contact gehad via de chat die vertelde me dat ik maar de simkaart in een andere gsm moest doen als die dan zou werken ligt het niet aan Vodafone maar aan mijn gsm.????? Hoe dan als de apn niet goed staat en als Vodafone instellingen aanpast zonder er iets duidelijk te informeren. Ben ik naar een Vodafone winkel gegaan daar kreeg ik zulke tegenstrijdige verklaringen en redenen en onvriendelijk en ondeskundig geholpen dat ik gewoon twijfel of ik mijn abonnement wel wil verlengen???
Werd me gezegd dat ik een oud abonnement had en dat ik maar moest overstappen, met pijn en moeite een nieuwe simkaart gekregen moest ik dan wel zelf wisselen. Op andere vragen geen antwoord gekregen hij verwees me naar de klantenservice omdat ik een oud abonnement heb kan hij niets voor me doen. Echt ongelooflijk, NU begrijp ik waarom je beter op internet kan zoeken naar de oplossingen dan naar een officiële winkel te gaan. Ik zal jullie de rest van de ervaring besparen, wat wel duidelijk is dat mijn multi-sim data kaarten NIET meer werken.

IS er iemand die me kan helpen????

De instellingen zoals eerder genoemd werkt niet op mijn ASUS Zenfone 3max, van alles geprobeerd apn standaard waarden (reset) handmatige invoer.
Geen goed resultaat tot op heden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi renzo75

Spijtig om te lezen dat je nog steeds problemen ervaart en dat je niet goed geholpen bent. Namens Vodafone wil ik je mijn excuses aanbieden. Zowel de collega's van de chat als van de winkel hadden moeten weten dat er problemen waren met de bovenstaande toestellen.
Ik help je graag verder met de vragen die je nog hebt en met de instellingen. Ik heb je een privébericht gestuurd.
P_E

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
renzo75 wrote:

De instellingen zoals eerder genoemd werkt niet op mijn ASUS Zenfone 3max, van alles geprobeerd apn standaard waarden (reset) handmatige invoer.
Geen goed resultaat tot op heden.

Je kunt pech hebben gehad. Zonder de instellingen te veranderen heb ik vanaf 1 september tot en met 8 september ook geen internet gehad. De maandag er na werkte het opeens weer (op mijn Lenovo P2). Afgelopen maandag was het ook weer ineens weg en heb ik de instellingen uit het sticky berichtje toch toegepast. Ook zonder resultaat.

Achteraf gezien had ik eerst op https://allestoringen.nl/storing/vodafone moeten kijken. Dan had ik kunnen weten dat Vodafone er weer eens uit lag.
egi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt het dat dit probleem deze week opnieuw is opgetreden? Ik had bovenstaande instellingen veranderd, maar heb sinds deze week weer problemen met mijn 4g!
P_E

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
egi wrote:
Klopt het dat dit probleem deze week opnieuw is opgetreden? Ik had bovenstaande instellingen veranderd, maar heb sinds deze week weer problemen met mijn 4g!


Check altijd eerst: https://allestoringen.nl/storing/vodafone/

Als je het kaartje bekijkt, zie je misschien je eigen regio wel. Er zijn vaker storingen met veel verschillende oorzaken. Als hij het over een paar uur nog niet doet...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic