Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Geen mobiel internet - Motorola/Lenovo/Asus

Hi all,

Door een aanpassing op ons netwerk kunnen klanten met bepaalde toestellen van het merk Motorola, Asus of Lenovo problemen ondervinden met het gebruik van mobiel internet.

Om dit om te lossen dien je de APN instellingen van je toestel te wijzigen. Hieronder staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Controleer of je de huidige APN instellingen kunt wijzigen. Indien dit mogelijk is, ga naar stap 2. Als er geen mogelijkheid is om de huidige APN instellingen te wijzigen kun je stap 1 volgen.

Stap 1: Stappenplan om oude APN te verwijderen:*
1. Instellingen (Settings)
2. Verbindingen (Connections)
3. Mobiele netwerken (Mobile Networks)
4. Namen toegangspunten (Tab Access Point names)
5. Selecteer toegangspunt met live.vodafone.com (Tab on the live.vodafone.com)
6. Verwijder proxy & poort (New window opens and search for 'Proxy' and Port and remove it)
7. Opslaan (Then save the settings)

Stap 2: voeg nieuwe APN toe (add new APN):*
Naam: Vodafone (Name)
APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl for Business)
Proxy: Niet ingesteld (Empty)
Poort: Niet ingesteld (Empty)
Gebruikersnaam: Niet ingesteld (Username- Empty)
Wachtwoord: Niet ingesteld (Password - Empty)
Server: Niet ingesteld (Empty)
MMSC: Niet ingesteld (Empty)
MMS-poort: Niet ingesteld (Empty)
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP (Authentication type)
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

*Specifieke stappen of benamingen kunnen per toestel verschillen.

Heb je nog vragen of loop je ergens tegenaan? Laat het ons weten in een reactie in dit topic of neem eens een kijkje in het topic van Daveboschma over dit onderwerp.

Shortlink naar dit topic: https://www.vodafone.nl/act/c/internet-motorola-lenovo-asus
32 Reacties 32
petertje13

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan deze informatie niet op een andere manier dit ingewikkeld gedoe allemaal .

Zijn er ook winkels in Noord Brabant om iemand te woord te kunnen staan die je dan fatsoenlijk een antwoord kunnen
geven
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Op deze pagina kan je een winkel van Vodafone vinden:
https://www.vodafone.nl/support/contact/vind-een-winkel.shtml

Of je kijkt in een GSM winkel bij je in de buurt, misschien willen die je wel helpen.
Maar een Vodafone winkel is natuurlijk altijd wel het best om langs te gaan.
Jim_

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom moet ik hier zelf naar gaan zoeken? Was het niet gemakkelijker geweest om proactief iedereen op de hoogte te stellen per e-mail of SMS? Nu zit ik al meerdere dagen zonder internet en kan ik de nieuwe vervangende telefoon terugsturen.

Het aanpassen van de instellingen was via de instructies hierboven snel gelukt, al had dit me een hoop gedoe gescheeld de afgelopen dagen wanneer ik dit eerder had geweten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Ik denk dat Vodafone niet alleen naar Motorola/Lenovo & Asus klanten een berichtje kan sturen. Als dat zo makkelijk was geweest dan hadden ze dit ongetwijfeld wel gedaan. Daarom is er een Community waar ze dit soort informatie plaatsen zodra ze het probleem zelf ook hebben geconstateerd. Dus de Community volgen heeft soms best nog wel eens zin 🙂

Uiteraard vervelend dat je meerdere dagen zonder internet hebt gezeten en dat je nu je vervangende toestel terug moet sturen. Vodafone zal hier natuurlijk ook niet zo blij mee zijn, ga ik vanuit. Maar bedenk altijd: Als Vodafone een probleem heeft gevonden dan zal deze het altijd melden. Het beste is om dan deze Community te blijven volgen en/of Twitter of Facebook.

Gelukkig werkt het nu dan allemaal weer.
Jolande58

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga mee in de reactie van Jim; dan hadden jullie beter naar iedereen een sms kunnen sturen. Ik loop al sinds vorige week zaterdag te zoeken naar de oorzaak van geen mobiel internet. Het is ook niet even snel te vinden op internet. En dan krijg je van je huisgenoten te horen, dat je wel ergens op geklikt zal hebben...
Lenovo p2

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wellicht krijgen we nog wat MB's als goedmakertje?
Jeffrey zuidgee

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn Asus ROG opgestuurd naar Dynafix omdat het internet biet goed deed. Wat is het handigst om nu te doen?
Lenovo p2

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Terug vragen!
CE2012

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vorige week en vandaag bij Vodafone winkel in Weert geweest, zij wisten geen oplossing.Na opnieuw zoeken bovenstaande stappen gevolgd op mijn Lenovo K6 en het werkt weer. Ik heb alleen het idee dat het 2G is ipv. 4G. Maar het werkt weer (alleen voor hoelang 🙂 ??).
Rupert van Hoof

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat ook merkwaardig was, toen ik ditzelfde probleem meldde op de chat, was dat zij van deze oplossing ook niet op de hoogte waren en ze hebben me een nieuwe simkaart gestuurd. Deze deed het 3 dagen goed en toen hetzelfde probleem. Gelukkig heeft deze oplossing (vooralsnog) het probleem verholpen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Nou ja, gelukkig is er nu een oplossing en als het goed is voor iedereen die problemen had, te verhelpen. Het blijft altijd moeilijk als er ergens een probleem optreed hier direct een oplossing voor te vinden. Vodafone heeft uiteindelijk het probleem gevonden en dan kunnen ze ook pas communiceren naar ons, als klanten, en het bedrijf intern melden wat er aan de hand is.

Het is natuurlijk nooit leuk als zoiets gebeurd maar gelukkig is het opgelost en zou nu niemand meer last hebben, als deze bovenstaande instellingen zijn aangepast. Ook Vodafone is natuurlijk niet blij als er iets gebeurd en werken er met man en macht aan.
CE2012

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Energieboy wrote:
Nou ja, gelukkig is er nu een oplossing en als het goed is voor iedereen die problemen had, te verhelpen. Het blijft altijd moeilijk als er ergens een probleem optreed hier direct een oplossing voor te vinden. Vodafone heeft uiteindelijk het probleem gevonden en dan kunnen ze ook pas communiceren naar ons, als klanten, en het bedrijf intern melden wat er aan de hand is.

Het is natuurlijk nooit leuk als zoiets gebeurd maar gelukkig is het opgelost en zou nu niemand meer last hebben, als deze bovenstaande instellingen zijn aangepast. Ook Vodafone is natuurlijk niet blij als er iets gebeurd en werken er met man en macht aaNou ja, gelukkig is er nu een oplossing en als het goed is voor iedereen die problemen had, te verhelpen. Het blijft altijd moeilijk als er ergens een probleem optreed hier direct een oplossing voor te vinden. Vodafone heeft uiteindelijk het probleem gevonden en dan kunnen ze ook pas communiceren naar ons, als klanten, en het bedrijf intern melden wat er aan de hand is.

Het is natuurlijk nooit leuk als zoiets gebeurd maar gelukkig is het opgelost en zou nu niemand meer last hebben, als deze bovenstaande instellingen zijn aangepast. Ook Vodafone is natuurlijk niet blij als er iets gebeurd en werken er met man en macht aan.

Correct, aanpassen instellingen werkt. Maar is het dan ook 4G? Bij het opstarten van de Ziggo TV app kreeg ik de melding dat het 2G was en er omgeschakeld werd naar 4G met evt.extra kosten. Dus de vraag blijft: zijn de gewijzigde APN instellingen geschikt voor 4G en hoe is dit te controleren?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Op deze vraag moet ik je jammer genoeg een antwoord schuldig blijven.
Daarvoor zullen we dan moeten wachten op een medewerker van Vodafone, sorry.
CE2012

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vodafone wrote:
Hi all,

Door een aanpassing op ons netwerk kunnen klanten met bepaalde toestellen van het merk Motorola, Asus of Lenovo problemen ondervinden met het gebruik van mobiel internet.

Om dit om te lossen dien je de APN instellingen van je toestel te wijzigen. Hieronder staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Controleer of je de huidige APN instellingen kunt wijzigen. Indien dit mogelijk is, ga naar stap 2. Als er geen mogelijkheid is om de huidige APN instellingen te wijzigen kun je stap 1 volgen.

Stap 1: Stappenplan om oude APN te verwijderen:*
1. Instellingen (Settings)
2. Verbindingen (Connections)
3. Mobiele netwerken (Mobile Networks)
4. Namen toegangspunten (Tab Access Point names)
5. Selecteer toegangspunt met live.vodafone.com (Tab on the live.vodafone.com)
6. Verwijder proxy & poort (New window opens and search for 'Proxy' and Port and remove it)
7. Opslaan (Then save the settings)

Stap 2: voeg nieuwe APN toe (add new APN):*
Naam: Vodafone (Name)
APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl for Business)
Proxy: Niet ingesteld (Empty)
Poort: Niet ingesteld (Empty)
Gebruikersnaam: Niet ingesteld (Username- Empty)
Wachtwoord: Niet ingesteld (Password - Empty)
Server: Niet ingesteld (Empty)
MMSC: Niet ingesteld (Empty)
MMS-poort: Niet ingesteld (Empty)
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP (Authentication type)
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

*Specifieke stappen of benamingen kunnen per toestel verschillen.

Heb je nog vragen of loop je ergens tegenaan? Laat het ons weten in een reactie in dit topic of neem eens een kijkje in het topic van Daveboschma over dit onderwerp.

Shortlink naar dit topic: https://www.vodafone.nl/act/c/internet-motorola-lenovo-asus

Het werkte wel, vanaf vandaag niet meer. Nu heb ik 2 simkaarten én abonnementen in mij Lenovo waar ik voor betaal en waarmee ik niet mobiel kan internetten.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
CE2012
Ik heb intern om een update gevraagd betreffende dit issue + jouw vragen gesteld. Zodra ik reactie heb, zal ik deze hier delen.
CE2012

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vodafone wrote:
Hi all,

Door een aanpassing op ons netwerk kunnen klanten met bepaalde toestellen van het merk Motorola, Asus of Lenovo problemen ondervinden met het gebruik van mobiel internet.

Om dit om te lossen dien je de APN instellingen van je toestel te wijzigen. Hieronder staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Controleer of je de huidige APN instellingen kunt wijzigen. Indien dit mogelijk is, ga naar stap 2. Als er geen mogelijkheid is om de huidige APN instellingen te wijzigen kun je stap 1 volgen.

Stap 1: Stappenplan om oude APN te verwijderen:*
1. Instellingen (Settings)
2. Verbindingen (Connections)
3. Mobiele netwerken (Mobile Networks)
4. Namen toegangspunten (Tab Access Point names)
5. Selecteer toegangspunt met live.vodafone.com (Tab on the live.vodafone.com)
6. Verwijder proxy & poort (New window opens and search for 'Proxy' and Port and remove it)
7. Opslaan (Then save the settings)

Stap 2: voeg nieuwe APN toe (add new APN):*
Naam: Vodafone (Name)
APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl for Business)
Proxy: Niet ingesteld (Empty)
Poort: Niet ingesteld (Empty)
Gebruikersnaam: Niet ingesteld (Username- Empty)
Wachtwoord: Niet ingesteld (Password - Empty)
Server: Niet ingesteld (Empty)
MMSC: Niet ingesteld (Empty)
MMS-poort: Niet ingesteld (Empty)
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP (Authentication type)
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

*Specifieke stappen of benamingen kunnen per toestel verschillen.

Heb je nog vragen of loop je ergens tegenaan? Laat het ons weten in een reactie in dit topic of neem eens een kijkje in het topic van Daveboschma over dit onderwerp.

Shortlink naar dit topic: https://www.vodafone.nl/act/c/internet-motorola-lenovo-asus

Aanvulling die ik uitgevoerd heb nà aanpassing instellingen is dat er maar 1 apn mag staan. De andere wissen zoals Davebosma schrijft. Nu werkt het weer op mijn Lenovo K6 (voor hoelang??)
CE2012

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sharon wrote:
CE2012
Ik heb intern om een update gevraagd betreffende dit issue + jouw vragen gesteld. Zodra ik reactie heb, zal ik deze hier delen.

Beste Sharon,
Dit is de oplossing voor (mijn) Lenovo K6 Waarschijnlijk ook de oplossing voor Asus en Motorola, maar die heb ik geen.
Dus bovenstaande stappen volgen door bij instellingen te kiezen om een nieuwe APN toe te voegen. De naam die gevraagd wordt is vrij te kiezen. Zorg wel dat de oude APN na het instellen verwijderd wordt. Na opnieuw opstarten mag het toestel maar 1 APN beschikbaar hebben. Deze instellingen heb ik gisteren toegepast en vandaag werkt het nog steeds 🙂
P_E

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De communicatie bij Vodafone kan wel wat verbetering gebruiken.

Twee weken terug meer dan anderhalf uur met een medewerker heb gechat, van alles geprobeerd met mijn toestel (reset, ander netwerk, 3G, 4G, etc.) en de SIM kaart in andere telefoon en zo. Geen oplossing. Ik moest maar naar de winkel gaan.

Van 6 t/m 22 september nauwelijks data ontvangen (wel iets, maar niet veel). Na verbinding opnieuw maken werkte het 'even' en daarna viel het steeds weg. Sinds afgelopen maandag werkt mijn 4G 'opeens weer' normaal.

En nu net krijg ik een berichtje met een link naar dit artikel waaruit blijkt dat ik het al ten minste zes dagen geleden had kunnen oplossen. En dat ze de problemen opgelost hebben. Ik heb de stappen niet uitgevoerd op mijn toestel, maar hij doet het nu weer prima.

Blijkbaar wist Vodafone van het probleem en wist men ook dat ik een Lenovo heb. Of heeft iedereen dat bericht ontvangen? Waarom kan de helpdesk van Vodafone dan niet vertellen dat er meerdere mensen met vergelijkbare storing zijn en ze onderzoeken wat er aan de hand is? Kleine moeite toch?
Frapsie

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi! Net alle stappen gevolgd maar mijn mobiele data werken gewoon niet... Iemand anders met een Moto G (5) Plus die meer tips kan geven? Alvast bedankt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic