Hi all,
Door een aanpassing op ons netwerk kunnen klanten met bepaalde toestellen van het merk Motorola, Asus of Lenovo problemen ondervinden met het gebruik van mobiel internet.
Om dit om te lossen dien je de APN instellingen van je toestel te wijzigen. Hieronder staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dit kunt doen.
Controleer of je de huidige APN instellingen kunt wijzigen. Indien dit mogelijk is, ga naar stap 2. Als er geen mogelijkheid is om de huidige APN instellingen te wijzigen kun je stap 1 volgen.
Stap 1: Stappenplan om oude APN te verwijderen:*1. Instellingen (Settings)
2. Verbindingen (Connections)
3. Mobiele netwerken (Mobile Networks)
4. Namen toegangspunten (Tab Access Point names)
5. Selecteer toegangspunt met live.vodafone.com (Tab on the live.vodafone.com)
6. Verwijder proxy & poort (New window opens and search for 'Proxy' and Port and remove it)
7. Opslaan (Then save the settings)
Stap 2: voeg nieuwe APN toe (add new APN):*Naam: Vodafone (Name)
APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl for Business)
Proxy: Niet ingesteld (Empty)
Poort: Niet ingesteld (Empty)
Gebruikersnaam: Niet ingesteld (Username- Empty)
Wachtwoord: Niet ingesteld (Password - Empty)
Server: Niet ingesteld (Empty)
MMSC: Niet ingesteld (Empty)
MMS-poort: Niet ingesteld (Empty)
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP (Authentication type)
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
*Specifieke stappen of benamingen kunnen per toestel verschillen.
Heb je nog vragen of loop je ergens tegenaan? Laat het ons weten in een reactie in dit topic of neem eens een kijkje in het
topic van Daveboschma over dit onderwerp.
Shortlink naar dit topic:
https://www.vodafone.nl/act/c/internet-motorola-lenovo-asus