kongingkriek

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen melding gemiste oproep bij geen bereik

Het is volgens mij al eerder ter sprake gekomen maar ik ben wanhopig op zoek naar een oplossing:

 

Ik ben als ZZP’er regelmatig in fabrieken werkzaam, door de grote stalen gebouwen is daar vrijwel nooit bereik. Voorheen had ik T-mobile en was dit geen probleem. Een klant belt me, ik heb geen bereik, ik loop op een gegeven moment naar buiten / de kantine in en zie een SMS “persoon X heeft u om 12.14 2x gebeld maar geen bericht achtergelaten”.

 

Nu met Vodafone krijg ik niets te zien, er wordt me simpelweg verteld dat die dienst niet meer beschikbaar is??? Ik krijg elke dag telefoontjes van gefrustreerde klanten die me op een gegeven moment als ik in de auto zit (en dus weer bereik heb) opbellen en zeggen: "ik had een dringend probleem en heb je 10 keer gebeld maar je belt nooit terug!!”

 

Schijnt dat je alleen maar te zien krijgt als iemand de voicemail inspreekt, 9 van de 10 keer is dit niet het geval en weet ik niet of iemand met die dag 10 keer heeft geprobeerd te bellen, dit lijdt tot enorme frustratie

 

Ik krijg dit niet uitgelegd bij mijn klanten! Hoe lossen we dit op? Desnoods via een omweg (externe SMS dienst / doorschakelen, verzin het maar)

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @kongingkriek 
Wat vervelend als je zoiets moet mee maken. Je wilt bereikbaar zijn en als je dat niet bent dat mensen in ieder geval iets kunnen achter laten. Nu kunnen mensen wel iets achter laten, maar dat doen ze niet. Dat is natuurlijk ook wel een beetje dom van die mensen. Kleine moeite om je voicemail in te spreken en te melden dat je ze even moet terug bellen. Maar goed, het is natuurlijk wel heel vervelend! Is er daar geen Wifi aanwezig? Dan zou je 4G over Wifi eens kunnen uitproberen. Het is wel zo dat het soms heel lastig is om vanuit buiten, binnen in een fabriek, of een heel goed geïsoleerd huis, bereik te krijgen. Dat kan bij de ene provider goed zijn, bij de andere misschien minder. Maar dit kan ook per huis of fabriek verschillen. 

Dat je hier wanhopig van begint te worden, kan ik me goed voorstellen. Heb nog eens alles na zitten lezen en zie dat het al een jaar niet meer zo is dat je een berichtje krijgt. Alleen als mensen iets inspreken. Ik denk dat je je klanten moet uitleggen om een volgende keer zeker even in te spreken, dan ben jij op de hoogte. Misschien een SMS sturen? Als het wel lukt om een SMS berichtje te sturen, probeer dat eens? Ik weet niet of er telefoons zijn die een SMS sturen als je niet bereikbaar bent en iemand belt je. 

Bij een iPhone:
https://www.iculture.nl/tips/telefoongesprek-iphone-automatisch-bericht-antwoorden/

Helemaal onderaan staat een stukje over automatisch berichten sturen. Dit zou je ook zo kunnen doen wanneer je dan die fabriek in gaat en dan je toestel op Niet storen zetten. Dan krijgen mensen een berichtje via SMS van je binnen??!! Is dat misschien een idee?

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Heb je iets gehad aan de tips van Energieboy @kongingkriek ? Of kunnen we via de Community nog iets voor je betekenen? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

We horen graag van je @kongingkriek. Helaas  wordt er vanuit ons geen sms verstuurd bij geen bereik. Je krijgt inderdaad alleen een bericht zodra de voicemail is ingesproken. 

kongingkriek
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

bedankt voor jullie reacties,

 

helaas geen oplossing voor het probleem, ik ben dus genoodzaakt over te stappen

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is jammer om te horen maar wel begrijpelijk. Ik zal je feedback intern aankaarten. Wie weet wordt het in de toekomst aangepast @kongingkriek 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Topic gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic