Beste Vodafone,
Volgens jullie actuele dekkingskaart, beweren jullie landelijk 4G dekking te hebben, terwijl jullie dat helemaal nog helemaal niet aanbieden.
Op de lokaties waar het opeens (binnen 1 dag) licht blauw gekleurd is, zou je minimale tot redelijke 4G dekking moeten hebben, terwijl dat in de praktijk NIET het geval is.
Dit is niet alleen een constatering vanuit mijn kant, maar ook van vele andere Vodafone klanten met een 4G abonnement, en de website van 4gmasten.nl waar men wel de juiste informatie geven.
Volgens berekeningen van 4gmasten.nl zouden jullie nog net niet aan de 85% 4G dekking komen, dus met andere woorden nog geen landelijke dekking!!
En dat Vodafone het leuk vind om de open plekken ineens licht blauw te kleuren, terwijl daar nog helemaal geen 4G dekking is, vind ik (en met mij nog vele andere Vodafone klanten) misleidend en puur op de marketing gericht.
Op de lokatie waar het donkerblauw gekleurd is, is wel redelijke tot goede dekking van het 4G netwerk.
Waarschijnlijk is Vodafone bang dat klanten gaan overstappen naar KPN, omdat die wel een redelijk tot goede landelijke 4G dekking aanbieden, en dus wel de juiste infomatie geven.
Vodafone moet ten allerijde eerlijk en open blijven naar de bestaande en nieuwe klant, en dus GEEN foutieve of misleidende informatie geven op hun 4G dekkingskaart.
Op dit formum is er al veel gepraat over de 4G dekking van Vodafone, met van elke moderator of senior wel een antwoord die ten gunste van Vodafone is, maar ZONDER een goed antwoord richting de klant.
Als een klant vraagt wanneer er een 4G mast in hun woonplaats wordt geactiveerd, blijft het doodstil of kan men het niet aangeven wanneer dat gaat gebeuren!
Ik begrijp dat Vodafone een commercieel bedrijf is, waar geld verdient moet worden, maar doe dat dan wel op een eerlijke en open wijze richting de klant, door transparant te zijn over de werkelijke dekking van 4G.
Wat Vodafone nu doet is pure marketing, waardoor zei foutieve informatie geeft over haar 4G dekking.
Ben erg benieuwd naar de reactie van de moderators en seniors op mijn bericht.
Maar ook van andere klanten van Vodafone.
*Mod-edit door BasT: per ongeluk was alle tekst vertgedrukt. Dit heb ik aangepast*