travellerx

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internetverbinding in Chili

Momenteel ben ik op reis in Santiago, Chili en krijg ik geen internetverbinding, ongeacht de aanbieder (Entel, Claro) die ik selecteer (met Movistar valt helemaal niet te verbinden). Het uitzetten van 4G (iPhone 5S) helpt ook niet. De 'internet op reis wereldbundel' zou ook hier moeten werken; er staat overigens geen limiet op dataroaming aan dus dat zou ook niet de oorzaak kunnen zijn. Iemand enig idee waar dit aan ligt en wat de oplossing zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!
3 Reacties 3
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@travellerx

Internet zal alleen werken via de volgende providers:

- Claro
- Entel PCS
- Telefonica Moviles.

Als je verbonden bent met één van deze netwerken dan ben je ook afhankelijk van de dekking van deze providers. Als zij geen dekking aanbieden op de locaties waar je je bevindt dan kun je dus ook niet internetten.

Welke telefoon heb je precies? Dan kan ik nog nakijken of het misschien iets met de telefoon te maken kan hebben.
travellerx
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Maartje,

Inmiddels weer weg uit Chili maar ik heb begrepen dat meer Vodafone klanten hier last van hebben. In het centrum van Santiago is niets mis met de dekking en het probleem met internet doet zich zowel bij Entel als Claro voor. Ik neem aan dat Movistar hetzelfde is als Telefonica Moviles en met deze provider kan helemaal geen verbinding gemaakt worden.

Ik gebruik een iPhone 5S. Uitzetten en na een minuut weer aanzetten; 4G uitzetten, niets helpt. In Brazilië werkt alles zonder problemen dus dat er iets mis zou zijn met mijn instellingen lijkt me niet waarschijnlijk.

Met vriendelijke groet,
Travellerx
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey travellerx,

Ik heb bij onze technici gevraagd of er problemen bekend zijn, dit is echter niet het geval. Voor onze technici is bij een onderzoek van belang dat je nog op de 'probleemlocatie' bent. Roaming klachten worden om deze reden ook met prioriteit behandeld.

Mocht je dit opnieuw ervaren op deze locatie dan raad ik aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Bij voorkeur telefonisch of via chat zodat er snel een melding gemaakt kan worden op jouw nummer. Er kan dan zo snel mogelijk onderzoek worden verricht.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic