Mic_Arm

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Geen internet

Sinds een tijdje krijg ik een pictogram te zien bovenop de scherm van mijn Samsung S10+. Het is een kleine rondje met een schuine streep erin, en dat betekent... Geen bereik, of teveel geen internet. Ik woon in een nieuwe wijk, Rijswijk Buiten, tussen de Bogaard en Delft, en daar heb ik vak probleem met bereik. Het vervelende is dat als ik weer naar de stad ga, het toestel hersteld zich niet. Er is dan maar een oplossing... Opnieuw starten. De vraag is natuurlijk is er een ander oplossing ervoor? En ook, waar ligt het aan? Idd de slechte bereik van de buurt? Of toch een nieuwe simkaart in zetten? (deze werd overgenomen van de vorig toestel (S8). Hopelijk niet aan de telefoon zelf, want ik heb ff geen zin om de toestel terug te sturen voor reparatie, ook valt deze onder de garantie want is nog maar een paar manden oud.

Misschien iemand anders ook dit probleem gehad? Ik zal toch langs de Vodafone winkel ff gaan voor een nieuwe simkaart, voor de zekerheid, maar ik bem bang dat ik nog (jaren) moet gaan wachten op een uitbreiding van het Vodafone dekking in Rijswijk... Niet dan? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Mic_Arm 

Het kan verschillende oorzaken hebben waarom het niet werkt. De simkaart is hier zeer zeker een van. Had je inmiddels al een simwissel gedaan? Het kan ook een issue zijn in jouw toestel (bijvoorbeeld de antenne of software). Voordat je een simwissel doet, raad ik aan om de simkaart te testen in een ander type en merk telefoon. Hiermee sluit je uit waar het probleem ligt.Daarnaast raad ik sowieso aan om bellen over 4G/ Wi-fi aan te zetten. Hiermee bel je dan over het Wi-fi netwerk als er geen netwerk is. Op die manier ben je alsnog bereikbaar.  
Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam. Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken betreft de dekking op jouw postcode.


 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Mic_Arm 

Het kan verschillende oorzaken hebben waarom het niet werkt. De simkaart is hier zeer zeker een van. Had je inmiddels al een simwissel gedaan? Het kan ook een issue zijn in jouw toestel (bijvoorbeeld de antenne of software). Voordat je een simwissel doet, raad ik aan om de simkaart te testen in een ander type en merk telefoon. Hiermee sluit je uit waar het probleem ligt.Daarnaast raad ik sowieso aan om bellen over 4G/ Wi-fi aan te zetten. Hiermee bel je dan over het Wi-fi netwerk als er geen netwerk is. Op die manier ben je alsnog bereikbaar.  
Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam. Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken betreft de dekking op jouw postcode.


 

Mic_Arm
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor je reactie, inmiddels heb ik een nieuwe sim kaart laten zetten bij een Vodafone winkel. Nu het is dus afwachten als de storing opnieuw voorkomt. De wijk waar ik woon, Rijswijk Buiten, is wel omcirkeld door bossen en in huis heb ik maar een streep bereikt. Bellen met 4g/wifi heb ik al ingeschakeld. En hopelijk zit de fout niet in mijn Vrij veel nieuw Samsung S10+. Ik geloof zelf dat door de slechte bereik in mijn buurt komt, en alleen de tijd en de komst van nieuwe netwerk toren zal dat oplossen. Ook 5g zal oplossing bieden met de tijd neem ik aan. Ondertussen laat we hopen dat de nieuwe sim kaart gaat helpen, er zit immers nieuwer technologie ingebouwd dat 2 jaar geleden. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zal voor de zekerheid het topic nog even open laten staan. We horen graag van je of het nog speelt. 
Het netwerk is afhankelijk van verschillende factoren. Daar is de omgeving natuurlijk 1 van in combinatie van waar de mast staat @Mic_Arm 

Mic_Arm
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Tot zover is het internet niet meer uit gevallen. Het vervelende ervan was dat ik had wel wifi thuis, dus dat kleine pictogram, een rondje met een schuine streep, viel niet op, en ik merkte pas dat ik geen internet had als ik buiten de deur was, en bij voorbeeld mijn ING banking wal bekijken. Voorlopig dus geen echte probleem, mits dat ik nog steeds een slechte bereik heb in huis. Trouwen, bestaat een schema van alle matsen van Vodafone? Daarmee wil ik zeggen is het mogelijk te weten als Vodafone zoeen toren heb staan in Rijswijk, en waar ongeveer, en ook als ze nog van plan te gaan uitbreiden dit jaar. Zal de komst van 5G iets aan gaan veranderen? En nog een goede vraag... Kan de Samsung S10+ wel 5G aan? Of misschien dès tijd nog een nieuwe sim kaart? 

Mic_Arm
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Zaterdag avond, internet doe het nog steeds goed. Ik heb maar een streep bereik in huis maar ik kan gebeld worden. De nieuwe sim kaart schijnt wel te hebben geholpen. Misschien juich ik te vroeg maar to zover tevreden. Een bedankt is wel op zijn plek Vodafone! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De S10+ is niet 5G ready @Mic_Arm . Of hier een update vanuit Samsung komt voor, durf ik niet te zeggen. 
Er is een overzicht van de masten. Ik durf alleen niet te zeggen of dit een compleet overzicht is. Dit is namelijk niet onze website. Wijzelf kunnen de masten wel opvragen maar hebben hiervan geen overzicht online staan.

Wat 5G gaat doen? Geen idee, is helaas nog afwachten totdat het zover is.  

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Topic gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic