Laurens123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet op VLB Woensdrecht

Hallo,

Ik heb sinds anderhalve week een baan op Woensdrecht. Hier is slechts heel af en toe een trage internetverbinding. Aangezien ik hier doordeweeks bijna alleen maar verbinding als ik wifi op mn kamer heb of buiten de basis ben probeer ik een soort coulance regeling te vinden bij Vodafone. Volgens de winkel gaat het via de klantenservice op 1201, volgens de klantenservice zou het via een formulier op de website gaan. Deze kan ik helaas niet vinden. Ik heb van meerdere collega's gehoord dat Vodafone het probleem hier onderkend heeft en er eigelijk niks aan kan doen.

Mijn vraag dus, waar vind ik het klachtenformulier om dit aan te kaarten?

Mvg Laurens
3 Reacties 3
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Beste Laurens, er is bij ons geen coulanceregeling bekend die jou hiermee zou kunnen helpen. Het betreft namelijk niet je thuislocatie. Wellicht is SignaalPlus een oplossing. Hiermee kun je de dekking op een specifieke locatie versterken. Kijk eens op SignaalPlus.nl voor meer informatie.
Laurens123
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Erg jammer dat Vodafone dit alleen voor de thuissituatie doet, zo is een mobiele telefoon niet erg mobiel. Signaalplus is niet iets wat we op de werkplaat mogen installeren.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Laurens, ik begrijp dat je dit graag anders zou zien, maar dit kunnen we als beleid redelijkerwijs niet invoeren. Mobiele technologie heeft nog altijd zijn beperkingen. De omstandigheden en ook het door de klant gebruikte toestel zijn al zo sterk van invloed dat we alleen daardoor al niet overal dekking kunnen garanderen. Als je midden in een enorm kantoorgebouw werkt, dan zitten er al zoveel lagen beton tussen jou en de mast dat amper verwacht kan worden dat daar nog goed bereik is toch?

Daarnaast gelden in dit geval nog extra beperkingen. Op een basis van defensie staat uiteraard geen Vodafone mast. Ik ben hier niet heel sterk van op de hoogte, maar ik kan me goed voorstellen dat dat van Defensie (als eigenaar van het terrein) om diverse redenen ook helemaal niet mag. Bijvoorbeeld omdat de diverse radiozenders op een luchtmachtbasis en het mobiele signaal elkaar kunnen storen, maar ik kan me persoonlijk ook voorstellen dat er een stukje veiligheid in het geding is.
Vandaar dat we ook in dit specifieke geval, buiten onze "schuld", minder dan perfect bereik kunnen bieden en daar daarom ook geen vergoeding tegenover staat.

Wat ik je nog aan kan raden is je toestel op 2G-only in te stellen als je op de basis bent. Er staan in het gebied om de basis heen wel masten. GSM gebruikt een lagere frequentie dan UMTS, heeft daardoor een groter bereik en zou zover ik kan nagaan bereik moeten bieden op de basis.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic