Hoi @Renate 1985
Je kan wel gewoon bellen met je toestel?
Dan zijn waarschijnlijk de APN instellingen niet goed en/of heb je je internet uit staan op je telefoon. Zet je telefoon eens helemaal uit, haal je SIMkaart eruit en wacht 2 tot 3 minuten en stop dan je SIMkaart er weer in, zet je toestel aan en wacht even. Lukt het dan nog niet, probeer dan van netwerk te wisselen en ga daarna weer terug naar Vodafone NL (hij maakt dan een kleine reset).
Als dat ook niet lukt, bekijk of de instellingen van je APN goed staan:
Apple
Controleren of de mobiele data aan staat. Ga hiervoor via de instellingen van je telefoon naar Mobiele netwerk. Hier kun je Mobiele data en Roaming aanzetten. Check meteen of 4G geactiveerd is via Instellingen - Mobiel netwerk - Opties - Gesprekken over 4G.
Mochten bovenstaande stappen geen succes hebben, dan is de volgende stap om de APN te controleren. De APN controleren doe je via Instellingen - Mobiele netwerk - Mobiele data netwerk.
De APN is: live.vodafone.com
Gebruikersnaam is: vodafone
Wachtwoord is: vodafone.
Mocht er nog andere APN's staan, dan mag je deze verwijderen.
Tot slot is er nóg een handige optie bij iPhones: Je hebt namelijk de mogelijkheid om de netwerkinstellingen te resetten.
Android
Allereerst dient natuurlijk Mobiele data in je telefoon geactiveerd te zijn. Bij Android kun je vanaf het beginscherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je Mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens gaan we naar Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken. Hier zetten we Roaming aan. Vervolgens mag je daarna op Network operators klikken om te controleren of 4G aan staat.
De volgende stap is om de APN te controleren. Dit kun je doen via Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken en dan Namen toegangspunten. Hier moet staan: Vodafone Live of Vodafone Internet en de APN: live.vodafone.com. Deze moet ook aangevinkt zijn. Staan hier andere APN's? Dan mogen deze verwijderd worden. Dit doe je via de 3 puntjes rechts bovenin. Er mag maar 1 APN staan.
Het is mogelijk dat je de APN opnieuw moet toevoegen. De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Kom je er echt niet uit? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Ze kunnen nog proberen om een netwerk reset te doen.