Fr1so75

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet na instellen van ziggo e-mail account

Als ik op de mail app van mijn Samsung S4 mijn ziggo e-mail heb ingestalleerd, daarvoor gebruik ik het stappenplan van Ziggo, dan wordt een keer mijn e-mail opgehaald. Daarna kan mijn telefoon geen contact meer maken het mobiele internet van Vodafone.

Zodra ik dit ziggo mail-account van de mail app heb verwijderd, kan mijn telefoon weer contact maken met het internet van Vodafone. Hoe kan dit? Wat gaat er fout?
7 Reacties 7
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Fr1so75 ,

Wat vreemd, volg je de goede stappen wel? Ik raad je even aan om het opnieuw te proberen samen met de Ziggo site waarop en stappenplan staat: https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/stappenplannen/imap/android-smartphone

Als dit ook niet de oplossing is meld je het even aan ons?
Succes.

*Misschien dat er enige andere Ziggo klanten zijn die dit ook ervaren hebben en die de oplossing weten. Jullie zijn van harte welkom.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Volg ook even de handleiding op de Vodafone site; http://handleidingen.vodafone.nl/

Voor inkomende e-mail gebruik je de instellingen van Ziggo, voor uitgaande mail gebruik je de instellingen van Vodafone, met daarbij je gebruikersnaam: mail06 nummer en het wachtwoord dat je voor My Vodafone gebruikt.

De andere internet-instellingen hoef je verder niet aan te komen en gebruik je alleen de instellingen van Vodafone, aangezien het mobiel internet daar gebruik van maakt.
Fr1so75
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Anna,
hartelijk dank voor je reactie.
Ik ga het uitproberen, ik zal mijn vorderingen hier melden.
Fr1so75
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het werkt nog steeds niet.
Het volgende heb ik ingevuld:

E-mail instellen: .......@ziggo.nl (ziggo e-mail adres)
Wachtwoord: xxxx

> Handmatig instellen

Volgens Ziggo moet ik dan voor IMAP account kiezen

Instellingen inkomende berichten
Ziggo gebruikersnaam= mijn e-mailadres
Wachtwoord

IMAP server = imap.ziggo.nl
Beveiligingstype = SSL
Poort= 993
prefix imap-pad = optioneel

Instellingen uitgaande server (volgens Anna hierboven moet ik gebruik maken van de vodafone instellingen)
SMTP server = smtp.vodafone.nl
Beveiligingstype = geen
poort = 465
inloggen verplicht = aangevinkt
Gebruikersnaam (myVodafone) = mobiele nummer
Wachtwoord (myVodafone) = xxx

daarna klik ik op volgende

En dan krijg ik het volgende bericht:

Kan geen verbinding maken met e-mailserver om uw accountgegevens te verifieren.
Geen reactie van server.


Wat doe ik fout?



Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @Fr1so75

Als je de Vodafone uitgaande server gebruikt moet je als uitgaande server: sendmail.vodafone.nl gebruiken.

- Beveligingstype: SSL (alle certificaten accepteren)
- Poort: 465
- Inloggen verplicht: ja
- Gebruikersnaam van My Vodafone
- Wachtwoord van My Vodafone

Kun je deze gegevens eens proberen? Zo staan ze namelijk ook in de handleiding vermeld.

Fr1so75
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maartje,

Als ik het onderstaande uitvoer icm met Gebruikersnaam van My Vodafone (dit is mijn 06 nummer) + het wachtwoord. Dan krijg ik als melding "verificatie mislukt". Dat werkt dus ook niet.

Ik zal toch niet de enige zijn met een ziggo e-mailadres icm een Voddafone abonnement ...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Zeker niet en het kan ook gewoon werken :). De melding geeft aan dat er toch nog iets fout zit in de gebruikersnaam en het wachtwoord. Neem even contact op met mijn collega's van de klantenservice en geef daar aan welke foutmelding je precies krijgt.

Zij moeten dan voor je nakijken welke gebruikersnaam er precies bij je nummer hoort. Ik vermoed dat er een andere bij zit dan mail06xxxxxxxxx. Tenminste, dat moet eigenlijk wel als je kunt inloggen in My Vodafone met het wachtwoord dat je invult
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic