Hoi@maikelbeerens
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Wat heb je allemaal al gedaan om te zien of het aan je toestel ligt of aan je SIMkaart?
Probeer eens je SIMkaart in een ander toestel en kijk wat het SIMkaartje van een ander bij jou in je toestel doet. Staat er bij je instellingen wel bellen en internet 4G, misschien staat alleen bellen op 4G (kan je vast ergens vinden bij instellingen en dan Netwerk, of mobiel netwerk).
Ik heb een topic gevonden van @Steven, een medewerker van Vodafone en zie schrijft het volgende:
Het is sinds kort niet meer mogelijk om dit tegelijk te doen. Dit heeft te maken met het feit dat het toestel normaal gesproken met bellen terug springt naar 3G. Echter 3G gaat uitgefaseerd worden. Daarom springt je toestel terug naar 2G op ons netwerk.
3G en H+ vervallen. H+ is het 3G+ netwerk. 4G is er natuurlijk wel. Daarnaast wordt 4G+ steeds meer uitgerold. En hopelijk heel snel ook het 5G netwerk. Je kunt in het toestel instellen dat het toestel switcht naar 2G 3G of 4G bij de netwerk instellingen. Of bij andere providers 3G uitgefaseerd wordt, durf ik niet te zeggen.
Misschien heb je nog iets aan zijn informatie, deze is van 5 maanden geleden 🙂