maikelbeerens

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen internet meer tijdens het bellen (Opgelost)

@Energieboy 

Ruim een jaar geleden heb ik onderstaand bericht gepost.

“Recent ben ik van de note 9 naar de note 10 plus overgestapt. Sindsdien kan ik vaak niet meer tijdens het bellen op internet via 4G. Ik stoor mij hier zakelijk enorm aan.

Zakelijk gezien als ik onderweg ben is dit dus echt een ramp...Mijn laptop zit altijd via hotspot op mijn telefoon, maar als ik tegenwoordig aan het bellen ben valt de connectie weg... En daar betaal ik 80+ euro voor per maand… Zelfde geld voor bellend op internet willen, zoals ik al 8 jaar van jullie gewend was kan plots niet meer…”

 

Helaas tevergeefs want Vodafone haakte gewoon af met slappe argumenten.

 

Recent was ik in de Vodafone winkel om te onderzoeken of deze frustratie inmiddels op te lossen was. Ik mij af vroeg of het met een 5G abonnement wel zou kunnen bellen op 5G en internetten via 4G ofzo. De enige oplossing die men bood was dual sim. Een abonnement voor bellen en een abonnement voor internetten…. 

 

Door de ontevredenheid van antwoorden ben ik zelf  nog verder opzoek gegaan.

Sinds ik bij → Verbindingen → Mobiele netwerken → Bellen Via 4G SIM 1 → aan heb gezet kan ik tijdens het bellen weer internetten!!!!!

(Voor het eerst sinds jaren! We zijn back to the future!)

 

Dit heugdelijke feit wilde ik jullie allen niet onthouden.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rohit

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een netwerk reset gedaan en het werkt weer! 5G blijft 5G tijdens het bellen en 4G ook gewoon! 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3562Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @maikelbeerens 
Wat goed dat je hier nog even terug komt om het uit te leggen en aan te geven dat het weer werkt. Bedankt in ieder geval en een heel fijn weekend gewenst en #BlijfGezond

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @maikelbeerens 
Dankjewel voor de terugkoppeling en je feedback! We gaan dit mee nemen zodat we klanten hierop kunnen wijzen.

 

Rohit

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb dus precies hetzelfde probleem alleen dan met een Samsung Galaxy Z Fold2. Het is een duits unbranded (simlockvrij) toestel. 5G werkt, Esim werkt heb nu een normale simkaart geprobeerd maar nergens een oplossing. Ook bovenstaande staat altijd al aan bij mij. Ook dat werkt niet. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Rohit,
Zodra je belt, wat zie je in beeld bij het netwerk? 
Wat heb je ingesteld staan bij het profiel van de simkaart? Wat heb je staan bij Netwerkmodus (onder verbindingen - mobiele netwerken)?

Rohit

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Als ik begin te bellen dan verdwijnt het 5g of 4g logo meteen! Zodra ik ophang komt het terug. Netwerkmodus al veranderd van 5g naar alleen 4g maar dat helpt niet. Ook als ik alleen 2g kies werkt het niet. Had eerst esim sinds eergisteren een simkaart beide werken niet. Doe ik het simkaartje in me note20 ultra dan werkt het wel gewoon.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Rohit wrote:

Als ik begin te bellen dan verdwijnt het 5g of 4g logo meteen! Zodra ik ophang komt het terug. Netwerkmodus al veranderd van 5g naar alleen 4g maar dat helpt niet. Ook als ik alleen 2g kies werkt het niet. Had eerst esim sinds eergisteren een simkaart beide werken niet. Doe ik het simkaartje in me note20 ultra dan werkt het wel gewoon.

Wat gebeurt er als je bellen op 4G zet en netwerkmodus op 2G, 4G, 5G? 
Springt het netwerk dan ook terug naar 4G?

Rohit

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gaat weg dan

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik raad je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.

Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen @Rohit 

 

Rohit

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zoals ik al zei op me note20 ultra werkt het. Ik heb esim gehad en nu een normaal nieuw kaartje ook dat werkt niet. Ik heb een duitse fold2 maar alles qua netwerk werkt eigenlijk gewoon, 5g, esim bellen over wifi optie etc. Qua hardware is de fold uit Duitsland exact hetzelfde als elk ander land in de EU.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de Fold nog niet ondersteunt wordt omdat het een toestel is niet hier is uitgebracht @Rohit 
Ik ga voor je navragen of hier meer over bekend is en of er ook andere toestellen al ondersteund worden. 

Rohit

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja ik dacht dat dus ook ik hoop dat een netwerkspecialist hier iets meer over kan vertellen. Ik heb een unbranded simlockvrije toestel. Met csc code DBT.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het zou gewoon moeten werken vanuit ons @Rohit
In dit geval raad ik eens aan om dit bij Samsung te controleren,

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je al contact opgenomen met Samsung @Rohit?
Wat gaven zij aan?

Rohit

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een netwerk reset gedaan en het werkt weer! 5G blijft 5G tijdens het bellen en 4G ook gewoon! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn om te horen dat het werkt en dankjewel voor de terugkoppeling @Rohit 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic