Stoefke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet in het buitenland

Hoi allen,

Sinds mijn zomervakantie in augustus heb ik in het buitenland geen internet verbinding meer op mijn zakelijke toestel (Nokia Lumia 930). De geeft alleen een 'H' aan... Ik heb hier al uren aan besteed met de klantenservice en de winkel en heb diverse mails gestuurd die simpelweg niet beantwoord worden (behalve de standaard reply dat er spoedig een antwoord komt). Tot overmaat van ramp kan ik ook al sinds 4 maanden mijn rekeningen niet meer bekijken in MyVodafone. Deze rekeningen moet ik wel declararen bij mijn werkgever, wat dus allemaal erg vervelend is als het niet werkt.

Heeft nog iemand deze ervaringen? Ik heb Business abonnement. Vodafone moet dit echt gaan oplossen anders wordt mijn volgende telefoontje naar de klantenservice voor een contractontbinding...
2 Reacties 2
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G)
Dataroaming moet natuurlijk ook aan staan. Bij de apn staat normaliter live.vodafone.com. omdat het een zakelijk abonnement is zou u ook eens de office.vodafone.nl kunnen proberen. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk. Krijgt u een foutmelding dan moet er 5* een ander netwerk geselecteerd worden. Er staat dan namelijk een vootkeursnetwerk in. Niet alle netwerken in het buitenland zijn geschikt voor internet.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een vodafone winkel.

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic