Driepinter

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen hotspot op Motorola in VK en BE nadat in winkel settings zijn aangepast ivm niet kunnen internetten (16 sept)

Ochtend voor vakantie kan ik ineens niet meer internetten. Dus naar Ziggo winkel. Krijg daar melding van een storing. Probleem wordt daart opgelost denk ik maar helaas kan ik in het VK en blijkt later ook in BEL mijn telefoon niet als een hotsport gebruiken.

Hoe kan ik dit herstellen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Driepinter
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Waar ik niet goed van wordt, en bijzonder teleurgesteld in ben:

  • De zondagavond voor ik op vakantie ga constateer ik een “niet functioneren
  • Krijg dit helaas na veel zoeken en proberen niet opgelost
  • Ga volgende dag (Eigenlijk geen tijd want moet vliegen} maar Vodafoon/Ziggo winkel
  • Daar zeggen ze mij dat er een (nog niet gecommuniceerde) storing is die ik zelf niet kan oplossen maar dat zij de instellingen kunnen aanpassen
  • Ter plekke kan ik inderdaad weer internetten op telefoon
  • Op vakantie bestemming waar ik de hotspot voor ipad wil gebruiken werkt niet
  • Dit zorgt voor veel frustratie want ik kan niet veel zaken niet opzoeken en mijn krant niet downloaden. Telefoonscherm is te klein. 
  • Kan wel bellen
  • Nu lijkt het er op dat in de winkel de APN niet goed is ingesteld
  • Veel tijd en moeite gekost die ik hier niet aan kwijt had willen zijn

Buiten dat, jullie bedankt voor het mij verder helpen. Let wel, ook nadat ik mijn vraag had gepost, duurde het toch enkele dagen en dat in dit tijdperk waar we van data afhankelijk zijn, heeft een impact op 

  • Gebruikers ervaring
  • Net Promoter Score

Groet uit Eindhoven,
Driepinter

Bekijk in context

6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Driepinter

Dat klinkt niet goed. Welke instellingen zijn aangepast?
Kun je wel gewoon internetten, bellen of gebeld worden? Staat roaming aan? Welke foutmelding krijg je?
Alle instellingen voor de EU en er buiten kun je hier nalezen: https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/tutorial-mobiele-data-in-het-buitenland-299774

Betreft je hotspot: Hiervoor kun je naar de instellingen van je hotspot gaan. Vervolgens zet je de hotspot aan en de hotspot op zichtbaar. Daarna verbind je een ander toestel met de hotspot. Voeg wel het juiste wachtwoord in.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Was bovenstaande informatie duidelijk voor jou Driepinter ?
Driepinter
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoop dat het werkt. Thuis doet de hotspot het. In het buitenland...

Driepinter
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Waar ik niet goed van wordt, en bijzonder teleurgesteld in ben:

  • De zondagavond voor ik op vakantie ga constateer ik een “niet functioneren
  • Krijg dit helaas na veel zoeken en proberen niet opgelost
  • Ga volgende dag (Eigenlijk geen tijd want moet vliegen} maar Vodafoon/Ziggo winkel
  • Daar zeggen ze mij dat er een (nog niet gecommuniceerde) storing is die ik zelf niet kan oplossen maar dat zij de instellingen kunnen aanpassen
  • Ter plekke kan ik inderdaad weer internetten op telefoon
  • Op vakantie bestemming waar ik de hotspot voor ipad wil gebruiken werkt niet
  • Dit zorgt voor veel frustratie want ik kan niet veel zaken niet opzoeken en mijn krant niet downloaden. Telefoonscherm is te klein. 
  • Kan wel bellen
  • Nu lijkt het er op dat in de winkel de APN niet goed is ingesteld
  • Veel tijd en moeite gekost die ik hier niet aan kwijt had willen zijn

Buiten dat, jullie bedankt voor het mij verder helpen. Let wel, ook nadat ik mijn vraag had gepost, duurde het toch enkele dagen en dat in dit tijdperk waar we van data afhankelijk zijn, heeft een impact op 

  • Gebruikers ervaring
  • Net Promoter Score

Groet uit Eindhoven,
Driepinter

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Ik begrijp je feedback @Driepinter. Echter, het forum is voor dit soort dringende problemen niet het juiste kanaal. Wil je snel geholpen worden, dan raad ik je aan om in het vervolg gebruik te maken van chat. Daar zijn 24/7 collega's beschikbaar om jou direct te helpen. Het forum is in eerste instantie een klanten- helpen- klanten kanaal, dus daar gaat het allemaal wat langzamer 😉 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kleine toevoeging nog @Driepinter. Op de community had je kunnen zoeken naar vergelijkbare issues. Bijna in ieder topic over data, staan de APN instellingen. Misschien handig voor de volgende keer :).
Ik zal voor nu het topic sluiten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic