Semke1981

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen gespreksgeluid bij inkomende gesprekken

Hallo,

 

Ik ben de semi-gelukkige bezitter van een Samsung Galaxy S9. Momenteel weet ik niet of mijn probleem aan mn toestel ligt of aan Vodafone. Wellicht dat hier iemand me met een simpele instelling vooruit kan helpen. 

 

Wanneer ik een oproep ontvang, nadat mn toestel enige tijd stil heeft gelegen, en ik neem op ben ik NIET te horen voor de andere partij. Ik moet dan ophangen en terugbellen..Dan ben ik wel te horen. 

Wanneer de andere partij me overigens meteen nog eens belt ben ik ook te horen. 

 

Het lijkt er dus op dat mijn microfoon niet werkt rechtstreeks vanuit slaapstand? Of mijn netwerk wordt maar half wakker net uit slaapstand? 

 

Is dit een eerder gehoord probleem bij Vodafone en dit toestel? 

Mn toestel is nog binnen garantie. 

 

Tips zijn welkom. 

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Semke1981 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh jee, dat is natuurlijk niet handig. Heb je je simkaart al eens in een ander toestel gestoken om te zien of je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt? En een andere simkaart in je toestel? Want dan kan je testen of het nu aan je toestel ligt, of aan Vodafone. 

Het beste wat je kan doen, als het aan het toestel ligt, en je hebt nog garantie, contact op te nemen met Vodafone. Door de Corona regels kan je nu het beste je telefoon online aanmelden voor reparatie: https://repair.vodafone.nl/voda_nl/ 

Kom je er online niet uit met aanmelden? Neem dan contact met Vodafone op.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Semke1981 ,

 

Wat je zou kunnen doen is even checken in de Samsung Members app of de microfoon werkt. Heb je de app niet, dan kun je deze app downloaden via de Galaxy Store. Check ook even of er een software update beschikbaar is.

 

Open de Samsung Members app >> Ondersteuning >> Interactieve controles >> Microfoon.

 

Werkt je microfoon wel? Dan kun je checken of het resetten van de netwerkinstellingen nut heeft. Werkt dat ook niet? Maak dan even een back-up via Samsung Smart Switch en reset je toestel.

 

Als dit ook geen nut had zou je het toestel ter reparatie kunnen aanbieden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Semke1981
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Wat een bijzonder probleem! Juist omdat het probleem specifiek optreedt als jij wordt gebeld en de telefoon een tijdje stil heeft gelegen. Ik zie dat je van onze Community toppers al wat tips hebt gekregen zoals de kruistest (simkaart testen in een ander toestel en een andere simkaart testen in je huidige toestel) en het controleren van de Samsung Members App. Ben je hier toevallig al mee aan de slag gegaan?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic