Cacahouette

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen enkele melding meer bij sms Galaxy s4

Sinds ongeveer een week krijg ik geen melding meer bij het ontvangen van een sms. Geen geluid, geen trilling, geen icoon in de status, geen nummertje bij het berichten icoon. Het enige wat ik zie is een nummertje bij het bericht in het berichten menu.

Alle meldingen zijn ingeschakeld, heb al een keer de fabrieksinstellingen terug gezet, de cachet van de berichten appartement zelf geleegd en ik gebruik de sms functie van hangouts niet.

Kan iemand me hiermee helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cacahouette
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het nu voorlopig opgelost door GoPro SMS te installeren. Als ik een keer in de buurt ben van een Service Center zal ik even binnen lopen. Verder wacht ik nog op antwoord via de mail van Samsung.

Bekijk in context

12 Reacties 12
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Cacahouette ,

Ga eens naar je instellingen menu en zie daar Blokkeerstand en dan zou er moeten staan meldingen weergegeven uitgeschakeld. Werkte deze tip?

Ik hoor graag van je terug!
Cacahouette
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi SamsungExpert,

De blokkeerstand is uitgeschakeld. Ik heb hem net even aangezet, alle vinkjes verwijderd en dan schakelt hij zichzelf automatisch weer uit.

Heb daarnaast op een engelstalig forum gelezen dat de hangouts sms functie alles overruled, ook als je hem niet aan hebt staan. Heb nu ook die even aangezet, meldingen daarvan uitgevinkt en de sms functie weer uitgezet.

Nu is het wachten op een berichtje...
Cacahouette
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het werkt nog steeds niet, nog steeds geen enkel teken dat ik een bericht heb ontvangen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Cacahouette ,

En wat als je even het volgende doet? Instellingen > Toegankelijkheid en zie daar staan alle geluiden uit als deze staan aangevinkt kun je deze dan even weg vinken.
Cacahouette
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi SamsungExpert,

Ook dat hokje is uitgevinkt.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Cacahouette ,

Ik hoor graag van je terug of dit de goede oplossing is!
Let me know.
Cacahouette
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, ook dit was niet het probleem. Het hokje stond ook al uitgevinkt, net als de blokkeerstand. Ik krijg overigens van alle andere inkomende berichten (mail, WhatsApp, Facebook, etc.) wel gewoon meldingen.

Ik heb in de afgelopen weken ook niks aan mijn instellingen gewijzigd, ineens was dit probleem er. Ik denk dat het met een update van de een of andere app te maken heeft, maar ik heb geen idee welke dat zou kunnen zijn.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Cacahouette ,

Of het door en app kwam die voor het laatst hebt bijgewerkt is weet ik niet en ook niet om welke.
Je zij ook dat en reset maken niet hielp? Ga eens naar berichten klik op instellingen en scroll omlaag naar Meldinginstellingen. En kijk ook eens rustig in dat menu of daar nog wat tussen staat.
Cacahouette
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Automatisch ophalen staat aan, alle meldingen staan aan, behalve berichtvoorbeeld. Server en info berichten staan aan, spamberichten staat uit. Herhaling van de melding staat op eenmalig, er is een standaard beltoon (whisper) geselecteerd en trilling staat ook aan.

Resetten heeft inderdaad niet geholpen, cache legen en gegevens verwijderen ook niet.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Cacahouette ,

Nu kan ik me wel herinneren dat mijn vader dit probleem ook had! Na en reset was dit verholpen. Samsung heeft op hun site vele opties waarmee je ze kan bereiken! Samsung Extern Beheer is er één van zo kunnen ze je van afstand helpen deze poging zou je kunnen doen, http://www.samsung.com/nl/remotesupport/.
Je kunt Samsung ook even bellen en dan kijken ze ook graag met je mee het enigste wat je nodig hebt is die app op je smartphone je kunt ook kiezen welke secties van het toestel ze wel of niet mogen inzien bv je galerij enzo!
En anders kun je als je wilt altijd kiezen om naar en Samsung Service Center gaan.

Ik wens je in ieder geval veel succes! Ik hoor ook graag terug.
is dat de oplossing dan hoop ik graag dat je in dit Topic Als oplossing accepteren klikt.

Samsung telefoonnummer: 0900-7267864 (10c/m)
Cacahouette
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het nu voorlopig opgelost door GoPro SMS te installeren. Als ik een keer in de buurt ben van een Service Center zal ik even binnen lopen. Verder wacht ik nog op antwoord via de mail van Samsung.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Cacahouette ,

Ik wens je in ieder geval succes en hopelijk is je probleem hierna verholpen!
Fijne dag nog verder :).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic