Arjen44

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen dataverbinding 1105AS

Ik heb sinds een week of 2 een HTC One S. Oude Simkaart in de Vodafone winkel op maat laten knippen.
Alleen had ik steeds een wegvallende data verbinding op mijn werk (1105AS).
Bij navraag de tip gekregen een nieuwe simkaart te halen. Dit afgelopen vrijdag gedaan, maar vandaag op m'n werk weer vrijwel de hele dag geen dataverbinding..
Zodra ik de auto in stap en richting A'veen rijd, krijg ik weer verbinding..
 
Toestel is nieuw en goed ingesteld, immers werkt het thuis en onderweg wel.
 
Ook is de dataverbinding traag, ik heb meestal een "E" in m'n scherm staan, wat volgens mij Edge betekent? Bijvoorbeeld facebook opstarten duurt lang.
 
Concreet: Hoe kan het dat op 1105AS mijn dataverbing vrijwel niet werkt (en bij collegas's die naast me zitten en ook een Vodafone abonnement hebben werkt het wel..) en kan de internetsnelheid afhankelijk zijn van je abonnement? Ik verwachtte namelijk gewoon een snelle verbinding, gezien mijn woonplaats (Hoofddorp). De Randstad staat toch vol G3 masten?
 
 
4 Reacties 4
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Arjen,

Ik heb je postcode nagekeken. Op de gegeven postcode zijn momenteel wat problemen met de masten. Hierdoor ondervind je waarschijnlijk de problemen. Als er een mast uitvalt gaat al het verkeer naar een andere mast. Hierdoor is het mogelijk dat je een wisselende verbinding hebt. Hopelijk is het snel opgelost.
Arjen44
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Arina,
 
Bedankt voor je reactie. Het probleem speelt echter al ruim een week en 2 collega's (ook Vodafone) merken er niets van. Dat is toch vreemd? Die zitten letterlijk naast me. Vanmiddag nog even getest (kennis een whatsapp laten sturen om 14.45, die kreeg ik uiteindelijk om 16.56 toen ik naar huis ging, in de auto) Ook zien zij gewoon 3G in hun scherm en hebben ook daadwerkelijk verbinding.
Ik zie uberhaupt nooit 3G in m'n scherm...terwijl m'n netwerkmodus toch echt op gsm/wcdma automatisch staat.
 
Kan je ook een antwoord geven op mijn vraag of de daadwerkelijke internetsnelheid afhankelijk is van je abonnement? Dat zou volgens mij niet zo moeten zijn...toch?
 
Alvast bedankt!
 
 
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Kan je ook een antwoord geven op mijn vraag of de daadwerkelijke internetsnelheid afhankelijk is van je abonnement? Dat zou volgens mij niet zo moeten zijn...toch?

Hoi Arjen, nee je hebt gelijk dit is inderdaad niet het geval. Je snelheid is niet afhankelijk van je abonnement 🙂

Arjen44
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Arina,Maurice,
 
Zit nu weer op mijn werk (1105AS dus) en helaas...weer geen verbinding.. en m'n collega's wel. Vanmorgen toen ik hier naartoe reed wel gewoon verbinding, zodra ik even binnen ben is de verbinding weg. Heb even buiten gestaan voor de zekerheid, maar helaas, ook dan geen verbinding.
Volgens Arina zijn er problemen met masten hier in de buurt,maar dit lijkt toch een ander probleempje te zijn?
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic