Hiervoor heeft BMW Nederland een contract afgesloten met Vodafone. Ik begrijp daarom niet waarom BMW je zegt dat het een Vodafone probleem is, en niet een auto probleem. Deze dienst hoort bij de auto dus is het een probleem van BMW om dit op te lossen. Ik kan het zo met zekerheid zeggen omdat ik zelf ook een probleem had met mijn auto, wel een ander merk, en die ook zaken doet met Vodafone. Ik heb toen iemand van Vodafone aan de telefoon gehad, van de zakelijk markt afdeling, en die vertelde mij dat mijn dealer contact op moest nemen met het merk en dat die dan, na interne onderzoek, bij Vodafone een vraag neer moeten leggen om dit op te lossen. Het is het merk dat contracten heeft met Vodafone, niet de klant, kreeg ik te horen.
Heel vervelends het wel maar je zal toch bij BMW moeten zijn. Misschien is er wel een BMW klantenservice via internet of een afdeling die gaat over deze connectie. Eerst dacht ik ook, onzin dat moet ik toch via Vodafone kunnen regelen. Maar uiteindelijk begreep ik het wel, ik ben geen klant, mijn auto merk is klant met Vodafone en die moeten het samen met elkaar uitzoeken. 2G netwerk blijft sowieso tot eind 2026 beschikbaar bij Vodafone dus is het aan BMW om dit samen met hun op te lossen.
De community hier is ook alleen voor particulier gebruik en voor zakelijk moet je, als eigenaar van het contract, contact opnemen met de zakelijke afdeling van Vodafone.