ThorJ

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Geen data tijdens gesprek?

Wanneer ik onderweg ben, heb ik vrijwel altijd 3G of 4G en kan ik gewoon data gebruiken.
Behalve tijdens een gesprek...
Of ik nou zelf bel of gebeld wordt, zodra de (gespreks)verbinding tot stand komt, veranderd de netwerkindicator naar g, gprs of zelfs gsm en kan ik geen data meer verzenden of ontvangen! Tot het gesprek weer beëindigd wordt.
Dat gebeurt niet sporadisch of regelmatig, maar altijd. En overal. Al zolang ik deze smartphone heb. Behalve op wifi.
Ik heb ondertussen verschillende OS versies gehad en binnen die versies verschillende instellingen geprobeerd, zonder resultaat. En krijg daardoor langzamerhand toch echt het idee dat het aan het Vodafone netwerk ligt...
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi ThorJ,

Als je met 4G verbonden bent en je belt of wordt gebeld dan schakelt je toestel voor het gesprek terug naar 2G. Op 2G kun je niet bellen en internetten tegelijk. Na het gesprek maakt je toestel een "fast return" naar 4G en kun je weer internetten.

Op 3G kun je daarentegen wel bellen en data tegelijk gebruiken. Doe dit zelf regelmatig in de trein. Maar mocht je langs een gebied rijden waar 3G niet beschikbaar is zal er een handover plaats vinden naar 2G en dan zit je dus weer zonder data tijdens je gesprek.

Edit: Bellen en data op GSM (2G) kan bij geen enkele provider. Dit is gewoon een berperking in de techniek.

Groeten,
Flow

Bekijk in context

4 Reacties 4
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi ThorJ,

Als je met 4G verbonden bent en je belt of wordt gebeld dan schakelt je toestel voor het gesprek terug naar 2G. Op 2G kun je niet bellen en internetten tegelijk. Na het gesprek maakt je toestel een "fast return" naar 4G en kun je weer internetten.

Op 3G kun je daarentegen wel bellen en data tegelijk gebruiken. Doe dit zelf regelmatig in de trein. Maar mocht je langs een gebied rijden waar 3G niet beschikbaar is zal er een handover plaats vinden naar 2G en dan zit je dus weer zonder data tijdens je gesprek.

Edit: Bellen en data op GSM (2G) kan bij geen enkele provider. Dit is gewoon een berperking in de techniek.

Groeten,
Flow
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @ThorJ ,

Wat raar zou je me ook kunnen vertellen welke smartphone je in bezit hebt? En op welke Android versie deze draait of enig ander besturingssysteem? Zelf teste ik het op mijn telefoon en Samsung Galaxy Note en daar kon ik bellen en ook gewoon op het internet.

Alvast bedankt.
ThorJ
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Flow, dankjewel voor je antwoord. Dat verklaart een hoop. Tijd dat die techniek ge-updated wordt.... 😉
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Gelukkig komt dat er (snel) aan. Zodra Vodafone VoLTE (Voice over LTE) aanbied hoeft je toestel niet meer terug te schakelen en kun je dus vrolijk bellen en internetten tegelijk!

Fijne avond. 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic