rvdk

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen binnenbereik en marginaal buiten, pas einde van de straat bereik, centrum Amsterdam

Per 1 augustus 2012 ben ik verhuisd naar Amsterdam Centrum/Oost. Tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat ik zowel in als om het huis géén dekking heb. Pas als ik een meter of 20 van het huis wegloop komt netwerk door, voor 3G nog verder!
 
Ik heb hier vanochtend 45 minuten lang met Vodafone over gebeld (vanaf het einde van de straat wel te verstaan) en er is feitelijk geen oplossing aangeboden. Als zakelijke klant zou ik een zgn. Femtocell kunnen bestellen maar deze blijkt uitverkocht. En aangezien ik het toestel zakelijk gebruik en ik voor mijn werk feitelijk echt 24 uur per dag bereikbaar dien te zijn (en over het algemeen juist ‘s-avonds veel bel/mail/skype via het toestel ivm internationale contacten) is dit totaal onwerkbaar en enorm frustrerend. Bovendien is het gewoon schadelijk voor mijn werk!
 
De technische afdeling (tweede lijn) heeft tijdens mijn telefoongesprek vanochtend reeds een meting gedaan en bevestigde dat de 3G netwerkdekking in de straat in ieder geval slecht is. Ter vergelijking heb ik vanochtend een aantal buren gevraagd (die in exact dezelfde type woningen wonen) en zij hebben met andere providers totaal geen problemen. Het ligt dus niet aan de woning zelf (maar dat lijkt me logisch omdat ik zelfs bij de ramen, in de tuin en voor de deur nagenoeg geen bereik heb en dus al helemaal geen 3G)
 
Kortom, ik verwacht dat er direct actie wordt ondernomen, ik sta totaal met mijn rug tegen de muur!
 
7 Reacties 7
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi rvdk,
 
Welkom hier! Vervelend dat je problemen hebt met dekking. Je geeft aan A'dam Centrum/Oost. Als ik op de dekkingskaart kijk, zou er voldoende dekking moeten zijn.
 
Heb je misschien een postcode? Verder zou ik je over die Femtocel willen aanraden de afdeling Loyalty eens te bellen. Misschien dat hun nog niets voor je kunnen doen;)
 
Succes iig!
 
 
AW

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik woon en werk in Amsterdam-Oost.Samen met mijn partner heb ik een bedrijf aan huis.
 
Eind juli zijn wij overgestapt van T-Mobile naar Vodafone. Voorheen hadden wij via T-Mobile binnenshuis uitstekend bereik in alle ruimten. Sinds we van Vodafone gebruik maken is de dekking binnenshuis heel erg slecht. Wanneer het al lukt om een iemand te bereiken, is de spraak nauwelijks te verstaan. Alleen door je bij het raam te posteren of door op straat te gaan staan, is het mogelijk om te bellen. Maar een achteloze stap achteruit of even omdraaien met het toestel in de hand kan er al toe leiden dat een gesprek vervormd raakt. Ook op straat is de ontvangst zeer wisselend. Ik zie de telefoon soms binnen een paar meter overspringen van GPRS naar 3G naar EDGE
 
Aangezien de mobiele telefoons hier in huis zakelijk gebruikt worden, is dit een groot probleem. Onze klanten kunnen ons vaker niet dan wel rechtstreeks bellen en we moeten uitwijken naar een niet-Vodafone telefoon als we vanaf ons adres met klanten of andere relaties wensen te spreken.
 
Vanavond tijdens een etentje kwam ik erachter dat dit verschijnsel (slechte ontvangst binnenshuis, wisselen van het ene netwerk naar het andere buiten en zeer wisselvallige ontvangst buiten) zich niet alleen in mijn eigen straat, de Preangerstraat, voordoet, maar ook in en om het restaurant op het Javaplein waar ik at.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
KPN en T-Mobile hebben allebei inderdaad in die wijk wel antennes staan, Vodafone alleen om de wijk heen. Aangezien die omgeving veel hoogbouw is (iig 5 verdiepingen) zou het best kunnen dat je daardoor slechte dekking hebt, hoewel een antenne van een kleine kilometer verderop bij Science Park op zich voldoende 2G-dekking zou moeten bieden.
 
Welke telefoon gebruik je trouwens? Het is denk ik wel de moeite om eens een andere te proberen. Een oude Nokia heeft bijvoorbeeld veel betere 2G-ontvangst dan bijvoorbeeld een HTC Desire (in veel smartphones zit de antenne tegenwoordig onderin, waardoor je de dekking met je hand fors vermindert)... Wellicht is dat een tijdelijke oplossing, totdat jij of Vodafone een alternatief hebben geregeld.
rvdk
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Blijkbaar hebben meer mensen last van dit probleem in Amsterdam Oost. Ondertussen heb ik zowel per mail als per brief een klacht gestuurd maar zonder resultaat (email op woensdag 1 augustus verstuurd met als autoreply Vodafone: "u ontvangt binnen twee werkdagen bericht". Vanzelfsprekend GEEN reactie tot nu toe. Ondertussen sta ik iedere keer maar buiten op straat te bellen. De gevolgen zijn irritant: vanochtend een UPC monteur voor de deur die mij niet kon bereiken, kosten: 35 euro voorrijkosten. Enzovoorts...
 
Afgelopen week ook via Twitter contact gehad met Webcare van Vodafone. Het enige wat ik hoor is: stuur een brief. 
 
Tot mijn verbijstering valt vandaag nu ook mijn verbinding weg op kantoor. En dan hebben we het over hartje centrum (Vondelpark). Dit is toch werkelijk absurd. 
 
Ben dit spuugzat.
 
VODAFONE, ACTIE!!! Zorg dat ik verbinding heb OF per direct contract ontbinden. Anders ga ik juridische stappen ondernemen.
rvdk
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De hele straat is niet hoger dan vier verdiepingen. Op 2G kan ik niet snel genoeg van internet(diensten) gebruik maken, daarvoor heb ik ook geen peperduur abonnement en een Iphone 4gs. Ons hele zakelijk systeem is ingericht op gebruik van Apple producten (syncen van agenda's en contacten met het bedrijf, icloud, etc etc) een andere telefoon is dus geen optie (bovendien heb ik deze net 4 weken) en lijkt me evenmin de juiste oplossing.
 
En let op: BINNEN heb ik UBERHAUPT geen bereik, de verbinding valt constant weg. Zelfs bij het raam en zelfs buiten. Ik moet tot aan de ANDERE KANT van de straat lopen voor ik bereik heb. Ik sta, met andere woorden, savonds vaak buiten te bellen (gisteravond bv heel fijn in de regen omdat ik anders een klant niet te woord kon staan),
 
Maar een oplossing van Vodafone komt er niet. Geen reactie, niets. Een ouderwets woordt schiet me te binnen: ronduit stuitend, zeker omdat dit een zakelijk abonnement betreft en dat heb ik met redenen.
 
Klantenservice gaf aan dat hier een Femtocell voor geboden wordt (voor zakelijke klanten voor nu) maar die zijn 'net' uitverkocht. 
 
 
 
 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Thuis kun je wel wifi gebruiken toch?
 
Is wel geen oplossing voor voice trouwens. Da's wel heel erg irritant ja. Nog een keer klantenservice bellen en heel duidelijk maken dat je nu totaal niet bereikbaar bent?
 
Overigens hebben we waar ik werk ook vaste lijnen, da's toch wel heel relaxed hoor, vaak betere geluidskwaliteit en zo hebben we hoe dan ook altijd een backup (mobiel voor vast en vast voor mobiel).
AW

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Binnen kun je wifi gebruiken voor je data-verkeer, ja. Maar niet voor je telefonie. Daar zou je een (uitverkochte, mogelijk volgende maand weer leverbare, vertelde men mij ook) femtocell-oplossing voor nodig hebben.
 
Bij wat ik lees over de Femtocell-oplossingen valt me trouwens dit op: je moet bij Vodafone aangeven welke nummers er op je femtocell mogen communiceren. Dat betekent dus dat op locatie werkende freelancers en bezoekers steeds aangemeld moeten worden. Kan ik ze dan ook weer afmelden? Heb ik zelf toegang tot het nummerbeheer van de femtocell? En hoe zit dat met de beveiligingsproblemen rondom femtocell-toepassingen? Ze schijnen vrij simpel gehackt te kunnen worden en ze staan IN je netwerk ...
 @RuudNL: in mijn geval gaat het om iPhone 4S en HTC Snap. Op een oude Nokia lijkt de ontvangt iets beter, maar valt ook weg bij lopen door het pand.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic