Xperia_P

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik probleem!! 5321 & 5311

Hoi,
 
Ik heb geen bereik sinds gisteren ochtend met mijn Sony Xperia P.
Nooit problemen gehad met bereik bij vodafone. ben al jaren tevreden klant. met mijn vorige telefoon (Samsung Galaxy Ace) ook nooit problemen.
Ik heb deze telefoon nu een maandje of 2, toptoestel en geen problemen.
 
maar nu, geen bereik.
er staat een kruisje met de melding "no service"
Gelukkig is er Whatsapp om contact te houden, maar mijn moeder heeft geen smartphone, dus voor haar ben ik onbebreikbaar.
 
Is er misschien een storing of werkzaamheden?
ik werk in regio Den Bosch
ik woon tussen de maas en de waal.
 
Graag reactie als iemand weet waar dit probleem vandaan komt of er zelf ook last van heeft.
Thanks!!
10 Reacties 10
Xperia_P
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
trouwens, postcodes zijn:
5311 en 5321
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik heb die postcodes voor je nagekeken. Er zijn op dit moment daar geen problemen bekend en onder normale omstandigheden zou het bereik daar, zoals je zelf al aangeeft, goed moeten zijn.

Weet je toevallig of andere mensen met Vodafone daar hetzelfde merken? Als er een probleem met een mast is zou eigenlijk iedereen daar last van moeten hebben.
Xperia_P
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Anderen met vodafone hebben geen last.
Ik heb gisteren de klantenservice gebeld, die vertelden mij dat er iets is wat een storing veroorzaakt bij samsung en sony toestellen.
heeft iets met "cell broadcasting" te maken..
hopelijk wordt dit snel opgelost want ik heb hier erg veel last van, aangezien mijn telefoon ook zakelijk wordt gebruikt. ik ben nu volledig onbereikbaar...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ah, daar is inderdaad een probleem bij mogelijk in je toestel ja. Er zijn 2 opties, namelijk je toestel op alleen 2G zetten (de cellbroadcasting die met bepaalde toestellen een probleem kan geven werkt via 3G) en daarnaast de cell-broadcasting optie uitzetten.

Helpt dat?
Xperia_P
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik zet mijn telefoon liever niet op 2G, aangezien dat bizar traag is.
En ik heb geen idee hoe ik cell-broadcasting uitzet. push messages staat al uit, dat hielp niet.
Ik gebruik mijn telefoon zakelijk en dit is zeer slecht voor mijn bereikbaarheid.
ook is mijn batterij nu heel snel leeg omdat mijn toestel continu loopt te zoeken naar netwerk.
ipv 2 dagen gaat hij nu een paar uur mee...
 
allemaal erg onhandig, is nu al een week aan de gang.
Ik wil zo spoedig mogelijk een oplossing!!
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Er zijn meer klanten die de laatste dagen last hebben van verbindingsproblemen met een Sony. Ik heb daarom een nieuw topic geopend om de klachten centraal te verzamelen en opzoek te gaan naar een oplossing. Alvast bedankt voor je terugkoppeling.
Xperia_P
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Jammer dat dat andere topic gesloten is..
Maar ik heb mijn telefoon op 2G gezet.
bereik weer terug.
maar zeer traag internet buiten WiFi om.
Ik heb ook een week al niet kunnen bellen, maar ik betaal er wel voor!
wat kunnen jullie hieraan doen?

Ik wil graag gewoon op 3G kunnen werken, is hier een oplossing voor?!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, de problemen merk je nog steeds? Want zoals je in het andere topic kon lezen zou je in ieder geval geen problemen meer moeten kunnen ervaren als gevolg van de cell-broadcasting.

In dat geval zou ik eigenlijk eens contact op gaan nemen met de klantenservice. Als het niet locatie-gebonden is en je zowel op 2G als 3G niet kunt bellen, dan moet er ofwel iets mis zijn bij je abonnement, ofwel met je toestel.

Mijn collega's kunnen je daar beter bij helpen als ze je privégegevens (live) bij de hand hebben
Xperia_P
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inderdaad geen last meer van bereik problemen. kan weer smsen en bellen.
maar op 2G zetten is voor mij niet ideaal, zeer traag internet.
graag zou ik mijn telefoon gewoon op 3G zetten, zonder problemen. moet toch kunnen?
Ik betaal maandelijks voor goed internet en bellen, maar nu kan ik (buiten WIFI om), zeer slecht op internet.
dat klopt niet helemaal volgens mij...
 
graag wil ik mijn toestel gebuiken op volle functionaliteit.
op 3G.
 
het is zoiezo een goed idee om de klantenservice te bellen, ga ik doen. 
ik zal ik dit topic hun reactie plaatsen
TF_NL

Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Prima, ik ga ervan uit dat mijn collega's je goed zullen adviseren.
Voor alle duidelijkheid, 3G weer aanzetten zou geen problemen mogen opleveren. Doet het dat wel, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je toestel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic