nls

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik op A12

Ik rijd dagelijks tussen Utrecht en Arnhem op de A12. Altijd verlies ik mijn verbinding als ik aan het bellen ben tussen Ede en afslag Oosterbeek ter hoogte waar de spoorlijn Arnhem-Utrecht de A12 kruist. Een stukje verderop ter hoogte van de aftakking van de A50 richting Eindhoven is hetzelfde verhaal. Ook hier telkens de verbinding kwijt. Een zeer drukke snelweg en dan toch zo'n belabberd bereik. Wat gaat hier mis?
5 Reacties 5
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Waarschijnlijk geef je zelf al het antwoord op jouw vraag: het is een drukke snelweg. Dat kan invloed hebben op het bereik. Meer informatie daarover lees je hier op onze website.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Met wat voor toestel bel je? Het kan een voordeel hebben om te bellen via een 3G-toestel, en niet met een toestel dat alleen 2G ondersteunt namelijk.

Zelf ben ik van mening dat ik van Amsterdam naar Maastricht zou moeten kunnen rijden zonder een weggevallen gesprek. Ook op een drukke snelweg.
nls
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een drukke snelweg vraagt volgens mij om voldoende capaciteit van het netwerk. Beetje kip-ei-verhaal. Maar het is altijd op hetzelfde punt dat de verbinding eruit knalt. Dus wellicht denk ik dan te simpel: zorg dat je op dat punt (net als op de rest van het traject) voldoende capaciteit hebt.

Toestel is trouwens een iPhone 5S.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Het kan ook zo zijn dat er iets foutgaat met een handover op een bepaalde zendmast. Op welk punt gebeurt het dan? (zo precies mogelijk)
Midam

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ken dat stuk, waar de A12 kruist met de spoorlijn van Utrecht naar Arnhem.
Ook in de trein heb je terhoogte van de A12 minimaal tot geen bereik met Vodafone.
De dichtsbijzijnde (nieuwe) mast van Vodafone, staat op de kruising van de Telefoonweg/Parallelweg binnen de Gemeente Renkum, en dat is ongeveer 7 kilometer vanaf het viaduct van de A12.
Op deze nieuwe mast, zit 2G, 3G en 4G, dus misschien kan deze mast nog afgesteld worden, zodat er meer bereik komt op deze viaduct.
Als voorbeeld, KPN heeft zijn mast op steenworp afstand van deze viaduct staan, waardoor klanten van KPN geen problemen ondervinden op deze lokatie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic