frankdop

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik meer

Ik heb sinds een paar uur geen bereik meer. Heb mijn telefoon uitgedaan door batterij eruit te halen, mijn instellingen gecontroleerd en mijn rekeningen zijn afgeschreven. Is er een storing in postcodegebied 1057CS in Amsterdam?
2 Reacties 2
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

Beste,

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Ik heb dus geen inzage in uw gegevens. Echter, ik kan u wel van een hoop kennis en opties voorzien, die zij vermoedelijk ook u aan zouden bieden.

Laat ik er mee beginnen dat ik het erg spijtig vind dat u weinig/geen goed bereik heeft. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en hoop dat ik uw kan helpen om dit probleem te verhelpen.

U kan op de Vodafone Dekkingskaart zien in welke gebieden de dekking minder kan wezen. Deze dekkingskaart is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
U vind hier ook de verwachting van het 4G netwerk bij u in de omgeving. Dit is dus zeker het bekijken waard!

Uiteraard kan het zo zijn dat er werkzaamheden en/of een storing bij u in de omgeving is.
Wanneer er een storing bij u in de omgeving bekend is, staat deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
Wanneer er werkzaamheden bij u in de omgeving bekend zijn, staan deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Daarnaast zou ik u willen vragen de volgende dingen te doen:
1. Uw telefoon aan en uit zetten. Dit kan er voor zorgen dat eventuele fouten in uw telefoon verholpen worden.

2a. Android : U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden.
Systeeminstellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken.
Hier moet het vinkje achter "Gegevenstoegang aan" geactiveerd zijn.
Hier moet het vinkje achter "Gegevensroaming" geactiveer zijn als u gebruik wilt maken van internet in het buitenland.
Door het voorkeursnetwerktype te wisselen kan het mogelijk zijn dat u beter ontvangst krijgt.
Bij u Namen toegangspunten -> VodafoneNL moet u APN voor
* particuliere gebruikers op live.vodafone.com staan.
* zakkelijke gebruikers op office.vodafone.nl staan.

Tegenwoordig is inloggen niet meer verplicht, maar de volgende gegevens kunnen eventueel gebruikt worden:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

2b. Iphone :
U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk
Schakel 3G in of uit. en controleer of dit het probleem oplost.
Mobiele Data moet hier geactiveerd staan.
Bij Mobiele Data -> APN kan u de APN instellingen veranderen. Hierboven onder het kopje android staat wat de gegevens zijn.

3. Wanneer dit allemaal niet helpt, kan u de Opensignal "App" installeren. Hiermee kan u controleren:
- Hoe sterk uw signaal is
- Waar de vodafone mast zich bevind
- Hoe snel uw data verbruik is
- Uit welke richting het signaal komt

4. Wanneer al het bovenstaande niet heeft geholpen, kan u er nog voorkiezen een Signaalplus module aan te schaffen. Dit is een persoonlijke zendmast die voor een optimale 3G dekking in uw huis zorgt. Meer hierover is op de volgende pagina te vinden:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

We ontvangen meer klachten over deze postcode. Ik raad je aan om even met de klantenservice contact op te nemen hierover. De contactmogelijkheden vind je op de volgende pagina: Klantenservice
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

Beste,

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Ik heb dus geen inzage in uw gegevens. Echter, ik kan u wel van een hoop kennis en opties voorzien, die zij vermoedelijk ook u aan zouden bieden.

Laat ik er mee beginnen dat ik het erg spijtig vind dat u weinig/geen goed bereik heeft. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en hoop dat ik uw kan helpen om dit probleem te verhelpen.

U kan op de Vodafone Dekkingskaart zien in welke gebieden de dekking minder kan wezen. Deze dekkingskaart is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
U vind hier ook de verwachting van het 4G netwerk bij u in de omgeving. Dit is dus zeker het bekijken waard!

Uiteraard kan het zo zijn dat er werkzaamheden en/of een storing bij u in de omgeving is.
Wanneer er een storing bij u in de omgeving bekend is, staat deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
Wanneer er werkzaamheden bij u in de omgeving bekend zijn, staan deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Daarnaast zou ik u willen vragen de volgende dingen te doen:
1. Uw telefoon aan en uit zetten. Dit kan er voor zorgen dat eventuele fouten in uw telefoon verholpen worden.

2a. Android : U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden.
Systeeminstellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken.
Hier moet het vinkje achter "Gegevenstoegang aan" geactiveerd zijn.
Hier moet het vinkje achter "Gegevensroaming" geactiveer zijn als u gebruik wilt maken van internet in het buitenland.
Door het voorkeursnetwerktype te wisselen kan het mogelijk zijn dat u beter ontvangst krijgt.
Bij u Namen toegangspunten -> VodafoneNL moet u APN voor
* particuliere gebruikers op live.vodafone.com staan.
* zakkelijke gebruikers op office.vodafone.nl staan.

Tegenwoordig is inloggen niet meer verplicht, maar de volgende gegevens kunnen eventueel gebruikt worden:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

2b. Iphone :
U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk
Schakel 3G in of uit. en controleer of dit het probleem oplost.
Mobiele Data moet hier geactiveerd staan.
Bij Mobiele Data -> APN kan u de APN instellingen veranderen. Hierboven onder het kopje android staat wat de gegevens zijn.

3. Wanneer dit allemaal niet helpt, kan u de Opensignal "App" installeren. Hiermee kan u controleren:
- Hoe sterk uw signaal is
- Waar de vodafone mast zich bevind
- Hoe snel uw data verbruik is
- Uit welke richting het signaal komt

4. Wanneer al het bovenstaande niet heeft geholpen, kan u er nog voorkiezen een Signaalplus module aan te schaffen. Dit is een persoonlijke zendmast die voor een optimale 3G dekking in uw huis zorgt. Meer hierover is op de volgende pagina te vinden:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

We ontvangen meer klachten over deze postcode. Ik raad je aan om even met de klantenservice contact op te nemen hierover. De contactmogelijkheden vind je op de volgende pagina: Klantenservice
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic