Evelien-Molema

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik in nieuwe huis

Hallo,
Ik wil een nieuw huis gaan kopen in Huis ter Heide (Drenthe).
Alles is geweldig aan dit huis maar ik zag dat ik totaal geen bereik heb met mijn telefoon (Samsung s4) met Vodafone netwerk.
Buiten was het iets beter maar nog steeds niet voldoende.
Ik werk veel thuis en ben afhankelijk van mijn telefoon, dus dit is wel essentieel.
Is er ook een oplossing voor dit probleem? Ik zie wel gsm extenders te koop maar dan moet het bereik buiten volgens mij wel redelijk zijn zodat het bereik van buiten versterkt kan worden. Het probleem is niet het huis maar de hele plaats.
Alvast bedankt!
Groetjes Evelien
8 Reacties 8
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Ik ben even gaan kijken. Ik zie dat het 2G netwerk in de omgeving van Huis ter Heide wel naar behoren functioneert. Op een aantal kleine stukken is geen 3G netwerk beschikbaar, of daar populatie is weet ik niet zeker, (maak je gebruik van het 3G of 4G netwerk)? Het 4G netwerk functioneert wel goed.

Als je gebruik maakt van 3G dan kan het bereik binnenhuis zwakker zijn dan via 4G. Dat heeft te maken met de technologie, maar ook hoe je huis is gebouwd (denk aan beton).
Evelien-Molema
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi hoi,
Bedankt voor het reageren.
Ik maak normaal gesproken gewoon gebruik van 4G maar daar kon ik alleen noodoproep plaatsen. Geen bereik dus.
Kan het ook aan de telefoon liggen?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Beste ,

Je maakt dus gebruik van het 4G netwerk maar daar had je alleen de optie om een noodoproep te doen? Wat vreemd er is wel 4G dekking in de regio. Weet je toevallig hoe het netwerk functioneerde op het 3G netwerk?

Ben ook even gaan kijken of er werkzaamheden of storingen te vinden zijn, er zijn inderdaad een aantal werkzaamheden te vinden op de kaart waardoor je verminderde dekking zou kunnen hebben.
Evelien-Molema
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou ik had gewoon geen bereik dus geen 4G geen 3G en geen 2G. Gewoon geen G zeg maar.
ik heb me ook laten vertellen dat het aan de telefoon kan liggen. Maar ik had met mijn andere telefoon (s6) met kpn netwerk ook geen bereik.
Gaat zo'n gsm extender dan verschil maken? Of is dat alleen geschikt voor als het bereik buiten goed is en binnen slecht door bijvoorbeeld dikke muren?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedenavond ,

Dus geen enkele 4G, 3G en 2G netwerk? Dat is wel erg vreemd en vervelend! Het 2G netwerk om te kunnen bellen en smsen werkte dat zelfs niet?

Je had ook problemen met je Galaxy S6 maar dan bij het KPN netwerk (had je daar ook geen enkel signaal)? Soms kan het aan de smartphone liggen maar je zegt nu ook dat je Galaxy S6 geen bereik heeft (dan wel bij KPN).

Zijn er toevallig andere rondom je heen die ook deze problemen ervaren?

(Over je vraag als het gaat om een gsm extender dan is het wel belangrijk dat er in de omgeving wel voldoende netwerk beschikbaar is).
Evelien-Molema
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja inderdaad, heel vreemd maar inderdaad geen netwerk om te bellen of smsen. Mijn man had ook zeer slecht bereik. Ook Vodafone.
Maar hij heeft ook een S6 dus daar kan het misschien ook aan liggen.
Met mijn kpn telefoon had ik 1 streepje maar ook niet voldoende om te bellen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Dan betreft het niet alleen bij jezelf maar ook je man dus. Voor het bereik bij KPN kun je het beste even contact opnemen met KPN zelf of daar iets bekend is van een storing of werkzaamheden. Je kunt zelf ook even kijken of je last hebt van storingen of werkzaamheden via de dekkingskaart. Klik op het kopje Storingen & werkzaamheden en voer de postcode in daarna even geduld dan zal de data worden ingeladen.

In principe heeft je man een nieuwe toestel dan die jezelf hebt (namelijk de Galaxy S4) dus qua toestel lijkt het niet echt meer te maken te hebben als beide hetzelfde probleem hebben.

Je zou eventueel nog de Tips & Tricks kunnen bekijken en doornemen. Als alle stappen zijn doorgenomen kan er een case worden gemaakt om te controleren wat dan de fout zou kunnen zijn.

Voor nu een fijne avond toegewenst.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Evelien-Molema , hopelijk heb je iets gehad aan de tips van SamsungExpert! We sluiten dit topic als er 48 uur geen reactie meer op geweest is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic