Hampoo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik en soms pakt die de simkaart niet.

Hallo,
 
Ik heb een HTC desire S.
maar soms na een paar minuten of een paar uur geeft hij aan geen berek meer te hebben.
dan staan er geen streepjes maar een kruisje. En na een paar keer opnieuwe opstarten
geeft die aan geen sim kaart te hebben. allemaal heel vreemd maar wie kan mij helpen?
 
gr Harm
7 Reacties 7
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Wat gebeurt er als je je SIM-kaart een dagje in de telefoon van een ander zet en gebruikt?
 
Heb je dan dezelfde problemen, of zijn de problemen dan voorbij?
Hampoo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In een andere telefoon doet die het wel gewoon.
Dat is het vreemde ervan
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hampoo schreef:
In een andere telefoon doet die het wel gewoon.
Dat is het vreemde ervan
Ok, daarmee bewijs je dus in feite dat het niet aan de SIM maar aan je toestel ligt.
 
Volgende stap is vaststellen of het een software- of een hardwareprobleem is.
 
Maak eens een backup van je toestel en zet hem daarna terug naar de fabrieksinstellingen. Gebruik hem dan eens een dag zonder de gemaakte backup weer terug te zetten.
 
Is het probleem er nog steeds, dan lijkt het aan je hardware te liggen, is het  nu weg dan lijkt het de software te zijn.
 
Daaropvolgende stap is dus kijken wat er gebeurd wanneer je uiteindelijk de backup weer terugzet.
 
Stapje voor stapje komen we er zo achter waar het probleem vandaan komt.
Hampoo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snapte er niks van ben uit eindelijk naar de winkel gegaan.
Die heeft hem voor me naar de fabrieks instellingen gezet.
als ik dan de sim kaart erin doe is het een paar minuten goed
en daarna gebeurt weer het zelfde en uiteindelijk beland ik weer
bij het geval dat hij geen sim kaart vind.
 
Ik heb trouwens wel prepaid van vodafone maakt dat ook wat uit?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Nee, er mag geen verschil zitten of het nu om Prepaid of abonnement gaat.
 
Als inmiddels dus ook al het terugzetten naar fabrieksinstellingen is gedaan en dat ook geen verbetering oplevert, dan lijkt mij wel duidelijk dat je toestel de oorzaak is.
 
Zoek de aankoopbon en ga naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Lever je toestel in voor reparatie, dan moet het uiteindelijk goed komen.
 
Succes.
Hampoo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is het probleem ook wel een beetje hij is over zijn garantie heen.
maar dan zou de telefoon dus kapot zijn ofzo?
wat kan er aan de hand zijn?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Als hij over zijn garantie heen is, dan heb je hem dus langer als 2 jaar.
Als je hem met je abonnement hebt aangeschaft, is je abonnement dus ook ouder dan 2 jaar.
 
En daar zou dan de oplossing in zitten voor je: verleng je abonnement en kijk wat voor nieuw toestel je kunt krijgen/kopen.
 
Wat betreft de vraag: Wat kan er aan de hand zijn....tja, daarvoor zou hij nu juist opgestuurd moeten worden. Je snapt hopelijk ook wel dat wij als medegebruikers op een forum niet zomaar kunnen gaan roepen wat er hardwarematig met je toestel mis zou zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic