Pifran

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik buitenland

Als mijn man en ik naar België gaan hebben we geen bereik, terwijl wij wel abonnement 4G hebben. Wij kunnen geen app ontvangen of versturen. Hoe kan dit ??? Onze instellingen misschien niet goed ???
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12296Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes
Hoi Pifran
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend dat jullie in het buitenland geen bereik hebben. Het zou goed kunnen dat jullie instellingen niet goed staan. Eerst zou je kunnen kijken of Roaming wel aan staat (instellingen - mobiele netwerk). Als die aan staat zou je nog even handmatig je netwerk kunnen veranderen en daarna weer terug zetten op het Vodafone netwerk (soms wil dat nog wel eens helpen). En anders kan je nog kijken naar je APN gegevens, deze ook te vinden onder instellingen, mobiele netwerk.

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4

Laat nog even weten of het is gelukt 🙂

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 12296Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes
Hoi Pifran
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend dat jullie in het buitenland geen bereik hebben. Het zou goed kunnen dat jullie instellingen niet goed staan. Eerst zou je kunnen kijken of Roaming wel aan staat (instellingen - mobiele netwerk). Als die aan staat zou je nog even handmatig je netwerk kunnen veranderen en daarna weer terug zetten op het Vodafone netwerk (soms wil dat nog wel eens helpen). En anders kan je nog kijken naar je APN gegevens, deze ook te vinden onder instellingen, mobiele netwerk.

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4

Laat nog even weten of het is gelukt 🙂
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Pifran, is het nog gelukt met de juiste internetinstellingen? Of werkt het nog niet? Kun je wel bellen en sms'en?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic