robdyk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen audiobericht sturen naar rusland

Hallo, Ik heb nu tijdelijk een simpele Nokia 3270 classis omdat mijn Samsung galaxy s3 defect is.
ik probeer een audiobericht te sturen naar een nummer in Rusland (Rostov regio dorp Yaroslavl).
Uiteraard kies ik +7 896....en dan de rest van het mobiele nummer. ik weet niet precies welk prepaid telefoon mijn vriendin (ik ken haar pas sinds kort).
Het audiobericht blijft in mijn "outbox staan". Ik krijg alleen de melding : "bericht niet verzonden". Onbekende netwerkfout.
Het zal wel te maken hebben dat het russische netwerk het audiobericht niet herkend . Heeft iemand hier iets ervaring mee ?
Ik gebruik natuurlijk ook wel skype, maar het leek me wel handig om dat via mijn mobiel te doen, als ik even niet in de buurt ben van een laptop.
4 Reacties 4
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Staat je MMS instellingen wel goed, en hoe probeer je deze bericht te verzenden
robdyk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Of mijn MMS instellingen goed staan ?  ik denk het wel. Toen ik mijn galaxy s3 kreeg met vodafone somkaart heb ik die instellingen ontvangen en geaccepteerd. nu zit de sim tijdelijk in een ander toestel (nokia 3270 classic) moet ik dan weer die settings instellen ?
Dat audiobericht maken doe ik op deze manier:
 Menu>berichten>bericht maken>Audiobericht: Ik zie "opnemen". Klik op select. ik spreek nu de tekst in .Nokia meldt audio klaar voor gebruik.
Nu vul ik in het bovenste veld het telefoonnummer van degene waar hij naar toe moet:
Aan:  +7  896xxxxxxx
Bericht: Hier staat een afbeelding van een envelop met luidsprekersymbool.
Dan klik ik op verzenden. Eigenlijk op dezelfde manier als een gewone sms, alleen is het tekstbericht een audiofragment.
Ik vind op de vodafone site wel de instellingen die nodig zijn voor MMS, maar ik heb geen idee hoe ik dat handmatig in moet voeren.
vroeger kreeg ik gewoon een sms je als je de sim kaart voor het eerst aandrukte. 
Hoe moet ik dat nu doen ? 
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Als je het inderdaad via berichten doet wordt een een MMS, kijk inderdaad even of je (MMS)instellingen goed staan
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hé robdyk, de Nokia 3270 Classic is geen toestel dat Vodafone in het standaardassortiment heeft (gehad), dus ik heb helaas geen stap-voor-stap instellingen voor dit toestel voor je. Je kunt natuurlijk de standaardinstellingen van http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/Algemene_instellingen/ wel handmatig in proberen te voeren. Als je ergens twijfelt, geef dan even aan wat er niet lukt.

We hebben helaas niet met elk buitenlands netwerk een interworkingovereenkomst. Dat betekent dat het niet altijd mogelijk is om iedere klant van elk netwerk ter wereld te bellen, sms'en of mms'en - maar in heel veel gevallen wel. Als je het specifieke netwerk dat zij gebruikt weet, kan ik dit voor je nakijken. Om nou uit te sluiten dat dit de oorzaak is, raad ik je aan even 1 mms naar je eigen nummer te sturen. Als die aankomt, weet je in ieder geval dat er geen probleem aan jouw kant is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic