carolijn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen Ziggo klant - fout op de site: Mobiele 4G abonnementen - Sim.... 2GB of toch 1GB?

Beste,
Ik heb net een vervelende ervaring opgedaan met de Vodafone verkoopafdeling; ik sprak 'Peter' zo heette hij volgens mij.
Mijn vraag was als volgt: Ik heb in april een nieuw abonnement afgesloten Start L, omdat mijn vorige abonnement 'verouderd' zou zijn. Nu heb ik vorige week met mijn vader ook het zelfde abonnement afgesloten, het zelfde Start L abonnement. Nu zie ik dat hij 2GB heeft en ik 1GB... vrij zuur voor mij....
Dus even bellen, zegt die Peter dat ik had moeten kunnen zien dat dit alleen voor Ziggo klanten geldt.... dit is niet zichtbaar als ik zoek op sim only abonnementen en dit is bij het afsluiten van het abonnement van mijn vader vorige week nooit gezegd, ook niet gevraagd of het gecombineerd mocht worden... Maar super vreemd is dat wanneer ik via My Vodafone op sim only abonnementen zoek ik alleen te zien krijg dat er een streepje door 1GB staat... en dat het nu 2GB is. Volgens Peter moet je eerst ergens aanvinken dat je Ziggo klant bent... maar dat heb ik nooit gedaan. Ik zal de schermafbeeldingen toevoegen.
@Vodafone, dit is vervelend. Ik wijs u er graag even op. Daarnaast zou het op prijs stellen dat u mij alsnog 2GB levert en het op uw site aanpast. - Zie screenshots-
Groet, Carolijn
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi carolijn en Energieboy

Allereerst dankjewel voor de feedback betreft onze website. Ik begrijp uit bovenstaande berichten dat het niet duidelijk is, dat je bovenaan kunt aangeven of je ZIggo klant bent of niet en ik begrijp hieruit dat het handiger is om dit standaard op niet mogelijk te zetten om verwarring te voorkomen. Ik zal dit dan ook intern aangeven.

Zodra het schuifje op mogelijk of op niet mogelijk wordt gezet, wordt er niks gecontroleerd betreft of je aan de voorwaarden voldoet.

Op het contract zie je de actie van ZIggo niet terug komen. Dit is omdat bij afsluiten, niet gecontroleerd wordt of je aan de voorwaarden voldoet.
Ook staat dit er niet op, omdat als je het abonnement aanpast van ziggo of ons en je voldoet niet aan de voorwaarden meer, wij het verplicht zijn om te geven als het wel erop vermeld staat. Terwijl je dan geen recht hier meer op hebt.

Zodra het abonnement in gaat, gaan de systemen tussen Vodafone en Ziggo synchroniseren. Het is van belang dat beide op exact hetzelfde adres vermeld staan voor de extra's.

Daarna wordt er gekeken of je aan de voorwaarden voldoet en eventueel een akkoord gegeven indien er aan alle voorwaarden wordt voldaan. Zie voor alle voorwaarden: www.vodafone.nl/non-stop. Binnen 4 weken worden de extra's dan ook aangesloten als je aan de voorwaarden voldoet.
Zodra het wordt aangesloten, wordt er vanuit ons een sms gestuurd en zie je ook in my Vodafone de dubbele data erbij staan en op je factuur evt de 5 euro korting ( 5 euro korting: Red abonnementen na April 2017 aangesloten).

In Mijn Ziggo kun je het extra zender pakket aanvragen samen met het veilig online pakket. Dit gaat dan ook via Ziggo. Je kunt dan ook kiezen uit:
•Ziggo Sport Totaal: zes premium sportkanalen
•Ziggo Movies & Series L met o.a. het beste van HBO
•Ziggo Kids: vijf zenders voor elke leeftijd
Meer hierover lees je hier: https://www.ziggo.nl/vodafone/extras/

Voldoe je niet aan de voorwaarden, dan zal er ook geen dubbele data toegekend worden.
Mijn collega´s kunnen controleren of je aan de voorwaarden voldoet of niet en wat hier de reden van is.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Beste carolijn ,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik begrijp uw bericht volledig en kan me er ook iets bij voorstellen dat u dit niet heeft gezien. Zelf heb ik daar ook mijn bedenkingen over en moet eerlijk zijn dat ik het ook anders had willen zien. Maar goed, ik werk niet bij Vodafone dus ik kan alleen maar beamen dat u gelijk heeft dat het een beetje vreemd staat allemaal.

Als u op de website van Vodafone komt en kiest voor Sim Only dan krijgt u alle abonnementen te zien en deze zijn dan i.c.m. Ziggo (als u daar klant bij bent). Dit is altijd standaard op JA zodat mensen deze korting niet kunnen mislopen en/of over het hoofd zien. En wat gebeurd, mensen zien het over het hoofd en weten niet waarom er dubbel data komt. Die dubbele data krijg je alleen als je ook Ziggo klant bent. Uw vader is bij het afsluiten waarschijnlijk toevallig al wel Ziggo klant en voldoet aan alle voorwaarden waardoor die nu niet 1GB per maand heeft maar 2GB. In uw geval zou ik nu denken dat u geen Ziggo klant bent en daarom niet die 1GB gratis er bij krijgt per maand. Want u zou dus het vinkje bij Ziggo klant uit hebben moeten zetten en dan ziet u want u krijgt als NIET Ziggo klant.

Ik zeg u, ik ben het helemaal met u eens dat het niet duidelijk is en als je enthousiast over de site heen gaat dan zie je dit over het hoofd heen. Maar ja, ze hebben het in voordeel van de klant geschreven die een Ziggo klant is en niet voor NIET Ziggo klanten. Misleiding is het niet want als je goed de pagina bekijkt dan zie je het wel maar vervelend is het wel!!

De screenshot die u laat zien laat ook echt zien dat er een vinkje staat, bovenin, Bent je al Ziggo klant? en daar staat een JA. Als u er een NEE van maakt is het voor de mensen die geen Ziggo bezitten. Eigenlijk kan ik het niet mooier maken en is het natuurlijk erg zuur. Nu ga ik er maar voor het gemak uit dat u zelf geen klant bent bij Ziggo en dus daarom ook die extra GB krijgt. Blijkt dat u wel klant bent, dan zou ik nog even contact opnemen met de klantenservice van Vodafone om te vragen waarom u deze extra 1GB niet krijgt (misschien omdat u niet aan de voorwaarden voldoet?)

Ik hoop u hiermee te hebben geholpen met informatie en mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust.
carolijn
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Energieboy,

Bedankt voor je reactie. Je zegt dat je niet voor Vodafone werkt, mag ik je vragen in welke hoedanigheid je op de topics reageert?
Ik had niets aangevinkt, vraag ik me toch af.... ik zit op het ziggo-netwerk van mijn ouders.... dus wellicht gaat Vodafoon er daarom vanuit dat ik klant ben... dit is in strijd met mij privacy op internet én ik logde in via My Vodafone... dus je zou zeggen dat ze weten dat ik geen Ziggo klant ben.

Wel echt raar hoor.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Zoals ik al schreef, dit is een klanten helpt klanten Community van Vodafone. Hier helpen klanten elkaar als er vragen zijn en ook hier help ik graag met opheldering en/of een mening geven over hoe ik het ervaar. Mijn ervaring is namelijk ook dat het een beetje lastig is om het vinkje bij Ben je al Ziggo klant op JA te hebben staan terwijl je dit niet bent (bij veel mensen).

Het klopt dat mensen niets hoeven aan te vinken want het staat standaard op JA. Dus of je nu klant bent bij Ziggo of niet, er staat altijd bovenaan in beeld altijd: Ben je al Ziggo klant? JA. Dus het maakt niet uit of je nu bij je vader hebt gezeten op internet (wat wel van Ziggo is) of via iemand anders die geen Ziggo zou hebben. Tenminste, dat is mijn ervaring want ik heb ergens anders gekeken en daar komt ook gewoon die zelfde regel bovenaan en ook op JA. Dit heeft dus niets te maken met privacy of zo.

Vodafone heeft bij het afsluiten opgemerkt dat jij geen Ziggo klant bent en daarom krijg je ook geen extra GB. Ook al zou je bovenste zinnentje niet hebben gezien dan staat er toch die korting. Zoals ik al schreef, dat is best vervelend en als je dit niet opvalt dan valt het tegen als je geen extra GB krijgt. Of je moet zelf thuis Ziggo hebben, dan krijg je deze extra GB weer wel. Beter kan ik het volgens mij niet uitleggen maar heb je nog vragen, stel ze gerust aan de klantenservice van Vodafone of via Twitter / Facebook met een privé berichtje. Daar kunnen ze je helpen om je eventueel nog beter uit te leggen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi carolijn en Energieboy

Allereerst dankjewel voor de feedback betreft onze website. Ik begrijp uit bovenstaande berichten dat het niet duidelijk is, dat je bovenaan kunt aangeven of je ZIggo klant bent of niet en ik begrijp hieruit dat het handiger is om dit standaard op niet mogelijk te zetten om verwarring te voorkomen. Ik zal dit dan ook intern aangeven.

Zodra het schuifje op mogelijk of op niet mogelijk wordt gezet, wordt er niks gecontroleerd betreft of je aan de voorwaarden voldoet.

Op het contract zie je de actie van ZIggo niet terug komen. Dit is omdat bij afsluiten, niet gecontroleerd wordt of je aan de voorwaarden voldoet.
Ook staat dit er niet op, omdat als je het abonnement aanpast van ziggo of ons en je voldoet niet aan de voorwaarden meer, wij het verplicht zijn om te geven als het wel erop vermeld staat. Terwijl je dan geen recht hier meer op hebt.

Zodra het abonnement in gaat, gaan de systemen tussen Vodafone en Ziggo synchroniseren. Het is van belang dat beide op exact hetzelfde adres vermeld staan voor de extra's.

Daarna wordt er gekeken of je aan de voorwaarden voldoet en eventueel een akkoord gegeven indien er aan alle voorwaarden wordt voldaan. Zie voor alle voorwaarden: www.vodafone.nl/non-stop. Binnen 4 weken worden de extra's dan ook aangesloten als je aan de voorwaarden voldoet.
Zodra het wordt aangesloten, wordt er vanuit ons een sms gestuurd en zie je ook in my Vodafone de dubbele data erbij staan en op je factuur evt de 5 euro korting ( 5 euro korting: Red abonnementen na April 2017 aangesloten).

In Mijn Ziggo kun je het extra zender pakket aanvragen samen met het veilig online pakket. Dit gaat dan ook via Ziggo. Je kunt dan ook kiezen uit:
•Ziggo Sport Totaal: zes premium sportkanalen
•Ziggo Movies & Series L met o.a. het beste van HBO
•Ziggo Kids: vijf zenders voor elke leeftijd
Meer hierover lees je hier: https://www.ziggo.nl/vodafone/extras/

Voldoe je niet aan de voorwaarden, dan zal er ook geen dubbele data toegekend worden.
Mijn collega´s kunnen controleren of je aan de voorwaarden voldoet of niet en wat hier de reden van is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic