Ik heb een Vodafone R201 modem (HUAWEI) en probeer met Macbook air (Mountain Lion, OSX 10.8.3) connectie te maken met thuis Mac Mini VPN Server (Mountain Lion OSX 10.8.3 + server addition) via standaard Mac VPN client op de Macbook Air. Ik maak verbinding met de Vodafone router via de standaard WIFI hotspot, niet via de USB kabel. Momenteel ben ik in Italie aan het roamen. Vandaag met een Windows PC wel contact kunnen krijgen met werk VPN via deze Vodafone router (onbekend voor mij via welke poorten en welk protocol dat gaat), echter via de Mac contact maken met prive VPN server (de Mac Mini) lukt niet. Op de thuis router staan de volgende standaard Mac VPN porten geforward naar de Mac Mini (500, 1701, 4500) voor L2TP en PPP (maar ik gebruik L2TP alleen).
Overigens kan ik via mn iPhone (T-Mobile) gewoon direct contact maken via Macbook Air met thuis VPN terwijl ik in Italie zit (1 minuut geleden nog getest) dus enige variabele in dit geheel is de Vodafone R201 router die dit niet toestaat. Ik krijg de standaard fout melding: "the L2TP-VPN server did not respond". Dit betekent meestal dat hij niet eens tot authenticatie fase gekomen is, dus geen initiele verbinding zelfs heeft kunnen pogen te maken.
Blokkeert Vodafone bovenstaande poorten of weten jullie hoe ik de Vodafone mobile router zo kan instellen dat deze mijn VPN connectie accepteert?
Alvast bedankt voor hulp!!