Delftenaar

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen SMS ontvangst met Nokia 9 indien SMS verstuurd vanaf een centrale computer.

De Nokia 9 ontvangt wel normale SMS-en die verzonden worden vanaf 06 nummers. Maar SMS-en die verstuurd worden vanaf een computer, bijvoorbeeld de test-SMS die Vodafone verstuurd via de helpdesk of vanuit de Vodafone winkel, komen niet aan. Dergelijke SMS-en worden vanaf een centraal systeem verstuurd en schieten kennelijk ergens in de blokkade van het toestel.

Systeem reset helpt niet, kaart verwijderen en terugplaatsen ook niet. Vodafone-kaart werkt wel naar behoren in andere toestellen.

De Vodafone Helpdesk weet het niet en de Vodafone winkel ook niet. Alle instellingen zijn correct volgens hen.

Wie weet raad?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Delftenaar
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Probleem opgelost. In de message app waren een aantal contacten geblokkeerd vanwege spam en phishing. Deblokkeren van al deze nummers loste het probleem van niet ontvangen van de zogenaamde OTP messages (sms verstuurd vanaf korte nummers) op.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Hoi Delftenaar
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vervelend natuurlijk, je wilt gewoon alle sms berichten willen ontvangen.
Volgens mij is het nog een nieuw toestel? Heb al op de Community gekeken van Nokia maar daar is nog geen vraag over geweest. Omdat ik zelf het toestel niet heb kan ik het ook niet voor je controleren en aangezien je ook al in de winkel bent geweest en die ook niets hebben kunnen vinden, is en blijft het een raadsel.

Nu hoop ik dat er iemand hier zo'n zelfde telefoon heeft en toevallig je bericht ziet. Wat je ook even kan doen is op de Community van Nokia je bericht plaatsen. Daar heb je natuurlijk meer en sneller antwoord van iemand van Nokia die dit kan uitzoeken. Zeker ook al omdat je zegt dat ze helpdesk en winkel van Vodafone het niet kunnen vinden.

Je zou het kunnen proberen op de Nokia Community: https://community.phones.nokia.com

Als ik er nog iets over tegen kom dan zal ik het melden en als jij antwoord hebt gekregen of antwoord hebt op je vraag, laat het dan ook nog even weten. Kunnen we weer wat leren 🙂 Succes en hoop dat er snel een oplossing is, fijn weekend.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Is het gelukt met de tips van Energieboy Delftenaar ?
Delftenaar
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de vraag op dat forum gesteld maar nog geen reacties ontvangen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is er inmiddels al een update Delftenaar?
Delftenaar
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nee, nog geen reacties. Ik heb nu Nokia maar rechtstreeks benaderd. Wacht op antwoord van hen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Oke top, dan laat ik het topic nog even open staan. Ben namelijk erg benieuwd naar het antwoord etc.
Delftenaar
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Top...
Delftenaar
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Probleem opgelost. In de message app waren een aantal contacten geblokkeerd vanwege spam en phishing. Deblokkeren van al deze nummers loste het probleem van niet ontvangen van de zogenaamde OTP messages (sms verstuurd vanaf korte nummers) op.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah wat fijn om te horen Delftenaar 🙂 Dankjewel voor de terugkoppeling!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic