Pieterrr

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen Internet Dronten

In Dronten (8253) is enkel internet te gebruiken wanneer ik enkel gsm netwerk gebruik (edge). WCDMA heeft prima verbinding, maar geen internet of heel nauwelijks (ontvangt enkel whatsapp berichten verder niets mogelijk). Dit geldt voor zowel 3G als HSPA(+).
9 Reacties 9
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Pieterr,

Ik heb de dekking voor je gecontroleerd maar in Dronten is bijna overal een goede 3g dekking. Heb je deze problemen echt alleen op die locatie of overal? Hoe ervaren andere Vodafone klanten het bereik op deze locatie?
Pieterrr
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het zojuist gecheckt bij mede vodafone klanten. De dekking is inderdaad goed, maar ook bij hen is het internet tergend langzaam (tot vaak onbruikbaar). Zo heb ik gisteren avond met de speedtest app niet eens de speedtest kunnen afmaken omdat de upload snelheid gewoon op 0 bleef staan. Met vlagen wil er tussendoor wel is even iets laden, maar dan ook zeker niet zo snel als normaal op andere plaatsen. De signaalsterkte is momenteel gewoon oke, met -87 dBm, en vaak zelfs beter. Bellen is ook geen probleem.
 
Op het Edge netwerk (als ik de telefoon op alleen gsm modus zet) is het internet beter dan op 3g en hoger.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Pieterr,

Dat zou inderdaad wel erg raar zijn. Ervaren de andere Vodafone gebruikers dan precies hetzelfde probleem? En gebeurt dit dan voornamelijk binnenshuis of ook als je buitenshuis bent?
Pieterrr
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja zij ervaren dit ook zo. Zowel binnen als buiten. De signaalsterkte lijkt niet het probleem te zijn.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Pieterrr, ik heb hierover even overleg gehad met onze technische collega's. We willen graag even het een en ander uitsluiten. Kun je eens vliegtuigmodus aan/uit zetten op je toestel en het daarna opnieuw proberen. Ik hoor graag van je of je hierdoor verschil merkt in de werking van 3G.
Pieterrr
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit heb ik reeds geprobeerd geen succes. Ik heb ook al eens de telefoon uitgeschakeld, de simkaart er voor langer dan 10 minuten uit gehad, en deze volgens weer terug geplaatst en de telefoon aangezet.
Dit hielp helaas ook niet.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Kun je hierover via Facebook of Twitter contact met ons opnemen? Dan kunnen we het verder laten onderzoeken door onze technische afdeling. Zet in je bericht een verwijzing (short link) naar dit topic.
Elsalvador

Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Ik heb op postcode 8251 een zeer slechte 3g verbinding, zowel binnen als buiten. Valt vaak weg. Ik dacht dat het aan mijn samsung lag. Heb nu een iphone 4s zelfde probleem. Whatsapp gaat nog net, maar dan houdt het op
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Elsalvador, ik heb zojuist gereageerd op je andere post. Probeer het de volgende keer centraal te houden en niet op meerdere topics hetzelfde te posten. Dubbel posten zorgt er niet voor dat je sneller/beter geholpen wordt en is in strijd met onze huisregels. Bedankt voor het begrip.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic