Dirk1984

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen Hspa wel 3G postcode 4421JG

Hallo
ik merkte dat het internet wat trager is als normaal.
en constateerde dat er dus geen Hspa verbinding tot stand gebracht word.
Ik heb al geprobeerd vliegtuigstand etc.
Maar ik denk dat er wat met een mast is hier.
zijn er werkzaamheden of storing?
Groetjes
Dirk

4 Reacties 4
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Dirk,

Ik zie geen problemen of werkzaamheden op die locatie en de dekking zou daar inderdaad goed moeten zijn.
Zou je naast wat je al gedaan hebt nog de volgende stappen uit dit topic willen proberen? Help! Ik kan niet bellen / sms'en / internetten Vermeld hieronder je bevindingen.
Dirk1984
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb de APN al gecontroleerd.
En vliegtuigstand, toestel opnieuw opgestart.
Meestal werkt dat wel, maar deze keer dus niet.
Ook niet gek, want toen ik van die Postcode 4421JG wegreed, en 1, a 1,5 km verderop had ik wel HSPA.
Dus de instellingen zijn gewoon goed.
Dirk1984
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
donderdagavond rond 21:00 was de HSPA+ weer terug.
Wat een verschil met standaard 3G.
Wat wel een voordeel was dat toen die op 3G bleef de batterij het natuurlijk wel langer volhoud.
Want er word immers niet geschakeld tussen 3G en H+
Maar wel vreemd dat jullie zeggen dat er geen storing of werkzaamheden waren.
Want het lijkt me niet dat het vanzelf 2 dagen eruit ligt en daarna spontaan weer terug komt.
Maar goed ik denk dat jullie niet echt contact hebben met de technicians, die het netwerk configureren en verbeteren.

RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Dirk1984,

We hebben wel contact met onze technische afdeling hoor 😉 Dat is in sommige gevallen ook wel nodig.

Ook als er geen storingen of werkzaamheden zijn, kun je op sommige momenten toch verschil merken in dekking. Het is tenslotte een mobiel netwerk en dit kan beïnvloed worden door veel factoren. Ik noem maar een willekeurig voorbeeld: weersomstandigheden. Daarnaast is het zo dat het bereik kan krimpen naarmate er meer gebruikers in een bepaald gebied zitten. Als er bepaalde evenementen in de regio zijn waar veel publiek op afkomt, dan zal dit ook invloed hebben op de netwerkdekking. Wat er zich in deze sitatie heeft voorgedaan, kan ik helaas niet precies aangeven, maar het is natuurlijk goed om te horen dat het inmiddels is opgelost!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic