scenic20

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen GPS na 5.1 update Xperia M2

Beste,

Onlangs verscheen de melding dat er een software update beschikbaar was. Deze heb ik geïnstalleerd. De nieuwe Android werkt prima echter de GPS van dit toestel is na de update niet meer functioneel. De locatie kan niet gevonden worden of met ca 1 update per 20 seconden.
Hierdoor werken alle apps die de GPS nodig hebben niet goed meer (oa tomtom app, navionics en runkeeper).

In de winkel konden ze dit niet oplossen. Ze gaven aan dat het probleem bekend is maar ze niet weten of er überhaupt een oplossing komt.

Zo lang m'n oude telefoon in de auto maar weer in gebruik, maar dit is natuurlijk ook niet ideaal. Nu heb ik een half functionele telefoon en nog ruim een jaar abonnement te gaan.

Hoe kan ik dit oplossen?
8 Reacties 8
Anonymous
Niet van toepassing
Probeer het toestel eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet daarbij niet een back-up te maken.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@scenic20 is het nog gelukt met de tip van Steven?
scenic20
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het resetten van de telefoon naar fabrieksinstellingen (helemaal leegmaken) heeft helaas niet geholpen. Er staan op internet ook meer klachten over dit probleem na de software update. Onder Android 4.4 werkte het perfect.

Lastig dat ik mn telefoon nu niet meer met TomTom app kan gebruiken.
Anonymous
Niet van toepassing
Maybe wat je wel kan doen is een andere app hier voor downloaden die ook offline gebruikt kan worden.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@scenic20 als je problemen blijft ervaren kun je de telefoon eventueel ook ter reparatie opsturen in een Vodafone winkel.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
scenic20 , hopelijk is het inmiddels wel al opgelost? Ik ben benieuwd.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
scenic20 , heb je inmiddels nog een oplossing gevonden? Anders sluiten we dit topic aangezien er geen activiteit meer is.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic