tjo

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 6 maanden gratis Netflix bij een Red Essential abonnement

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik, niet in aanmerking komen voor de actie van 6 maanden gratis Netflix omdat achteraf blijkt dat het Vodafone Red Essential abonnement niet onder de actievoorwaarden valt.
Dit was me namelijk bij het afsluiten van een nieuw abonnement bij Vodafone niet bekend en ik vind dat dit ook niet -en nog steeds niet- nadrukkelijk op de website vermeld wordt. Als ik geweten had dat Red Essential niet onder de actievoorwaarden had gevallen had ik bij het afsluiten van het abonnement wel voor het RED abonnement gekozen dat 5 euro per maand meer kost maar je daarvoor ook 1 GB extra krijgt en je onbeperkt gratis kunt bellen. Heb ik in principe niet nodig maar ik heb speciaal bij Vodafone een abonnement genomen voor de gratis 6 maanden Netflix -puur om uit te proberen-.
Nogmaals wie was er in de veronderstelling dat het Vodafone RED Essential abonnement ook onder de voorwaarden zou vallen??
10 Reacties 10
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @tjo
Vervelend hoor dat hier verwarring over is onstaan.
Ik ben er gelijk eens in gedoken voor je.

Op onze verkoopsite staat deze link en op onze Netflix pagina staat het volgende.
Voor mij is het natuurlijk dagelijkse kost, dat besef ik terdege. Maar desondanks moet ik zeggen dat er expliciet gemeld wordt bij welke abonnementen de actie van toepassing is. Mocht je nog over willen stappen naar de Red versie, dan is dat misschien nog in te regelen. Neem even contact op met de collega's van de klantenservice. Wellicht kunnen zij nog iets voor je betekenen.

Fingers crossed,
Per
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
@Per
Het is inderdaad super-verwarrend dat op die pagina voor Netflix-aktie ook een aanbod wordt gedaan voor een sony xperia z3 met een tweejarig RED Essential abonnement.

Dat schept verwarring en onduidelijkheid en valse verwachtingen.

Jammer dat daar bij Vodafone niet over wordt nagedacht.

Succes!

Netwerker
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
Ik kan me voorstellen dat het allemaal op jou overkomt als zijnde "misleiding", maar volgens mij zijn er voor jou toch goedkopere opties. Je geeft aan dat je het gedaan hebt om Netflix eens uit te proberen, en dat je de extra belminuten en data niet nodig hebt. Je betaald dus bij een RED-abonnement waarop de aktie wel van toepassing is minimaal 12 x €5,- = €60,- (afhankelijk van de duur van je contract) meer voor je abonnement dan eigenlijk nodig is. Als je nou bij Netflix voor 6 maanden een abonnement neemt, dan heb je de eerste maand sowieso gratis, en dan betaal je dus uiteindelijk 5 x €8,99 = €44,95 (abonnement is maandelijks opzegbaar). €60,- minus €44,95 is dus €15,05 in jou voordeel met daarbij ook nog eens het telefoonabonnement dat het beste bij jou belgedrag past. 6 maanden lijkt mij toch ruimschoots voldoende om iets uit te proberen. Je maakt dus naar mijn mening ergens een probleem van waarbij je uiteindelijk onnodig duurder uit zou zijn ????. Neemt natuurlijk niet weg dat het geheel misschien ietwat misleidend over kan komen. Je komt er echter op jou manier voor wat kosten betreft absoluut niet beter van af. Naar mijn mening is jou redenering dus ook eigenlijk misleidend. Je bent namelijk kwaad dat je geen gebruik kunt maken van een aktie die uiteindelijk, voor wat kosten betreft, ongunstiger voor jou zou uitpakken, en met je zoekaktie naar "medelotgenoten" kun je dus anderen onnodig hetzelfde pad op sturen. Zo zie je maar weer dat ook het gebruik maken van een aktie je duurder kan komen te staan dan daadwerkelijk nodig is. Succes ????.
tjo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou meneer de **Junior Adviseur**,
De insteek van jou is wel duidelijk als je al woorden gaat bezigen als" kwaad" en "misleidend".
Laat duidelijk zijn; dat zijn jou woorden en niet die van mij.
Het gaat er mij om dat ik wil weten of ik de enige "dombo" ben die in de veronderstelling was dat ik bij het afsluiten van het Red Essential abonnement een Netflix abo. van 6 maanden gratis kreeg, ik vind dat namelijk niet duidelijk op de website vermeld. Dit hoort wel zo te zijn als alles op één pagina wordt weergegeven. Maar ik ga er ongetwijfeld van uit dat jij daar ook wel anders over zult denken.
En geloof mij; ook ik kan tellen en weet dat ik duurder uit ben als ik een RED abo. neem dan een Essential en apart een Netflix erbij neem. Voor die € 15.05 extra heb ik dan wel een jaar 1 GB data meer en onbeperkt bellen. Zoals ik al eerder schreef "in principe niet nodig" daarmee zeg ik echter niet dat ik die extra's niet kan gebruiken.
tjo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja Per, zoals je terecht opmerkt "voor jou is het dagelijkse kost".
Vraag 25 willekeurige mensen op straat welke soorten RED abonnementen Vodafone verkoopt en geen één die je een juist antwoord zal geven. Waarmee ik aan wil geven dat het voor "de gewone burger" op de manier zoals Vodafone ermee adverteert niet duidelijk is. Ik vraag me werkelijk af, ben ik de enige die daarover vragen stelt?? Als dat zo is, weet ik mijn plaats en wordt het tijd voor het bejaardenhuis.
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@tjo

In de eerste plaats is de betiteling "Junior Adviseur" iets waar je bij de beheerders van het forum voor moet zijn. Die zijn namelijk van mening dat ze je deze titel moeten toewijzen na het plaatsen van een x-aantal berichten. Ik heb niet om deze titel gevraagd. Jij bent van mening dat het woord "kwaad" niet op jou van toepassing is. Als ik echter in een ander topic lees dat jij je door Vodafone flink beetgenomen voelt bij het aflsuiten van een nieuw abonnement, en dat je het een zeer vervelende streek van Vodafone blijft vinden, dan wil je hier volgens mij niet mee aangeven dat je er ondanks alles blij mee bent. Het feit dat je er vervolgens zelfs een nieuw toppic voor start, geeft in mijn ogen trouwens ook al aan dat je er behoorlijk geïrriteerd door bent (misschien dat deze term je beter in de oren klinkt). De benaming "dombo" is overigens een titel die jij jezelf geeft. Ik heb jou die benaming nooit gegeven, laat dat dan ook duidelijk zijn. Op de door @Per gelinkte pagina staat vermeld dat je 6 maanden Netflix cadeau krijgt bij een Red, Red Super of Red Plus abonnement. Dit staat ook zo in de vervolgens gelinkte aktievoorwaarden. Het Red Essential abonnement staat er dus niet bij, waardoor er dan eigenlijk al een lampje zou moeten gaan branden. Van alle Red abonnementen staat een duidelijke omschrijving op de pagina, behalve het Red Plus abo. Dit wordt namelijk kleiner onder aan de pagina vermeld, en dient derhalve appart aangeklikt te worden voor een omschrijving. Dit laatste is naar mijn mening dan ook het enige punt waardoor ietwat verwarring kan ontstaan. Als je dan vervolgens de 4 Red abonnementen afzonderlijk "selecteert", dan staat er bij zowel Red als Red Super als Red Plus duidelijk vermeld dat je er 6 maanden Netflix gratis bij krijgt. Bij Red Essential staat dit echter dus niet vermeld. Op dit punt zou dan het tweede lampje moeten gaan branden. Desondanks heb ik in mijn bericht tot twee keer toe aangegeven dat ik mij toch best kan voorstellen dat je je ietwat misleid mag voelen, daar je zou verwachten dat de aktie op alle Red abonnementen van toepassing zou zijn. Laten we mekaar in deze Sinterklaastijd nou echter niet onderling de Zwarte Piet gaan toespelen. Niemand hoeft zichzelf of een ander hier het bejaardenhuis in te praten. Je mag naar mijn mening wel van iemand verwachten dat hij of zij zich deugdelijk informeert voordat er een nieuw abonnement afgesloten wordt. En als dit dan ook nog eens puur op basis van een aktie gebeurd, dan zou ik van tevoren wel even informeren of de aktie ook wel op het door mij gekozen abonnement van toepassing is, gewoon voor de zekerheid en om misverstanden te voorkomen. Het door mij getoonde rekenvoorbeeld was verder absoluut niet bedoeld als zijnde kritiek. Ik wilde er alleen maar mee aangeven dat er goedkopere manieren zijn om Netflix uit te proberen. Het is hier absoluut niet mijn bedoeling om Vodafone de hemel in te prijzen. Ook ik geef op zijn tijd kritiek voor wat betreft hun handelswijze. Ik probeer dit echter wel op een eerlijke manier te doen, en op momenten dat die kritiek ook op zijn plaats is. Van enige vorm van eigen nalatigheid kun je echter naar mijn mening Vodafone niet de schuld geven. En het feit dat ik je redenering "misleidend" genoemd heb, was ook niet helemaal terecht. Dat moet ik eerlijkheidshalve ook toegeven. Een mens zegt echter nou eenmaal wel vaker dingen waarvan hij achteraf vindt dat ze eigenlijk niet helemaal terecht zijn. Grootste knelpunt is dan nog steeds dat men dit niet wil toegeven. Zo zijn wij mensen nou eenmaal. Een fijne Sinterklaas toegewenst. 😉


tjo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Thewessen , jij moet nog veel leren....... "Ik probeer dit echter wel op een eerlijke manier te doen, en op momenten dat die kritiek ook op zijn plaats is", het is jou waarheid en het is mijn waarheid. Hoe durf je te veronderstellen dat jou manier/reactie/kritiek wel een eerlijke is en die van mij, of iemand anders niet.
Verder nog een advies; je moet niet reageren op reacties die geplaatst zijn in andere topics, als je daar iets over wil zeggen, dan moet je daar je reactie plaatsen!
Maar, ik wens je ook een fijne Sinterklaas toe.
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@tjo

Beste @tjo . Een ander menselijk trekje is, dat de meeste mensen op den duur allemaal hun fouten inzien. Ze willen toegeven is echter een heel ander verhaal. Zoals ik jou op deze korte tijd inschat, zul je deze opmerking ook wel weer naar mij terugkaatsen. Feit blijft echter dat jij degene bent die, voordat hij met een bepaald doel een abonnement bij Vodafone heeft afgesloten, zich niet deugdelijk geïnformeerd heeft. Dit kun je wenden of keren zoals je zelf wil, het is zo. Als ik in staat ben om binnen 5 minuten via de site van Vodafone erachter te komen dat de "6 maanden gratis Netflix aktie" niet van toepassing is op Red Essential, dan ben jij daar ook toe in staat, dat weet ik zeker. En zolang jij hier niet zegt dat een medewerker van Vodafone letterlijk tegen jou gezegd heeft dat je met Red Essential wel gebruik kunt maken van de aktie, weet je ook zelf het beste waarom jij je nu flink beetgenomen moet voelen door Vodafone, en waarom je het een zeer vervelende streek van Vodafone moet blijven vinden. Ben alleen bang voor jou dat het niet de schuld van Vodafone is. Als het op de site daadwerkelijk zo onduidelijk omschreven zou zijn, dan zou ik de laatste zijn die dat zou ontkennen. Ik heb er namelijk totaal geen baat bij om het tegendeel te beweren, en dat weet jij waarschijnlijk net zo goed als ik. In alle informatie omtrent de aktie staat duidelijk omschreven dat deze uitsluitend van toepassing is op Red, Red Super en Red Plus abonnementen. Alle andere abonnementen kunnen dus geen gebruik maken van de aktie (dus ook het Red Essential abonnement niet). Enige uitzondering hierop is het aanschaffen van de "1GB Video Content Data Bundel" en sinds 1 december het aanschaffen van een "Mobiel Breedband Basis" of "Mobiel Breedband Extra" abonnement. Hoe moeilijk kan het zijn. Mocht je na het lezen van die informatie nog steeds twijfelen of Red Essential wel of niet gebruik kan maken van de aktie, dan had je nog altijd even de klantenservice kunnen bellen, of informatie via het forum of via de chat kunnen inwinnen. Hier zal ik natuurlijk volgens jou ook wel weer geen gelijk in hebben, en die mening mag je wat mij betreft gerust hebben als je daar beter door slaapt. Ik zal er in ieder geval ook geen minuut wakker van liggen. Verder zou ik niet weten waarom ik geen reacties mag aanhalen die door jou geplaatst zijn in andere toppics betreffende precies hetzelfde onderwerp. Jij was uiteindelijk degene die van mening was dat hij een nieuw toppic moest starten over een en hetzelfde onderwerp, niet ik. Ik ga in dit onderwerp in ieder geval na deze post verder totaal geen enkele energie meer steken, daar dit namelijk volkomen zinloos is. Ik wens je veel succes met jouw probleem (niet het mijne), en de groeten.
tjo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog ff en je wordt aangenomen bij het vodafone ondersteuningsteam. Je doet het voortreffelijk!
mvdwaal

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Ik heb in December ook mijn abbn afgesloten en daarin werd duidelijk aangegeven dat ik 6 maanden netflix zou krijgen. Ik heb 4 keer gebeld en elke keer werdt er vermeld dat ik de sms binnen een week zou krijgen.
Nu toch maar nogmaals gebeld en kreeg iemand aan de lijn die mij vertelde dat ik inderdaad hier geen recht op had omdat het een red essential abonnement had afgsloten.
Nou lekker verhaal hoe moet ik als klant weten dat ik geen netflix krijgen terwijl 5 verschillende mendewerksers mij vertellen dat het er aan komt. Is toch geen service en lekkere misleiding!!!!!!!
Volgende abbn gaat dus bij de concurrent plaatsvinden!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic