J. Relou wrote:
marchellow wrote:
Het wachten voor de groene variant is het zeker waard. Ik ben er erg blij mee.
Bellen via 4g of wifi zorgt voor een flinke verbetering; totnutoe nog geen enkele hapering gehad onderweg of thuis, iets wat met 2g regelmatig het geval was.
Zover ik weet biedt 5g tot 2022 geen tot vrijwel geen snelheidswinst op dus ik wacht rustig af tot het ondersteund wordt!
Beste @marchellow was wifi en VOLTE bellen geactiveerd vanuit de box of heb je daar nog een bepaalde instelling voor moeten doen? Ook ik ben aan het overwegen om een Pixel 4a 5G of een Pixel 5 te kopen aangezien ik echt helemaal klaar ben met het feit dat ik niet kan WIFI en VOLTE bellen via vodafone . Gesprekken vallen constant weg of komen niet goed binnen via het E netwerk. Het rare is dat mijn Motorola wel beiden ondersteund (heb op aanraden van Vodafone contact gehad met Motorola support) en voor beiden is een update uitgebracht alleen Vodafone zet het niet aan, of kan het niet aanzetten. Precies hetgeen wat ook in dit forum word bespreken binnen meerdere topics door meerdere gebruikers.
@J. Relou vowifi en volte deed het direct vanaf het begin af aan. In de instellingen bij mobiel netwerk kan je deze eventueel apart aan en uitzetten. Er is ook nog een instelling: voorkeur voor wifi bellen of volte. Als het wifi signaal sterk genoeg is (en mobiel signaal zwak) belt de telefoon automatisch over wifi en anders automatisch over 4g.
Totnutoe een enkele keer een haperende verbinding met vowifi gehad, toen tijdens het bellen wifi uitgezet en met 4G kunnen bellen(ging nog net met telefoon bij het raam). Daarbuiten was de belkwalitiet goed. Ook werkt HD voice bij steeds meer contacten die op andere netwerken zitten. 🙂
Heel herkenbaar dat gesprekken haperen op E netwerk. Sinds 3G eruit ligt merkte ik de haperingen op meerdere plekken. Ook had ik precies hetzelfde verhaal met mijn HTC U11 wat jij met je Motorola had. De telefoon ondersteunde het wel, maar de provider niet.