RayB wrote:
Steven Vodafone wrote:
Hoi @RayB,
Ik kan me voorstellen dat je het er niet mee eens bent. Via bovenstaande link, staat alles over ons 5G netwerk en de toestellen die er op dit moment gebruik van kunnen maken.
Ik begrijp als geen ander dat je ook gebruik wilt maken van 5G.
Ik heb dit gelijk intern aangekaart, dat hier vraag naar is.
Hoi Steven,
Dank voor je reactie. De link en verdere info omtrent het 5G gebeuren van Vodafone is inmiddels bekend. Het 5G wordt zo groots aangekondigd dat "het lijkt" dat dit netwerk in NL voor iedereen met een 5G ready smartphone al in gebruik is (met uitzondering van gebieden die nog niet dekkend zijn. Zie 5G dekkingsgebied kaart). De gedachtegang dat alleen de door Vodafone genoemde smartphones dit aankunnen is puur een verkoopstrategie (deze handje vol type smartphones die worden aangeboden moeten nu eenmaal verkocht worden en het liefst bij Vodafone). De techniek rondom 5G is voor iedere phone die dit aan kan geschikt en wordt niet beperkt door alleen de toestellen die nu door Vodafone worden aangeboden. Toch bizar dat ik niet de vrije keuze heb, qua smartphone, om op het 5G te kunnen komen, terwijl de abonnementen, info en advertenties dit wel aangeven. Zoals de op de website: "5G, Samen Vooruit" Jaja?!
Nu kan ik hier nog wel meer gaan typen over deze kwestie, maar dat schiet wellicht niet op. Ik hoop dat ze dit snel oplossen.
Groetjes Ray.
Het is inderdaad bizar dat je buiten alle voorwaarden ook nog toevallig een 5G toestel moet hebben dat de provider ondersteunt. Ditzelfde geldt voor Volte en vowifi. Mijn HTC U11 ondersteunt het wel, maar wordt enkel door vodafone ondersteund als hun eigen software(vodafone variant) erop zit.
Andere providers kennen deze problemen ook. Gelukkig heb ik van bronnen vernomen dat de pixel 5 die binnenkort wordt geleverd wel vowifi en volte heeft bij vodafone. Dat scheelt weer gesprekskwaliteit.