Ik snap dat je als provider eerst wilt testen om te verifiëren of alle functionaliteit werkt. En er geen verstoringen optreden. Ik begrijp wanneer de telefoon niet direct in NL uitgebracht wordt, het niet eerste prioriteit is. Maar als er klanten zijn die hier om vragen , of als er meerdere vragen zijn over het zelfde product. In dit geval de Google Pixel serie er misschien toch naar mogelijk heden gekeken wordt i.p.v. onmogelijkheden. Zeker als je je zelf op de borst slaat als beste netwerk van Nederland, 5g en Giganet voor iedereen. Je kan niet ontkennen dat dat verwachtingen creëert.
Maar in dit geval komt het er op neer dat zowel google als Vodafone geen intentie hebben om het voor de klant/gebruiker op te lossen. Google heeft het product niet in Nederland uitgebracht en wilt er geen tijd en energie aan besteden en Vodafone denkt Google heeft het product niet in Nederland uitgebracht we gaan er geen tijd en energie aan besteden. Customer service anno 2021 ? Ik snap dat Vodafone hiervoor waarschijnlijk processen heeft, maar proactiviteit vanuit Vodafone had misschien wel geholpen. Immers nee heb je, ja kan je krijgen
Misschien als klein lichtpuntje... De laatste maanden zijn er diverse topics op het XDA forum waarin uitgelegd wordt dat met een "relatief" kleine wijziging in een configuratie file, 5g ook op de niet ondersteunde netwerken werkt. (las ook KPN en Tmobile) Eigenlijk ook in lijn met het feit wanneer je Duitsland in rijd je netjes de 5g functionaliteit krijg.
Dat Vodafone dit initiatief gaat nemen is waarschijnlijk wishful thinking . Uiteindelijk zullen er valide argumenten zijn om hier weinig tot niets mee te doen. En moeten we accepteren dat je er niet vanuit kan gaan dat een telefoon die 5G ondersteund, zomaar 5G kan gebruiken bij een provider die 5G ( voor iedereen) aanbied.