theo.orie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 5G te zien op Samsung S20+

ik heb alles om het te laten werken: een geschikt RED abonnement met dito data abonnement en een Samsung S20+ toestel. Midden in het dekkingsgebied volgens het Vodafone kaartje. Maar geen 5G. Overigens meestal ook geen 4G. Of 3G.

Eigenlijk heb ik in plaats van welke G dan ook meestal een E.

En dat is ver weg van de snelheid waarvoor ik betaal. Ik zou hiervoor graag een oplossing zien. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Bellen en sms'en gaat wel gewoon zonder problemen neem ik aan @theo.orie ? Mocht bellen nou ook niet goed binnenhuis, dan heb ik gelukkig wel een handig topic voor je. Je leest hier meer over bellen over WiFi/4G. Heb je trouwens alleen problemen met het netwerk in huis of ook als je naar buiten gaat?

 

Nu is het wel zo dat sinds februari 2020 het 3G netwerk langzamerhand zal worden uitgefaseerd, straks kun je alleen nog gebruik maken van 2G/4G/5G. Trouwens dat is alweer een hele tijd dat iemand de 3G signaalversterker naar boven roept ;). Dankzij 4G en 5G is een signaalversterker verleden tijd!

 

Even terug naar je probleem, zou je even kunnen checken of het resetten van je netwerkinstellingen werkt (je moet achteraf wel even opnieuw je WiFi en Bluetooth instellen).

  • Instellingen » Algemeen beheer » Resetten » Netwerkinstellingen resetten

Mocht je trouwens een ander toestel hebben dan zou je eventueel de simkaart kunnen swappen. Dan check je met het andere toestel of je daarmee wel 4G hebt.

Bekijk in context

4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @theo.orie ,

 

Prachtig toestel! Wel jammer dat je geen gebruik kunt maken van 5G.

 

Misschien dat we met de volgende stappen ervoor kunnen zorgen dat je toestel weer soepel kan internetten.

  • Ga naar: Instellingen » Verbindingen » Mobiele netwerken » Netwerkmodus 2G/3G/4G/5G
  • Schakel het toestel uit, verwijder de simkaart voor enkele minuten en plaats deze terug in de simcard tray
  • Check je toestel op updates, ga naar: Instellingen » Software update » Check op updates
  • Doe de network-check
  • Check de APN instellingen, je leest er hier meer over
  • Doe een netwerkinstellingen reset (je dient echter wel even verbindingen als WiFi en Bluetooth opnieuw in te stellen
theo.orie
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt!

Ik heb altijd de allerlaatste update geïnstalleerd en 2G/3G/4G/5G staat op automatisch.

Bij het nalopen van de APN instellingen waren er verschillen. Nieuwe APN aangemaakt met de voorgestelde instellingen en, waarempel, ik zie soms een 4G  (en heel soms zelfs 4G+) icon verschijnen. Dat is verbetering. De verbinding zakt dan wel weer weg naar de welbekende E.

Nu zou het nog aardig zijn om ook eens een vol balkje te hebben met ontvangst streepjes. Dit is overigens een ouder probleem waarvoor ik in het 3G tijdperk een vodafone signaalversterker in het stopcontact had. 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Bellen en sms'en gaat wel gewoon zonder problemen neem ik aan @theo.orie ? Mocht bellen nou ook niet goed binnenhuis, dan heb ik gelukkig wel een handig topic voor je. Je leest hier meer over bellen over WiFi/4G. Heb je trouwens alleen problemen met het netwerk in huis of ook als je naar buiten gaat?

 

Nu is het wel zo dat sinds februari 2020 het 3G netwerk langzamerhand zal worden uitgefaseerd, straks kun je alleen nog gebruik maken van 2G/4G/5G. Trouwens dat is alweer een hele tijd dat iemand de 3G signaalversterker naar boven roept ;). Dankzij 4G en 5G is een signaalversterker verleden tijd!

 

Even terug naar je probleem, zou je even kunnen checken of het resetten van je netwerkinstellingen werkt (je moet achteraf wel even opnieuw je WiFi en Bluetooth instellen).

  • Instellingen » Algemeen beheer » Resetten » Netwerkinstellingen resetten

Mocht je trouwens een ander toestel hebben dan zou je eventueel de simkaart kunnen swappen. Dan check je met het andere toestel of je daarmee wel 4G hebt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @theo.orie . Welkom hier!

Ik zie dat je al in de goede handen van @SamsungExpert bent, voor hulp :-). Hoe gaat het nu? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic