stakie75

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Geen 4g tijdens bellen, Samsung S9+

Sinds 2 weken heb ik Vodafone, maar zojuist viel me pas op in de auto dat tijdens bellen de 4G internetverbinding uit gaat. Gesprekskwaliteit is dan veel minder, maar apps als flitsmeister en google maps updaten dan niet.

Voorheen met KPN nooit issues, nu ineens wel. Heb wel een Android pie update gedaan in de Kerst periode.

Hoop dat iemand een oplossing of gouden tip heeft.

Gr. Michel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
stakie75
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ja, ik ben eruit. Had met een instelling te maken. Bellen via 4G SIM stond aan na update naar Android Pie.
Dat betekent dat GSM tijdens bellen, de 4G verbinding gebruikt om te bellen en je dus geen "internet" hebt voor bv flitsmeister of Google maps. Als je dit uitzet, hou je h+ verbinding tijdens bellen en dat is genoeg voor FM meldingen.

KPN had tijdens bellen wel gewoon een 4G verbinding, dat is wel jammer vergeleken met Vodafone

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi stakie75
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Via http://voda.fo/ne/3ugam raad ik je aan om de Network check te doorlopen. Hierdoor kun je achterhalen of er werkzaamheden, blokkades etc. actief zijn op je nummer of postcode. Zijn er geen storingen etc. dan kun je aan het einde een onderzoek laten aanmaken voor de Network crew. Zij kunnen achterhalen wat er aan de hand is.

Wel raad ik je aan om van te voren de simkaart eens in een ander toestel te stoppen. Hierdoor kun je uitsluiten of het probleem niet in het toestel ligt. Ligt het bij de simkaart, dan raad ik je sowieso een simwissel aan. Dit kun je doen in een Vodafone winkel. Daarnaast zou je je toestel ook eens een volledige reset kunnen geven (let op, maak altijd een backup van je toestel). En doorloop je instellingen nog eens, misschien staat deze niet goed ingesteld op 4G.

Verdere vragen kan je stellen bij de klantenservice van Vodafone, die kunnen namelijk in het systeem kijken. Een privé bericht sturen naar Vodafone via Facebook en/of Twitter kan ook. Maar ik denk dat met bovenstaande al wel wat oplost.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je de Network Check kunnen doorlopen en ben je er achter waardoor het komt stakie75
stakie75
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ja, ik ben eruit. Had met een instelling te maken. Bellen via 4G SIM stond aan na update naar Android Pie.
Dat betekent dat GSM tijdens bellen, de 4G verbinding gebruikt om te bellen en je dus geen "internet" hebt voor bv flitsmeister of Google maps. Als je dit uitzet, hou je h+ verbinding tijdens bellen en dat is genoeg voor FM meldingen.

KPN had tijdens bellen wel gewoon een 4G verbinding, dat is wel jammer vergeleken met Vodafone
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel voor de terugkoppeling stakie75! Ik zal je feedback intern aankaarten zodat daar naar gekeken wordt. Wie weet verandert het nog 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, geen reactie meer.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic is gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic