vbry

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 4G roaming meer in België

Sinds een tweetal weken krijg ik geen roaming meer op het 4G netwerk van Proximus als ik in België ben, enkel 3G/EDGE. Voor die periode werkte 4G roaming in België feilloos. Vrienden met een Proximus abonnement hebben perfecte 4G dekking, dus daar kan het niet aan liggen. Nog mensen met eenzelfde probleem?
17 Reacties 17
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi vbry, daar kunnen diverse redenen voor zijn. Instellingen in je toestel, wijzigingen bij ons, wijzigingen bij proximus, enzovoort.

Even wat voor de hand liggende dingen aftikken:
- welk toestel & abonnement heb je?
- heb je in NL gewoon 4G?
- heb je nergens in België 4G op het Proximus-netwerk of alleen op een specifiek locatie niet?
vbry
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,
In NL heb ik overal waar er dekking is perfecte 4G. M'n toestel is een iPhone6 met corporate abonnement. Vermoedelijk ligt het dus aan een wijziging bij Vodafone/Proximus want in andere landen zoals Zwitserland of Frankrijk had ik de afgelopen weken telkens 4G roaming en sinds een tweetal weken dus nergens meer in België.
Groet, Vincent
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Vincent, ok, dan hebben we het inderdaad teruggebracht naar iets bij Vodafone of iets bij Proximus. Dat is in beide gevallen een onderzoek dat wij voor je in gang kunnen zetten.

Bel aub de klantenservice en geef de details aan die we hier besproken hebben. Dan weten mijn collega's dat het geen toestel-issue, geen 4G issue, enzovoort is maar ofwel iets op jouw abonnement&roaming in België, of iets tussen Vodafone en Proximus.
En dat zoeken ze dan voor je uit 🙂
keeperkeeper

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is hier nu al een oplossing voor want de technische dienst kan mij niet helpen omdat ik een zakelijke klant ben en omdat ik de contact persoon niet ben zeggen ze dat de baas zelf moet bellen maar daar heeft hij geen zin en tijd voor bij mij is het probleem ook met een iPhone 6 en heb het probleem in alle landen alleen in Nederland perfecte 4g
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Kan de technische dienst je vebinding op het netwerk niet resetten? Dan kan het meestal wel weer. Heb hier zelf in het verleden ook last van gehad in Ierland en in Duitsland. Na reset door Vodafone werkte 4G weer met wel vaak 3G. Na ook nog een telefoon-restart deed 4G het daarna bijna overal.

In België heb ik overigens ook nog nooit 4G gezien, maar ik ben er nu ook al even niet geweest.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @keeperkeeper
Ik denk dat jij een iets ander issue hebt dan de voorgangers:
- Het klopt dat handelingen enkel mogen worden verricht / aangevraagd door de contactpersoon van het bedrijf. immers kunnen er door aanpassingen kosten worden gegenereerd. Je begrijpt dat het vreemd is als iemand daar toestemming voor zou geven, die zelf niet de rekening betaalt.
- Een reset op het netwerk is door de technici niet mogelijk als een klant zich op een buitenlands netwerk bevindt. In dat geval helpt enkel een reset van het toestel (sim en batterij er 5 minuten uit halen). Een herstart na 10 minuten zorgt voor een nieuwe aanmelding op het buitenlandse netwerk.
- Natuurlijk helpt dit enkel als roaming is ingeschakeld (en bij de iPhone EU internet is UITgeschakeld)

Per

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hoi @Per !

Volgens mij is bij mij destijds wel het netwerk hersteld terwijl ik in het buitenland was. Mijn gesprek met de helpdesk viel toen weg, hele netwerk was verdwenen en direct daarna had ik 4G. Wel heel erg toevallig dan? Dit was toen ik in de wacht stond omdat de medewerkster even mijn verbinding ging resetten (o.i.d.) 😛
keeperkeeper

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb een reset gedaan van het toestel sim eruit gehaald alles hersteld op de iphone maar nog altijd geen verandering als ik andere sim in iphone steek van belgische operator heb ik gelijk 4g dus ligt niet aan het toestel wat kan ik verder doen ??? En daarmee bedoel ik dus ukzelf niet mijn baas want hij heeft echt geen tijd voor zich hiermee bezig te houden ik heb alle gegevens gekregen van hem zodat ik deze aan vidafone kon voorleggen hopelijk kan iemand me verder helpen
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Je kunt als het goed is wel contact opnemen via de Vodafone app (chat). Vraag daar eens of ze je toestel een reset op het netwerk willen geven. Bij mij hielp dat dus. Ook in een andere situatie waar dataroaming in het buitenland niet lekker werkte hielp het ook.

Reset van mijn eigen toestel hielp pas nadat ik de netwerkreset had gehad, daarvoor kon ik ook alleen op 3G.
bsteggink

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik had vrijdag 29 en zaterdag 30 september hetzelfde. Geen data connectie via de Vodafone sim in Belgie. Pas op de terugweg in de buurt van Breda kwamen de emails weer binnen op mijn iPhone 6s. Aan de instellingen op IOS 11.0.1 is niets veranderd. Heb ook nog connectie gezocht met andere providers dan Proximus, zonder resultaat.
Anonymous
Niet van toepassing
Het is van verschillende dingen afhankelijk bsteggink om het te laten werken.

Natuurlijk moet mobiele data en roaming aan staan bij mobiele data. Als je op de opties klinkt en dan op mobiele data netwerk, kom je uit bij de apn. Dit moet live.vodafone.com zijn of office.vodafone.nl
Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone. (afhankelijk of het zakelijk of particulier is en wat is ingesteld. De klantenservice kan dit controleren).

Indien bovenstaande correct is kun je altijd handmatig één ander netwerk zoeken. Het kan voorkomen ook bij buitenlandse providers dat er ergens een storing is of werkzaamheden zijn.

De klantenservice kan controleren hoe de simkaart zich aanmeldt op het netwerk, of er een blokkade op staat etc.

Ook kun je zelf je netwerkinstellingen resetten bij het kopje mobiele data netwerk. Let hier wel op dat de vodafone apnvoor terug komt.



Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
bsteggink, is het nog gelukt met het advies van Steven?
bsteggink

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Marc, alles wat Steven- noemt heb ik al uitgevoerd zonder resultaat. Zondag ben ik weer in België en kan het opnieuw proberen. Ik laat het wel weten.
Anonymous
Niet van toepassing
Top we horen het graag bsteggink
bsteggink

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven- Internet toegang via Proximus deed het wel vandaag. Kennelijk was het de vorige maal toen ik in België was een iincident. Case closed.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
bsteggink, fijn dat het is opgelost. Dan ga ik het topic nu sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic